کلید حل معمای قتل در کیف خانم معلم

به گزارش افکارنیوز به نقل از اعتماد، اهالي روستايي از توابع شهرستان نهاوند ديروز هفتمين روز درگذشت دختري ۳۵ ساله را گرامي داشتند كه قرباني جنايتي در همين منطقه شده است. راز جنايتي كه خانم ف در پي آن به قتل رسيد وقتي برملا شد كه ماموران پليس كيف همراه او را هنگام كشف جسد پيدا كردند. آنچه درون كيف خانم ف بود سرنخ شناسايي متهمي آشنا براي اين پرونده شد.



شوکی برای شیراوندی‌ها

اهالی این روستا هنوز باور نمی‌کنند جسدی که در جاده قشلاق نزدیک به نهاوند کشف شد متعلق به «خانم ف» ۳۵ ساله، مربی بچه‌های آمادگی مدرسه آنها باشد. وقتی جسد کشف شد موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به ماموران نیروی انتظامی اطلاع داده شد و با توجه به اینکه آنجا که روستایی در بخش «خزل» است خود پاسگاه و مقر پلیس ندارد ماموران از شهرستان نهاوند راهی آن محل شدند.

علاوه بر این تیمی از ماموران پلیس آگاهی نهاوند و پزشکی قانونی این شهرستان وارد محل حادثه‌شدند تا علت مرگ دختری در آن محل را بررسی کنند. ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که دختر جوان براثر خفگی جان سپرده است. کارآگاهان و تیم تحقیقات جنایی همچنین متوجه شدند که جسد دختر جوان به وسیله خودرو یا چیزی دیگر روی زمین کشیده شده است و همین کشیدگی روی زمین سبب شده جسد شناسایی نشود.

با این حال ماموران پلیس در بررسی صحنه جرم کیفی را یافتند که احتمال می‌رفت متعلق به مقتول باشد. تیم جنایی سپس بررسی کیف مقتول را آغاز کرد. در کیف علاوه بر کارت شناسایی که هویت مقتول را نشان می‌داد وسایلی دیگر هم کشف شد. به گزارش خبرنگار «اعتماد» در این وسایل علاوه بر کیف و لوازم شخصی تعداد زیادی شماره تلفن پزشک زنان و زایمان دیده می‌شد. همین ماموران را واداشت تا به بررسی بیشتری در این باره بپردازند. تحقیق ماموران از مردم شیراوند نشان داد که «خانم ف» ازدواج نکرده بوده است. همین نکته شک ماموران را برانگیخت که دختری جوان چرا باید این همه شماره تلفن پزشک زنان و زایمان داشته باشند. بر اساس همین شک، بازپرس جنایی نهاوند دستور انتقال جسد «خانم ف» را به پزشکی قانونی برای کالبدشکافی و بررسی‌های کارشناسانه داد.



ردپای یک آشنا

پس از آنکه به دستور بازپرس جنایی نهاوند کالبدشکافی و بررسی جسد آغاز می‌شود تیم جنایی متوجه بارداربودن «خانم ف» شدند. همین موضوع فرضیه قتل را قوت بخشید زیرا کارآگاهان پلیس نهاوند حالا می‌توانستند رابطه معناداری بین جسد یک دختر مجرد و مرگ او را در باردارشدنش بیابند. با این سرنخ تیم جنایی تحقیق در روستای نزدیک نهاوند و محل کار او را آغاز کردند. «خانم ف» که مربی آمادگی مدرسه‌یی در روستایی واقع در بخش «خِزِل» شهرستان نهاوند بود دختری مورد اعتماد اهالی روستا شناخته می‌شد. یکی از زنان روستای «گیوکی» از توابع نهاوند نیز به خبرنگار ما گفت: «این دختر خیلی خانم بود. خیلی محجوب بود.»

با شروع تحقیق ماموران از همکاران «خانم ف» درباره آخرین باری که او را دیدند پرسیدند. بررسی ماموران در مدرسه محل کار «خانم ف» سرنخ‌های دیگری برای رسیدگی به این ماجرا داشت و با به دست آوردن این سرنخ‌ها دستور بازداشت یکی از مسوولان مدرسه صادرشد. در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد که این مسوول مدرسه مدتی با «خانم ف» درباره زندگی مشترک صحبت‌هایی کرده بوده است ولی به دلیل رسم و رسوم غالب در منطقه چنین کاری صورت نگرفته بود. ماموران بازجویی از این مسوول مدرسه را آغاز کردند و درنهایت مشخص شد که «خانم ف» از مدتی قبل که متوجه می‌شود باردار است از همکار خود می‌خواهد که وضعیت او را درک کرده و به کمکش بیاید.

براساس تحقیقات اولیه متهم پرونده دربازجویی‌ها خطاب به ماموران اعتراف کرد: «خانم ف» به سراغ من آمد و گفت مسوولیت باردار شدن من با تو است. او مرا مسوول بچه خود می‌دانست و من نیز ترسیده بودم و نمی‌خواستم زیر بار بروم.

همچنین در تحقیقات مقدماتی از متهم مشخص شده است که در آخرین مراجعه «خانم ف» به متهم که او نیز حدود ۳۵ سال سن دارد، متهم او را با روسری خفه کرده و برای آنکه جسدش در آن منطقه شناسایی نشود با کشیدن جسد به وسیله خودرو سعی در مخدوش کردن چهره مقتول کرده بود تا دیرتر شناسایی شود.

با این اعترافات پرونده وارد مرحله تازه‌یی شد. درحال حاضر تحقیق جنایی و قضایی در مرحله مقدماتی برای تکمیل اطلاعات آن در حال جریان است.



مردم منطقه همچنان در این باره حرف می‌زنند


مردم اين منطقه كه شامل چند روستاست و همچنين اهالي روستاهاي اطراف و همچنين شهروندان نهاوندي يك هفته است كه درباره اين قتل سخن ميگويند. گرچه پليس به سرعت متهم به ارتكاب اين جنايت را دستگير كرده است اما همچنان براي اهالي آن منطقه سوال است كه چرا كسي بايد خانم معلم محجوب روستا را به چنين سرنوشتي دچار كند و جسدش را روي زمين بكشاند