قرار نبود از عطاران بازی جدیدی بگیرم
افکار -

بهروز شعیبی کارگردان فیلم سینمایی " دهلیز " در گفتگو با مهر، درباره نخستین تجربه فیلم بلند خود با سابقه ساخت فیلم‎های تلویزیونی اظهار کرد: من به تله فیلم به عنوان مسیری برای ساخت فیلم سینمایی نگاه نمی‏کردم. تله فیلم هم همواره برای من جدی است و با مختصات پخش آن در تلویزیون به ساختش اقدام می‎کنم. بنابراین به هیچ وجه حساسیت‏هایم را برای ساخت این آثار پایین نمی‏آوردم.

وی درباره نحوه کلید خوردن نخستین فیلم بلند خود اظهار کرد: من قرار بود در دفتر محمود رضوی یک تله فیلم کار کنم. آن زمان قصه " دهلیز " در ذهنم بود و نگارش آن را با علی اصغری آغاز کرده بودم. طرح اولیه را برای رضوی توضیح دادم و پس از استقبال او توافق کردیم کار در دفتر او ساخته شود.

بازیگر فیلم سینمایی " طلا و مس " ادامه داد: حمایت‎های رضوی باعثشد این کار به سرانجام برسد و فرصت حضور در جشنواره را پیدا کند. در واقع اگر جدیت او برای تولید این فیلم نبود، ممکن بود " دهلیز " به امسال نرسد.

شعیبی که امسال در جشنواره جام جم عنوان بهترین کارگردان در عرصه تله‎فیلم را از آن خود کرد، درباره اکران فیلم در سینماهای مردمی توضیح داد: من دوست داشتم با حضور در سینماهای مختلف فیلم را در کنار مردم ببینم. خدا را شکر نظرات خوبی به من منتقل شد و سالن‏های نمایش نیز مملو از مردم بود. خوشبختانه مردم به من ابراز محبت کردند. فضای جشنواره برای " دهلیز " تا به حال خوب بوده است.

وی درباره فضای این اثر یادآور شد: ممکن است من یک جنس سلیقه داشته باشم و آن را ادامه دهم اما از اینکه یک نوع فیلم بسازم یا یک جنس مفهوم را ادامه دهم، پرهیز می‎کنم. " دهلیز " برای من یک قصه با انسان‏های متفاوت است و نوع پرداخت و کارگردانی مختلفی دارد.

کارگردان فیلم تلویزیونی " میان ماندن و رفتن " با تأکید بر اینکه این اثر در سینمای اجتماعی با لایه‏های دلهره تعریف می‏شود، گفت: اثر دیگرم " پیش خواهد آمد " کاملا فیلم اجتماعی است. من چند کار کودک با مایه‏های مختلف کمدی و اجتماعی نیز در کارنامه‎ام دارم. بنابراین تصمیم ندارم یک جنس فیلم بسازم.

شعیبی درباره حضور رضا عطاران در این اثر سینمایی و بافت کمدی بازی او اظهار کرد: قرار نبود از رضا عطاران بازی جدیدی بگیریم. ما تنها می‏خواستیم بازی یک پرسوناژ جدید را از او بخواهیم. رضا بازیگر بسیار خوبی است و سیری که در سینما دارد، در انتخاب‎ها، روش و جنس بازی‎اش مناسب است.

وی عطاران را نخستین انتخاب خود معرفی کرد و افزود: با این حال او همزمان سر چند کار بود اما خوشبختانه فیلمبرداری ما با وقفه در کارهای او همزمان شد و از حضور او در "دهلیز" بهره بردیم.