آتش‌سوزی کپسول‌های گاز مایع
افکار

- در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز آتش‌سوزی در فروشگاه توزیع کپسول گاز مایع، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۷۸،۳۷ و یک‌دستگاه تانکر آب و همچنین خودروی دستگاه تنفسی را به محل حادثه در شهرک کاروان، ۱۵ متری طالقانی اعزام کرد.

فرمانده آتش‌نشانان اعزامی در این باره اظهار داشت: با رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه، در ضلع شمالی یک گاراژ به مساحت تقریبی یک‌هزار متر مربع، مغازه ۶۰ متری توزیع کپسول‌های گاز مایع دیده می‌شد که کاملاً شعله‌ور شده و دود زیادی از آن به بیرون متصاعد می‌شد.

مسعود حکاکی ادامه داد: بنا به گفته مالک، بیش از ۳۰۰ کپسول در داخل مغازه موجود بود که بیشتر آن‌ها پر بود و هر لحظه احتمال خطر و سرایت آتش‌سوزی به نقاط دیگر را بیشتر می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی و چندین رشته لوله آبرسان از دو طرف با برش کرکره‌های مغازه وارد شده و در کمترین زمان ممکن آتش را مهار و خاموش کردند و از سرایت آن به قسمت‌های دیگر و گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کردند.

فرمانده آتش‌نشانان تأکید کرد: آتش‌نشانان با انتقال کپسول‌ها به محل امن و مهار و خاموش کردن آتش‌سوزی و تخلیه دود و دادن تذکرات ایمنی به مالک به عملیات خود پایان دادند.

گفتنی است، علت رخداد این آتش سوزی را کارشناسان آتشنشانی در دست بررسی دارند