کنسرت ورزشی مازیار فلاحی!
افکار -

مازیار فلاحی در پنجمین شب از برپایی بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر، شب گذشته ۲۹ بهمن ماه ساعت ۲۲ در سالن همایش‌های برج میلاد به اجرای برنامه پرداخت.

نخستین و بارزترین تفاوتی که بین گروه موسیقی این کنسرت و دیگر کنسرت‌های شب‌های گذشته دیده می‌شد، تعدد سازهای آکوستیک بود. حضور نوازندگان فلوت، آکاردئون و ویلن به طور ثابت در اجرا، کنسرت فلاحی را متفاوت کرده بود.

ترانه اول و دوم موسیقی تیتراژ سریال قلب یخی و فیلم مجنون لیلی بود که مخاطبان به خوبی فلاحی را در اجرای آن همراهی کردند. فلاحی پس از اجرای ترانه سوم که " بارون " نام داشت از گروهش خواست تا برخاسته و برای مخاطبان نشسته در گوشه‌های بالکن دست بزنند.

ترانه چهارم با ساز آکاردئون آغاز شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. همچنین داوود جعفری نوازنده این ساز که نابینا بود بسیار مورد تشویق قرار گرفت. این تشویق موجب شد جعفری دو قطعه کوتاه را برای مخاطبان بنوازد.

" تو رو دوست دارم " نام ترانه بعدی بود و " بلد نیستم " نام ترانه هفتم. پس از این فلاحی از محمد اسماعیلی قهرمان جهان در رشته کیک بوکسینگ که مربی خودش نیز بود و در سالن حضور داشت، تشکر کرد.

فلاحی همچنین از عضویت خود در شورای عالی فدراسیون تازه تأسیس " سورنا " خبر داد که این رشته رزمی کاملا ایرانی و توسط جمشید هرمزی طراحی شده است. او از هرمزی که در میان تماشاگران بود، تشکر کرد.

مازیار فلاحی در ادامه سه ترانه دیگر خواند و مانند دیگر ترانه‌ها، آنها را معرفی نکرد.

این خواننده پس از اینکه درباره ادبیات جاده‌ای در ایران صحبت کرد، از عبارت مشترک روی بسیاری از ماشین‌های جاده‌ای گفت؛ " فقط خدا " و سپس ترانه " خدایا دوستت دارم " را خواند.

اعضای گروه موسیقی در این کنسرت عبارت بودند از: بابک ایمانی(ویلن)، سینا کوبایی(تنظیم، کیبورد)، میلاد نودست(گیتار)، پژمان فرهمند(پرکاشن)، ناصر پورحسینی(فلوت)، آشور ظفرمرادیان(درامز)، میلاد جوزی(گیتار بیس)، خشایار جوزی(گیتار الکتریک)، نوید اسکندری(تنظیم، پیانو).

فلاحی در ادامه با قدردانی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ترانه‌ای را برای ایشان خواند.

در ادامه کنسرت به درخواست یک‌صدای مخاطبان، جعفری قطعات دیگری با آکاردئون نواخت که مورد استقبال قرار گرفت.

پایان‌بخش این کنسرت ترانه معروف " دروغه " بود که همراهی مخاطبان را در پی داشت.

در حاشیه چه گذشت:

- حسن ریاحی دبیر جشنواره موسیقی فجر دقایقی بیننده کنسرت فلاحی بود. او پیش از کنسرت نیز در پشت صحنه با اعضای گروه دیدار داشت.

- با وجود اینکه فلاحی سرماخورده بود و در بیشتر قطعات نتوانست از اوج صدایش استفاده کند اما اجرایی پر از حس به مخاطبان ارائه داد.

- امیر توسلی آهنگساز در میان مخاطبان نشسته بود. از فردین خلعتبری هم نام برده شد اما او در جایگاه مخاطبان قرار نداشت.

- مخاطبان این کنسرت از توجه و تفکر بالاتری نسبت به مخاطبان کنسرت های گذشته اجرا شده در جشنواه فجر برخوردار بودند.

- هوادارن فلاحی در بخشهای مختلف کنسرت، پرچمهایی را با عبارات مهرآمیز برای او در دست گرفتند.