برنامه‌ریزی هندی ها برای جشنواره فیلم کن

به گزارشافکارنیوز، چهار کارگردان هندی شامل زویا اختر، بانرجی، کاران جوهر و آنوراگ کاشیاپ آثارشان را در یک فیلم مشترک با عنوان " تصاویر بمبئی " در جشنواره فیلم کن ارایه می‌کنند. هر یک از این چهار کارگردان یک بخش ۲۵ دقیقه‌ای را تهیه می‌کنند که با تمرکز بر یک موضوع خاص ساخته می‌شود. بودجه هر بخش ۱۵ میلیون روپیه(اندکی بیش از ۲۷۵ هزار دلار) است.

در بخش اختر، بازیگرانی چون کاترینا کیف و دو بازیگر خردسال شرکت دارند و داستان آن درباره تلاش دو پسربچه برای رقصیدن هندی است. قطعه نوازالدین صدیقی بانرجی درباره این است که چگونه سینما می تواند بر زندگی مردم تاثیرگذار باشد و جوهر در قطعه‌ای با عنوان " اسم من خان است " با بازی رانی مخرجی و ثقیب سالم بر موسیقی در فیلم تمرکز کرده است. در همین حال فیلمی از آمیتا باچان نیز با عنوان " گانگسترهای واسی پور " به گرامیداشت شور هندی‌های برای بالیوود پرداخته است.

به گفته بانرجی نکته جالب این است که " تصاویر بمبئی " گرامیداشت تداوم و تغییر سینمای هند در طول زمان را نشان می‌دهد. به گفته وی هند در نقطه اوج تاریخ خود قرار دارد و سینمای هند امروز از هر زمان دیگری قدرتمندتر است و در قرن بیست و یکم موفق شده تا صدای خود را به سراسر جهان برساند. اختر نیز می گوید فیلم " تصاویر بمبئی " نشان می‌دهد که چگونه چهار فرد معمولی با تاثیر پذیرفتن از سینما، به افرادی تاثیرگذار بدل می‌شوند.

این فیلم سوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) در صدمین سال اکران اولین فیلم هندی با عنوان "رجا هاریشاندرا" اکران میشود. شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۵ تا ۲۶ ماه مه (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد) برگزار میشود.