هرمزگان همچنان می‌لرزد

به گزارشافکارنیوز،مرتضی مرادی‌پور در مورد آخرین جزئیات زلزله هرمزگان اظهار داشت: وقوع پس‌لرزه پس از زلزله امری عادی تلقی می‌شود اما به دلیل بزرگی این پس‌لرزه‌ها در استان هرمزگان شرایط کمی غیرعادی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال زلزله ورزقان در آذربایجان شرقی بیش از هزار پس‌لرزه داشت که همگی زیر ۴ ریشتر گزارش شده بود.

به گفته مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات از مجموع ۶۰ پس‌لرزه که از صبح دیروز در هرمزگان به وقوع پیوسته، ۷ مورد به بزرگی ۵ تا ۶ ریشتر و ۲۲ مورد ۴ تا ۵ ریشتر گزارش شده است که در نوع خود منحصر به فرد است.

مرادی‌پور با بیان اینکه به دلیل نوع ساختار منازل مسکونی که عمدتاً از خشت و گل هستند امکان سکونت با چنین پس‌لرزه‌هایی وجود ندارد افزود: مردم با تجربه‌ای که از زلزله‌های یک سال اخیر از استانهای مختلف کسب کرده‌اند، ترجیح می‌دهند؛ تا آرام شدن پس‌لرزه‌ها در چادرها ساکن شوند و اکنون ۴ اردوگاه اضطراری و ۱۳۰۰ باب چادر در منطقه بشاگرد و گوهران برپا شده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در مورد آخرین کارهای امدادرسانی اظهار داشت: به دلیل نبود بارندگی، کار نیروهای امدادی کمی آسانتر شده و تاکنون آب معدنی و کنسرو بین مردم توزیع شده است.

وی گفت: ۳۰۰ نیروی امدادگر در قالب ۳۵ تیم عملیاتی از استانهای کرمان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان در بخش بشاگرد و گوهران استان هرمزگان حضور دارند.

مرادیپور خاطرنشان کرد: فقط منازل مسکونی در روستای ایرر ۱۰۰درصد تخریب شده و ۶ روستای دیگر نیز بالای ۷۰ درصد خسارت گزارش شده است و ۱۹ نفر مصدوم شدهاند.