یک کارت شارژ باند بزرگ سرقت را لو داد

به گزارشافکارنیوز،با دستورات ویژه مقام قضایی و تلاش ماموران انتظامی، باند بزرگ سرقت خودرو و موتورسیکلت در مشهد متلاشی شد. به گزارش خراسان، چند روز قبل، ماموران کلانتری شفای مشهد هنگام گشت زنی و انجام وظیفه در حوزه استحفاظی، یک دستگاه خودروی پراید را که بلاصاحب در خیابانی رها شده بود کشف کردند. بررسی های ماموران نشان داد: خودروی مذکور سابقه سرقت در سیستم پلیس را دارد که مدتی قبل به سرقت رفته بود.

این گزارش حاکی است: مالباخته به کلانتری دعوت شد و خودروی مذکور پس از طی مراحل قانونی به وی تحویل شد اما مالباخته هنگامی که مقابل منزلش در حال بررسی داخل خودرواش بود کارت شارژی را پیدا کرد که احتمال داد متعلق به سارقان خودرواش باشد بنابراین او دوباره به کلانتری مراجعه کرد و ماجرا را توضیح داد. ماموران انتظامی نیز طی صورت جلسه ای پرونده را به شعبه ۸۰۹ مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد ارسال کردند.

وقتی مالباخته دوباره ماجرای پیداشدن کارت شارژ را برای قاضی اسماعیل شاکر تشریح کرد مقام قضایی متوجه شد که پی گیری این سرنخ می تواند به دستگیری سارقان خودرو بینجامد. او که سابقه رسیدگی به پرونده های متعدد سرقت را دارد با صدور دستورات ویژه ای مانند ورود به مخفی گاه، از ماموران انتظامی خواست تا با استعلام از مراجع ذی صلاح، موضوع کارت شارژ را تا زمان شناسایی و دستگیری سارقان با جدیت دنبال کنند. در پی کسب دستورات قضایی، سرگرد مقدم(رئیس کلانتری شفا) گروهی از ماموران انتظامی را برای رسیدگی به این پرونده بسیج کرد.

این گزارش حاکی است: جمع آوری یکسری اطلاعات پلیسی با پی گیری شماره های کارت شارژ ماموران را به سمت مخفیگاه سارقان در منطقه منزل آباد مشهد کشاند و آنان در یک عملیات غافلگیرانه «پاتوق» سارقان را به محاصره درآوردند و ۴زن و تعدادی مرد را در این مکان دستگیر کردند. همچنین در بازرسی از این محل چند دستگاه خودرو، موتورسیکلت، گوشی تلفن همراه و قطعات و لوازم مسروقه دیگر کشف شد. ماموران انتظامی که با نظارت مستقیم قاضی شاکر عملیات پلیسی خود را ادامه می دادند موفق شدند تعداد دیگری از عوامل مرتبط با اعضای این باند سرقت را نیز دستگیر کنند.

متهمان که حدود ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند و بیشتر آن ها سابقه دار هستند درحالی مورد بازجویی قرار گرفته اند که تاکنون حدود ۱۵شاکی و مالباخته شناسایی شده اند. بررسی های پلیسی بیانگر آن است که یکی از افراد دستگیر شده به اتهام سرقت در یکی از شعبه های دیگر دستگاه قضایی نیز تحت تعقیب بوده است. بنابراین گزارش، صبح روز گذشته، قاضی اسماعیل شاکر، از اموال و وسایط نقلیه کشف شده از اعضای این باند بازدید کرد.

وي در حاشيه اين بازديد گفت: در اين پرونده هنوز افراد ديگري به عنوان متهم تحت تعقيب هستند که دستوراتي را براي دستگيري آن ها صادر کرده ايم مرکز اطلاع رساني پليس خراسان رضوي نيز به نقل از سرهنگ پاسدار احد کريمي (رئيس پليس مشهد) گزارش داد: در پي سرقت چند خودرو و لوازم داخل آن در محدوده شمالي شهر مشهد گروه هايي از عوامل سرکلانتري شمال، شناسايي سارقان را در دستور کار قرار دادند. در اين عمليات ۴زن و ۹مرد دستگير و ۵ خودروي پرايد، ۳ دستگاه موتورسيکلت و تعدادي لوازم خودرو و لوازم منزل کشف و ضبط شد. تحقيقات پليس در اين باره همچنان ادامه دارد.