مصاحبه لیلا حاتمی با شبکه CNN

به گزارش سینمانگار، شبکه خبری CNN آمریکا پس از برنده شدن فیلم جدایی در اسکار هشتاد و چهارم، با تقدیر از این فیلم و نشان دادن صحنه هایی از فیلم و صحبت های فرهادی بعد از دریافت مجسمه طلایی اسکار، با لیلا حاتمی بازیگر نقش سیمین مصاحبه ایی کوتاه انجام داد.

گزارشگر با تبریک به حاتمی برای دریافت جایزه اسکار، اولین سوال خود را چنین مطرح کرد که: شما در مراسم اسکار حضور داشتید. دوست دارم بدانم در زمانی که فیلم «جدایی» اسکار را دریافت کرد اولین چیزی که به ذهنتان آمد چه بود؟

حاتمی: " احساس لذت بخشی بود، خیلی خوشحال و هیجان زده شدم. بودن در این فیلم و عضوی از آن بودن برای من افتخاری بود و همچنین افتخاری بود که توانستم با اصغر فرهادی کار کنم. من واقعا خوشحالم ".

CNN: عکس العمل ایرانی ها از این جایزه چه بود؟ آیا با دوستان یا خانواده تان درباره آن صحبت کرده اید، آنها درباره این اسکار چه می گفتند؟

حاتمی: " آنها همه خوشحال هستند و به این جایزه افتخار می کنند. این اولین اسکار ما در تاریخ سینما است و برایمان خیلی مهم است و همه خوشحالند، بخاطر اینکه این فیلم یک فیلم خیلی خوب و صادق است. این یک خوشحالی بی نظیر برای تمام مردم ایران است.

CNN: درباره سیاست مداران و قدرتمندان ایران چطور؟ آیا آنها نیز از این جایزه خوشحال هستند؟

حاتمی: " فکر می کنم. من هنوز نتوانستم این اخبار را در اینترنت بخوانم. اما من این خوشحالی را برای همه مردم ایران تصور می کنم ".

CNN: آیا فیلم در ایران دیده شده است؟ یعنی در سینماها به نمایش در آمده است؟

حاتمی: " بله البته، و خیلی هم موفق بود ".

CNN: شما گفتید که فیلم یک فیلم صادق بوده است. اگر می شود به ما بگویید که چقدر فیلم در شرایط زندگی امروز مردم ایران دقیق بوده است؟

حاتمی: "اگر واقعا بخواهم صادق باشم، این فیلم حقایق جامعه ما را نشان داده است و کشمکشهای دو طبقه متوسط و پایین جامعه را به تصویر کشیده است. این فیلم یک فیلم حقیقی است. با اینکه یک داستان است، اما با یک پشت زمینه حقیقی که در جامعه چه خبر است."