به گزارش افکارنیوز به نقل از شرق،در پي به دست آمدن اخبار و اطلاعاتي درخصوص وقوع سرقتهاي مشابه كيفقاپي در سطح شهر تهران، اداره هجدهم پليس آگاهي تهران به تحقيق در اين خصوص پرداخت. اخبار به دست آمده حكايت از آن داشت كه تعدادي از سارقان در گروههاي سه تا شش نفري مالباختگان را شناسايي و در يك لحظه با استفاده از سلاح سرد از قبيل قمه، قداره، افشانه اشكآور، شوكر و... اقدام به سرقت وجوه نقد همراه آنها ميكنند.

کارآگاهان با جمع‌بندی پرونده سرقت در مناطق مختلف تهران به ویژه در تهرانپارس، ملاصدرا، نازی‌آباد، یافت‌آباد، عباس‌آباد و محدوده خیابان آزادی به تحقیق از مالباختگان پرداختند. یکی از آنها در اظهارات خود گفت: «من تحصیل‌دار یک شرکت هواپیمایی هستم و روز حادثه به شعبه بانکی در بزرگراه رسالت رفتم و یک فقره چک به مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را نقد کردم و از آنجا به مقصد دفتر شرکت هواپیمایی در خیابان خرمشهر سوار موتوسیکلت شدم.

زمانی‌که به خیابان خرمشهر و مقابل شرکت هواپیمایی رسیدم در حالی‌که مشغول پارک موتور بودم، ناگهان چندین جوان موتورسوار به من حمله‌ور شدند، در حالی‌که با آنها درگیر شده بودم، ناگهان یکی از آنها ضربه‌ای از پشت سر به من زد که بی‌هوش شدم و زمانی که به هوش آمدم، متوجه شدم تمام پول‌ها به سرقت رفته است.»

کارآگاهان در ادامه موفق به شناسایی ده‌ها شعبه بانک و مراکز تجاری و اقتصادی شدند که مالباختگان پس از مراجعه به این شعب و گرفتن وجوه نقد، مورد سرقت قرار گرفته بودند. آنها در ادامه بهره‌گیری از دوربین‌های مداربسته این اماکن افرادی را تحت عنوان زاغ‌زن شناسایی کردند که در این مراکز طعمه‌ها را شناسایی کرده و مشخصات آنها رابه همدستان خود اطلاع داده بودند.

پلیس در ادامه متهمانی را شناسایی کرد که قبلا همگی ساکن منطقه اتابک بودند و به پیشنهاد تعدادی از مجرمان سابقه‌دار گروه کیف‌قاپی و سرقت را راه‌اندازی کرده بودند. اطلاعات به دست آمده فاش کرد، ۱۴بچه محل سابق، در این باند فعالیت دارند.

با بررسی سوابق تعدادی از متهمان معلوم شد، برخی از آنها سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از قبیل اخلال در نظم عمومی، تخریب اموال عمومی، رابطه نامشروع، شرب خمر، ایراد ضرب و جرح عمدی، کیف قاپی، حمل سلاح سرد و قدرت‌نمایی دارند.

تیم‌های ویژه عملیاتی پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای گروه و انجام هماهنگی‌های لازم طی چندین عملیات همزمان در مناطق مختلف شهر، هر ۱۴عضو گروه را که ۱۷ تا ۲۷ ساله هستند، دستگیر کردند. در یکی از عملیات‌های دستگیری، اعضای خانواده متهم هنگام مراجعه کارآگاهان به مخفیگاه وی قصد داشتند با جوسازی و مسدود کردن مسیر راه پله، متهم را که در طبقه دوم حضور داشت از طریق پشت بام فراری دهند. این جوان از پشت بام طبقه دوم روی سقف یک خودرو پرید و قصد داشت فرار کند که کارآگاهان وی را از ناحیه پای چپ مورد اصابت گلوله قرار دادند.

پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی از تعدادی از مالباختگان برای شناسایی آنها دعوت شد و این سارقان به ناچار به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و زورگیری در مناطق مختلف تهران اعتراف کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهمان صادر شده است از شهروندانی که از اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند، خواست اطلاعات خود را در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.