به گزارش افکارنیوز، عبدالعلی رشتیانی امروز در گفتوگو با فارس اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی نیروی انتظامی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز پنجم تعداد تصادفات جادهای استان زنجان در مجموع دو فقره افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۲ فقره تصادف در جاده‌های استان روی داد، افزود: این میزان در سال جاری به ۸۴ فقره افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به فوت شش نفر از هموطنان در جاده‌های استان زنجان در سال گذشته ادامه داد: در سال جاری و تا پایان روز پنجم نوروز هفت نفر در جاده‌های استان فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به دلیل کولاک شدید و افزایش تعداد تصادفات در ۲۷ اسفند ماه سال گذشته آمار فوتی‌ها افزایش یافته است، افزود: پنج نفر از این تعداد مربوط به روز ۲۷ اسفند است.

رشتیانی با بیان اینکه در سال جاری تنها یک نفر در جاده‌های استان فوت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: یک نفر نیز در اسفند ماه سال گذشته فوت شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت جاده‌های استان در حال حاضر مطلوب است، افزود: آمار فوتی‌ها در سال جاری کاهش دارد.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه مردم نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام ویژه دارند، خاطرنشان کرد: در زمینه سرعت رانندگی نیز ۱۰ درصد کاهش سرعت در جاده‌های استان گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه ویژه‌ای دارند، افزود: امیدواریم تا پایان تعطیلات میزان تصادفات در جاده‌های استان کاهش یابد.

رشتیانی از اعمال قانون پلیس راهنمایی و رانندگی با متخلفان در جاده‌های استان خبر داد و گفت: یک خودروی سوناتا دیروز به دلیل سرعت غیر مجاز متوقف شد.

وی با بیان اینکه این خودرو با سرعت ۱۹۳ کلیومتر در جاده در حال حرکت بود، افزود: این خودرو به دلیل سرعت غیر مجاز متوقف و به پارکینگ انتقال یافت.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع این خودرو ۱۷۰ هزار تومان جریمه شد، افزود: سرعت غیر مجاز، عدم بستن کمربند ایمنی عقب خودرو و عدم توجه به هشدار پلیس از تخلفات این راننده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ۱۳ فروردین ماه سال جاری حرکت موتورسیکلت در جاده زنجان به تهم و زنجان به میانه ممنوع است، افزود: به رانندگان موتورسیکلتها توصیه میشود، در این مسیرها تردد نکنند.