به گزارش افکارنیوز به نقل از شرق،پيرمردي كه قصد داشت دختر و دامادش را با هم آشتي بدهد، اولين مقتول سال ۹۱ لقب گرفت. در همين حال پسر جواني كه به دختر مورد علاقهاش سوءظن داشت، نخستين اسيدپاشي سال را رقم زد. نخستين ساعات بامداد اول فروردين در حاليكه بيشتر شهروندان خود را براي مراسم سال تحويل آماده ميكردند زن و شوهري به نامهاي الف و س با هم دچار اختلاف شدند و به مشاجره پرداختند.

دعوای این زوج که فرزندی دو ساله نیز دارند، بالا گرفت و همین مساله سبب شد الف با پدرش تماس بگیرد و از او برای حل بحران کمک بخواهد البته س با دخالت پدرزنش در این ماجرا مخالف بود و سعی کرد به هر طریق که شده مانع این اتفاق شود اما موفق نشد و ساعت یک بامداد پدر ۹۰ ساله الف به خانه دخترش رسید و سعی کرد با داماداش گفت‌وگو کند و این زوج را آشتی بدهد اما مرد جوان هنوز خشمگین بود و در حین گفت‌وگوها ناگهان کنترل خودش را از دست داد و صندلی فرزندش را به طرف پیرمرد پرت کرد وقتی صندلی به سر این مرد خورد او نقش بر زمین شد و از حال رفت.

زن و شوهر جوان سعی کردند پدر الف را به هوش بیاورند اما او جانش را از دست داده بود به این ترتیب ماموران کلانتری مهرآبادجنوبی از موضوع مطلع شدند و به خانه این زوج رفتند و به دستور بازپرس کشیک ویژه قتل تحقیقات‌شان را آغاز کردند. آنها بعد از اطلاع از موضوع، جنازه را به پزشکی قانونی منتقل و س را بازداشت کردند. این مرد در بازجویی‌ها گفت: «من به هیچ‌وجه قصد نداشتم پدرزنم را بکشم وقتی با الف دعوا کردم او با پدرش تماس گرفت من سعی کردم مانع کمک‌خواهی او از پدرش شوم ولی نتوانستم. وقتی پدرزنم وارد خانه ما شد عصبانیتم شدت گرفت اما فکر نمی‌کردم پرت کردن صندلی بچه که خیلی سبک است باعثچنین اتفاقی شود.» بنابراین گزارش این متهم همچنان در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او در حالی ادامه دارد که علت اصلی مرگ پیرمرد توسط پزشکی قانونی هنوز اعلام نشده است.

اسیدپاشی

ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه نخستین روز سال‌جاری مردمی که از بلوار اصلی تهرانسر رد می‌شدند، ناگهان صدای فریادهای دختری را شنیدند که مرتب تکرار می‌کرد: «سوختم سوختم.» این دختر در یکی از آلاچیق‌های بلوار روی زمین افتاده بود و از درد به خودش می‌پیچید. او دقایقی بعد به بیمارستان شهید مطهری منتقل شد و پزشکان بعد از معاینه اولیه متوجه شدند، دختر ۱۸ ساله که «ش» نام دارد، قربانی اسیدپاشی شده است و مایع سوزاننده روی چشمان و صورت او ریخته شده به گونه‌ای که به چشمانش آسیب زیادی وارد کرده و احتمال نابینایی وی وجود دارد.

به این ترتیب پلیس در جریان قرار گرفت و تحقیقاتی در این خصوص آغاز شد. ش بعد از اینکه توان صحبت کردن را به دست آورد به ماموران گفت: «مدتی قبل به طور اتفاقی با پسر ۲۵ ساله‌ای به نام «م» آشنا شدم، او به من ابراز علاقه می‌کرد و بعد از مدتی من هم احساس کردم او را دوست دارم.

م می‌گفت قصد دارد با من ازدواج کند اما بعد از مدتی وقتی فهمیدم او سابقه‌دار است نسبت به تصمیمی که گرفته بودم مردد شدم. با این وجود همچنان با م رابطه داشتم چون او من را تهدید می‌کرد و هر دفعه که خلاف میلش رفتار می‌کردم مرا به باد کتک می‌گرفت.» این دختر ادامه داد: «من مطمئن بودم اگر با م ازدواج کنم خودم را بدبخت خواهم کرد ولی از طرفی به دلیل رفتارها و تهدیدهای او چاره‌ای نداشتم جز اینکه به خواسته‌هایش گوش کنم. بعد از مدتی م نسبت به من دچار شک شد و می‌گفت من با پسر دیگری رابطه برقرار کرده‌ام هرچه به او توضیح می‌دادم اشتباه می‌کند و من به وی خیانت نکرده‌ام، باور نمی‌کرد تا اینکه بعد از سال تحویل تماس گرفت و گفت می‌خواهد من را ببیند من هم در یکی از آلاچیق‌های بلوار تهرانسر با او قرار گذاشتم وقتی همدیگر را دیدیم م سرصحبت را باز کرد.

او با خودرو پژو ۲۰۶ یکی از دوستانش به آنجا آمده بود و یک بطری در دست داشت به من گفت بطری مشروب است همان موقع شک کردم که چرا آن را در ماشین نگذاشته و به دست گرفته است.» شیرین درباره نحوه وقوع اسیدپاشی توضیح داد: «م دوباره همان بحثقدیمی را پیش کشید و من را درباره رابطه با پسری دیگر بازخواست کرد باز هم توضیح دادم تصور او اشتباه است اما حرفم را باور نکرد و در یک لحظه مایعی را که داخل بطری بود، روی صورتم پاشید و سوار پژو شد و فرار کرد. من به شدت دچار سوزش شده بودم و از درد فقط فریاد می‌کشیدم.» بنابر‌این گزارش، در حال حاضر کارآگاهان پلیس آگاهی در تعقیب م هستند و این در حالی است که شیرین نیز همچنان تحت درمان قرار دارد و احتمال نابینا شدن او از بین نرفته است.