به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سالهای سال است که در سالنهای تئاتری و مکانهای هنری شیرین یزدانبخش یکی از چهرههای شناخته شدهاست که بهعنوان یکی از حرفهایترین مخاطبان تئاتر، سینما و موسیقی پیگیر فعالیتهای انجام شده در این حوزههای هنر است. سالهای سال است که شیرین یزدانبخش در بین اهالی و خانواده تئاتر به عنوان "خاله" معروف است.

وی یکی از مخاطبان پیگیر و حرفه‌ای تئاتر است که حداقل دو یا سه بار به تماشای هر اثر نمایشی می‌نشیند. وی برای اولین بار به عنوان بازیگر در فیلم " لطفا مزاحم نشوید " محسن عبدالوهاب به ایفای نقش پرداخت و بارها دلیل حضور خود در این فیلم و پا گذاشتن به عرصه بازیگری را اصرارهای افشین هاشمی ذکر کرده است.

حضور یزدان‌بخش در فیلم " لطفا مزاحم نشوید " برای او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را به همراه داشت. پس از آن یزدان‌بخش در فیلم‌های متعددی از جمله " جدایی نادر از سیمین " به کارگردانی اصغر فرهادی و " برف روی کاج‌ها " به کارگردانی پیمان معادی به ایفای نقش پرداخت.

وی سال ۹۰ در فیلم " بوسیدن روی ماه " به کارگردانی همایون اسعدیان به ایفای نقش پرداخت و به خاطر بازی در این فیلم سینمایی جایزه بهترین بازیگر زن بخش بین‌الملل سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را از آن خود کرد. یزدان‌بخش در مدت زمان کوتاه حضور خود در عرصه بازیگری سینما توانست جوایز و جایگاه معتبری را به خود اختصاص دهد.

در طی این مدت بارها و بارها برخی از هنرمندان تئاتر خواستار حضور شیرین یزدان‌بخش بر صحنه تئاتر شدند اما " خاله " تا به امروز به عنوان بازیگر روی صحنه تئاتر حاضر نشده و همچنان به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین مخاطبان تئاتر آثار نمایشی را دنبال می‌کند.

شیرین یزدان‌بخش ضمن تبریک سال نو به تمامی هموطنان و هنرمندان عرصه‌های مختلف درباره دلایل حضور پیدا نکردن خود بر صحنه تئاتر به خبرنگار مهر گفت: بارها پیشنهاداتی برای حضور بر صحنه تئاتر داشتم ولی نمی‌توانم چنین کاری را انجام دهم.

خاله تئاتری‌ها تأکید کرد: بدون تعارف می‌گویم که جسارت بازی در تئاتر را ندارم. اصلا جسارت این کار را در خود نمی‌بینم که به صورت زنده و رو در روی مخاطب بر صحنه تئاتر به ایفای نقش بپردازم.

وی درباره دلیل پافشاری خود برای حاضر نشدن بر صحنه تئاتر به‌عنوان یک بازیگر یادآور شد: اولا فکر نمی‌کنم بتوانم دیالوگ‌ها را به خوبی به خاطر بسپارم چون معتقدم چنین کاری مهارت و حافظه‌ای خاص می‌خواهد. دلیل دوم اینکه بر عکس یک فیلم سینمایی تئاتر بعد از انجام تمرینات تازه به اجرا می‌رسد و برای سن من تحمل چنین فشار و وضعیتی سخت است و انجام چنین کاری را در توان خود نمی‌بینم.

یزدان‌بخش اظهار امیدواری کرد سال جدید به تمام هنرهایی که دارای ارزش هستند بها داده شود. برنده جایزه بهترین بازیگر زن بخش بین‌الملل سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره اکران نشدن فیلم " بوسیدن روی ماه " در نوبت اکران نوروزی گفت: متأسفانه کم لطفی‌های زیادی در حق این فیلم شد چون از نظر من این فیلم اثری بسیار وزین و متین است.

وی تأکید کرد: فیلم "بوسیدن روی ماه" با برخی مسائل مواجه شد که ربطی به فیلم نداشت و به شکل نامناسبی مورد بیمهری قرار گرفت و امیدوارم با اکران این فیل این سوءتفاهمها از بین برود.