به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سرهنگ حسین حسینزاده رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: هفتم بهمن ماه سال ۹۰ به دنبال تماس تلفنی شهروندی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ جسد مردی که دست و پایش با طنابی بسته شده بود در رودخانه زاینده رود کشف شد.

وی با بیان این مطلب افزود: از آنجا که هویت جسد بر اثر ماندن در درون آب قابل شناسایی نبود تحقیقات وسیعی برای شناسایی وی توسط تیم ویژه تشخیص هویت این پلیس انجام و سرانجام در کمتر از یک هفته کارشناسان موفق شدند مقتول را شناسایی کنند.

این مسئول با بیان اینکه مقتول مردی حدودا ۲۸ ساله به نام اسماعیل _ ق بود، بیان داشت: از آن زمان تحقیقات برای یافتن سر نخی از قاتل یا قاتلان وی در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان دریافتند که او از یکی از استان‌های همجوار به اصفهان آمده و به منزل یکی از اقوام خود رفته بوده است.

وی ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات گسترده منزلی که مقتول قبل از ناپدید شدن در آن مستقر شده بود را یافته و هنگامی که کارآگاهان به محل اقامت وی برای بررسی‌های بیشتر وارد شدند تکه طنابی توجه آنان را جلب کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این مطلب تاکید کرد: این طناب از نظر مشخصات فیزیکی با طنابی که به دست و پای مقتول بسته شده بود شباهت بسیاری داشته که ظن کارآگاهان را برانگیخت.

وی اضافه کرد: با انتقال این طناب به آزمایشگاه جنایی پلیس و انجام آزمایش‌های دقیق مشخص شد طناب کشف شده به همراه جسد قسمتی از همین طنابی است که کارآگاهان آن را در منزل مظنون حادثه یافته بودند.

سرهنگ حسینزاده گفت: با روشن شدن این موضوع فرد مظنون به اتهام قتل دستگیر و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد و با قرار صادره روانه زندان شد.