به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، این کارگردان سینما درباره تولید این فیلم برای توزیع در شبکه خانگی نمایش گفت: فیلمنامه آقای الف توسط امیرعلی محسنین نوشته شده بود، قصد داشتیم در حوزه سینما قبل از فیلم طلبه آن را بسازیم. مقدمات کار را فراهم کرده بودیم تا برای دریافت پروانه ساخت ارائه کنیم، اما بعد از این اتفاقاتی که در حوزه توزیع و نمایش فیلمها افتاد، احساس کردیم ممکن است موقعیت خوبی برای ساخت فیلم در سینما نباشد. سرمایهگذاری هم که قرار بود این کار را انجام بدهد برایش علامت سئوال ایجاد و دچار تردید شد که چه ضمانتی برای اکران فیلم وجود خواهد شد. ما تصمیم گرفتیم این کار را که اتفاقات خوبی هم قرار است برای این کار بیافتد با یک شرایط جدید به صورت ویدئو در بازار عرضه کنیم.

وی ادامه داد: «با یک شرکت تولید و پخش محصولات ویدئویی صحبت کردیم که این فیلم را در اشل فیلم کاملاً حرفه‌ای و سینمایی بسازیم و در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. چند اتفاق خوب قرار است بیافتد، اول این که همراه با نسخه DVD نسخه «بلو ری» فیلم هم منتشر می‌شود. همچنین تبلیغات فیلم همزمان با شروع تصویربرداری آغاز خواهد شد.»

عطشانی در ادامه گفت: «علاوه بر نسخه DVD فیلم یک عینک سه‌بعدی هم با فیلم ارایه خواهد شد، زیرا سکانس‌هایی از فیلم به صورت سه‌بعدی آماده می‌شود و این سکانس‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که بدون نیاز به تلویزیون‌های LED یا LCD قابل نمایش نخواهد بود و با عینک روی پکیج قابل دیدن خواهد بود.»

کارگردان فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» درباره زمان تصویربرداری فیلم توضیح داد: «۲۰ روز دیگر فیلم جلوی دوربین خواهد رفت و همزمان با آغاز تصویربرداری پیش تبلیغات و تبلیغات فیلم آغاز خواهد شد. البته این برای فیلم‌های خارجی مرسوم است. در ایران مرسوم نبوده است. این شرکت نگاه حرفه‌ای به مقوله سینما دارند و امیدواریم با این کار مسیر خوبی را عرضه محصولات سینمایی و حرفه‌ای در شبکه نمایش خانگی باز و هموار کنیم.»

عطشانی در مورد چگونگی آماده شدن ‌بخش‌های سه‌بعدی فیلم عنوان کرد: «بخش‌هایی از فیلم سه‌بعدی خواهد بود که ‌ملموس باشد، چندین سکانس از فیلم را که المان‌های سه‌بعدی در آن بیشتر دیده می‌شود انتخاب کردیم. این سکانس‌ها علاوه بر این که به صورت رئال کار می‌شود به صورت سه‌بعدی هم گرفته می‌شود. در نسخه DVD که همراه با عینک ارائه می‌شود قبل از آغاز این بخش‌ها زیرنویس می‌شود و به بیننده اطلاع‌رسانی می‌شود تا آن سکانس‌های خاص را با عینک ببیند و بعد از پایان سکانس با زیرنویس اطلاع‌رسانی می‌شود که عینک را بردارند. این کار کمک می‌کند که بیننده همزمان که داستان فیلم ‌را تعقیب می‌کند بتواند قسمت‌های سه‌بعدی را ببیند.»

وی در ادامه گفت: «ما دو نوع سه‌‌بعدی داریم که یکی به صورت آناگلیف است و دیگری به صورت ساید بای ساید خواهد بود. ‌اگر می‌خواستیم ساید بای ساید را اجرا کنیم تنها افرادی می‌توانستند استفاده کنند که تلویزیون‌های مجهز به سیستم سه‌بعدی و امکان پخش داشته باشند، اگر به صورت آناگلیف انجام بدهیم، حتی می‌تواند عینک ساده بگذاریم با یک تلویزیون ۱۴ اینچ هم به صورت سه‌بعدی همزمان با تکنولوژی روز دنیا ببینید، با مشورت‌هایی که با فرامرز قهرمانی ‌فرد داشتیم به این نتیجه رسیدیم علاوه بر نسخه ‌DVD یک CD حاوی عکس‌های فیلم هم منتشر خواهیم کرد که با عینک قابل دیدن است.»

وی درباره بازیگران فیلم توضیح داد: «برای هر نقش دو سه گزینه انتخاب کردیم و فیلمنامه‌ را ارایه دادیم. ‌ ظرف چند روز آینده لیست بازیگران قطعی خواهد شد. پیش تولید سنگینی خواهیم داشت تا تولید آرام داشته باشیم. تلاش می‌کنیم شخصیت اصلی داستان «آقای الف» را از بازیگران مطرح سینمای ایران انتخاب کنیم.»

تعدادی از عواملی که حضورشان تاکنون قطعی شده است عبارتند از:

نویسنده فیلمنامه: امیرعلی محسنین / کارگردان: علی عطشانی / تهیهکننده: موسسه بیتا فیلم تهران / دستیار و برنامه ریز: حامد امرایی / دستیار دوم کارگردان: مهدی نبیزاده / مدیرتولید: مهدی بایراملو / جانشین تولید: حسام شجاعی / طراح چهرهپردازی: امیر ترابی.