به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، فیلم سینمایی "نارنجی پوش" آخرین ساخته داریوش مهرجویی این روزها در گروه سینمایی قدس به روی پرده رفته است ومی تواند یک پیشنهاد خوب برای آخرهفته برای علاقمندان به سینماییاین کارگردان برجسته وپیشکسوت باشد.

همچنین کسانی که دوست دارند این فیلم را با مهرجویی ببینند می توانند روز جمعه به سینما قدس، سالن سرگروه نمایش این فیلم بروند.

حامد بهداد، لیلا حاتمی، میترا حجار، طناز طباطبایی، همایون ارشادی، فردوس کاویانی، اردشیر رستمی، امید روحانی، محمدجواد جعفرپور، مهیار پورحسابی، کیانوش گرامی، علی‌اصغر طبسی و… بازیگران اصلی این فیلم هستند.

" نارنجی‌پوش " اثر داریوش مهرجویی داستان حامد آبان(حامد بهداد) عکاس حرفه‌ای مجلات و روزنامه‌ها است که با خواندن کتابی چنان تحت‌تاثیر پالایش محیط زیست و مبارزه با آشغال‌زایی می‌شود که با لباس نارنجی مخصوص رفتگران به شهرداری می‌پیوندد و با عنوان نارنجی‌پوش لیسانسه به شهرت می‌رسد اما اعتبار و محبوبیت حامد زندگی خصوصی و خانوادگی او را با سیلی از فراز و نشیب‌های عاطفی تند و ناگهانی به سمت‌وسویی دیگر می‌برد.

این فیلم در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر برنده چهار سیمرغ بلورین(بهترین فیلم سینمای آسیا، جایزه بین المذاهب، جایزه ویژه هیات داوران و بهترین تدوین) شده بود.

همچنین در شش رشته دیگر، بهترین بازیگر نقش اول زن: لیلا حاتمی بهترین بازیگر نقش دوم زن: میترا حجار، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه و بهترین صدابرداری کاندیدای دریافت جایزه شده بود.

همچنین فیلم " قلاده های طلا " به عنوان سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران ساخته ابوالقاسم طالبی از نوروز ۹۱ در گروه سینمایی استقلال به روی پرده رفته است. این فیلم به حوادثبعد از انتخابات ۸۸ در ایران می پردازد که در آن حمیدرضا پگاه، امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، علیرام نورایی، نیلوفر خوش خلق، حمیرا ریاضی و… بازی می کنند.

این فیلم در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر هم در بخش خارج از مسابقه به روی پرده رفت که با استقبال روبرو شد. "قلاده های طلا" به باشگاه میلیاردی های سینمای ایران پیوست. این فیلم می تواند برای دانشجویان، قشر جوان و کسانی که موضوع های سیاسی را دنبال می کنند، جذاب باشد.