آغاز اکران گسترده فیلم‌های کودک با نمایش «پیشونی‌سفید» و «کلاه‌قرمزی»

به گزارش افکارنیوز، سیدضیاء هاشمی در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره اکران فیلمهای کودک و حمایت از این گونه از سینما در شورای صنفی نمایش، گفت: اکران گسترده فیلمهای کودک برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا این گروه سنی قشر وسیعی از مخاطبین را تشکیل میدهند و اگر این سینما برای مخاطب جذاب باشد حضور گسترده خانوادهها در سینماها را به همراه خواهد داشت و نفع اقتصادی به دنبال دارد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته سینمای کودک مورد حمایت واقع نشد و به گوشه‌ای رانده شد، اخیراً از سینمای کودک پشتیبانی و حمایت‌های لازم صورت گرفته است و ما سال‌ گذشته با تولید حدود ۲۸ عنوان فیلم سینمایی در این حوزه بودیم اما این نکته را باید یادآور شویم که با وجود کانال‌های متعدد تلویزیونی در این خصوص همچنین تولید انیمیشن‌های آمریکایی و اروپایی و دسترسی آسان به این انیمیشن‌ها کار فیلمسازان ما در این حوزه سخت‌تر خواهد بود زیرا در این عرصه رقابت، کارگردانان باید سوژه‌هایی را انتخاب کنند که برای مخاطب جذابیت لازم را داشته باشد و بتواند این قشر را با خود همراه سازد.

رئیس شورای صنفی نمایش در ادامه گفت: سال گذشته ساخت تعدادی از فیلم‌های کودک و نوجوان را شاهد بودیم اما تنها چند فیلم قابلیت اکران گسترده را دارد که ما هم در شورای صنفی نمایش حمایت لازم را خواهیم کرد. متاسفانه برخی از آثار مناسب برای کودک نیست و دغدغه این گروه سنی را نیز ندارد، در حالی که کارگردانان بزرگ و مطرح سینما آن‌ها را ساخته‌اند.



* اکران «پیشونی سفید» در فصل تابستان

وی در ادامه گفت: ما قصد داریم با شروع تابستان فیلم سینمایی «پیشونی سفید» ساخته «سید جواد هاشمی» که از قابلیت‌ خوبی برای جذب مخاطب این گروه سنی برخوردار است را اکران کنیم ‌و حتما ً از این فیلم و چند فیلم دیگر از جمله «کلاه قرمزی و بچه ننه» حمایت گسترده و لازم صورت می‌گیرد تا بتوانیم شاهد رونق سینمای کودک باشیم و تا پایان سال اکران مناسبی در این گروه داشته باشیم. برای برخی از فیلم‌ها حمایت‌های ویژه در نظر می‌گیریم و سالن‌های سینماهای بزرگ به این گونه از سینما اختصاص می‌دهیم.

وی درباره حمایت از دیگر فیلمهای کودک گفت: در حال حاضر از طرح سینما مدرسه حمایت میکنیم و برخی از سالنها سانسهای صبحشان را در اختیار این طرح قرار دادهاند و کپی در اختیار آنها قرار میدهیم تا بتوانند نمایش گستردهای داشته باشند همچنین سقف اکران آنها را بالا میبریم تا بتوانند در زمان مناسب مخاطب خود را جذب نمایند.