از سوي گروه گرافيك دانشگاه آزاد قم روز گذشته ۱۷ خرداد نمايشگاه عكسي برگزار شد كه در اين نمايشگاه از عکسهاي دانشجويان بيحجاب استفاده شده و در معرض ديد دانشجويان پسر نيز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، دانشجویان دختر رشته گرافیک دانشگاه آزاد قم برای حضور در این نمایشگاه گرافیک، عکس‌های خود را به صورت بی‌حجاب و با پوشش زننده که برخی از آنها در خوابگاه‌های دانشجویی گرفته شده را در این نمایشگاه در معرض دید قرار دادند و حتی این دانشجویان دختر با حضور در این نمایشگاه در خصوص خواص هنری عکس‌های بی‌حجاب خود به حاضران توضیحاتی می‌دادند.


براساس این گزارش، مسئولان امور دانشجویی و حراست دانشگاه آزاد قم در خصوص برپایی این نمایشگاه تحرکی انجام ندادند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض دانشجویان این واحد دانشگاهی شد.

این در حالی است که مسئولان دانشگاه آزاد واحد قم در نوع پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه حساس هستند اما درباره برگزرای این نمایشگاه که دختران دانشجو به راحتی تصاویر بی‌حجاب و بعضاً با پوشش‌های زننده خود را منتشر کردند اقدامی انجام ندادند



جوابیه دانشگاه آزاد قم:

جوابیه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم پیرامون خبر منتشره در بعضی از سایت ها مبنی بر برگزاری نمایشگاه عکس دانشجویان بدون رعایت حجاب در تاریخ ۹۰/۳ / ۱۷ در واحد قم

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اعلام نمود در تاریخ ۱۷/۳ / ۹۰ هیچ نمایشگاهی در واحد قم برگزار نگردیده و اگر منظور ژوژمان کلاسی رشته گرافیک است تاریخ ۹۰/۳ / ۱۶ می باشد.

به اطلاع می رساند که رشته گرافیک یکی از رشته های هنری است که دانشجویان برای ارائه آثار خود در پایان هر ترم اصطلاحا آثار خود را «ژوژه» می کنند یعنی برای قضاوت کردن و اخذ نمره در معرض دید اساتید مربوطه قرار می دهند و تمام اساتید رشته گرافیک واحد قم به دلیل درصد بالای دانشجویان دختر، خانم می باشند که این ژوژمان نمایشگاه عکس اطلاق نمی شود بلکه داخل کلاس با حضور دختران آثار هنری روی دیوار نصب و در مدت زمان کوتاه برای اخذ نمره نهایی باقی می ماند.

تعداد آثار هنری آنها بیش از ۱۰۰۰ اثرکه غالبا تصاویر چهره و حتی رنگ ها نقاشی بوده است. اگر موردی هم رئال بوده همه عکس ها در محوطه و کلاس مخصوص خواهران نصب گردیده و دستور رسمی هم عدم ورود آقایان است.

ضمنا یاد آور می شود این دانشکده دارای دو قسمت کاملا مجزا برای خانم ها و آقایان می باشد و به عنوان اولین الگوی تفکیک در آموزش عالی در گذشته مطرح بوده است.
به نظر می رسد تصویر برداشته شده به وسیله تلفن همراه شخصی و ارسال آن به سایت خبری ناشی از شیطنت بوده است.

زیرا برابر مقررات اعلام شده از سوی مدیر گروه و مسئولین ژوژمان و به دلیل تفکیک ساختمان هیچ دانشجوی پسری حق ورود به این محوطه را نداشته و از خبرگزاری محترم درخواست می شود اگر پسری وجود دارد که بر خلاف مقررات وارد شده معرفی تا برخورد لازم صورت گیرد.

لازم به ذکر است حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر ایراندوست ریاست محترم دانشگاه شخصا به محل دانشکده مراجعه و ضمن فراخوان کلیه دست اندر کاران با حساسیت ویژه موضوع بررسی و در صورت وجود تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم