رشد ۱۷ درصدی کشفیات قاچاق در خراسان رضوی

ابراهیم افشاری اظهار داشت: هم اکنون در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجموعه‌ای در حال شکل‌گیری برای مبارزه با فروش کالای قاچاق در شبکه‌های اجتماعی است که به محض شکل‌گیری آن به استان‌ها نیز ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: فروش کالاهای قاچاق در شبکه‌های اجتماعی یکی از معضلاتی است که هم اکنون به کرات دیده می‌شود و در خراسان رضوی نیز با همکاری پلیس فتا برخی از سوژه‌های مربوط به آن در حال پیگیری است.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی تأکید کرد: با این حال در این زمینه یکی از مشکلات موجود این است که کالای قاچاق در دسترس نبوده و این موضوع سبب می‌شود که پیگیری و تعیین مجازات جرم برای مجرمان قدری سخت باشد که برای رفع آن در جلسات و کارگروه‌های مختلف از نظرات کارشناسان برای بهره برداری  شده تا بتوان از این امر تا حد امکان پیشگیری کرد.

افشاری با اشاره میزان کشفیات قاچاق در نیمه نخست امسال در خراسان رضوی، تأکید کرد: میزان کشفیات امسال نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته و 874 میلیارد و 478 میلیون ریال رسیده است.

وی بیان کرد: در میان اجناس مکشوفه البسه بیشترین ارزش را داشته که میزان آن 61 میلیارد ریال بوده و پس از آن مواد غذایی با ارزش 33 میلیارد و 520 میلیون ریال بوده است.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: همچنین لوازم خانگی با ارزش 29 میلیارد و 843 میلیون ریال، برنج با ارزش 24 میلیارد و 460 میلیون ریال و پارچه با ارزش 23 میلیارد و 604 میلیون ریال سایر اقلام مهم قاچاق بوده که در نیمه نخست امسال کشف شده‌اند.