آمار مصدومان زلزله خراسان رضوی تاکنون ۱۷ نفر

شاهین فتحی اظهار داشت: این زمین‌لرزه 6ریشتری در عمق 10کیلومتری زمین و در ساعت 10:39 دقیقه امروز در خراسان رضوی شهرستان فریمان و روستای سفیدسنگ رخ داد و تاکنون 61 پس‌لرزه داشته است.

معاون عملیات امداد و نجات با بیان اینکه این زلزله تاکنون 17 مصدوم داشته است، افزود: تا این لحظه 60 خانوار در روستای کلاته حاج‌علی و 160 نفر در 8 روستای رضویه توسط امدادگران، اسکان اضطراری داده شدند.

فتحی با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر در همان دقایق اولیه گفت: آبادی‌های مسکونی تا شعاع ٥کیلومتری از مرکز زمین‌لرزه شامل 8 روستا با 253 نفر ساکن در آنها است.

فتحی با اعلام اینکه تمامی نیروهای هلال احمر در استان‌های خراسان جنوبی و شمالی و سمنان در صورت نیاز به کمک در آماده‌باش هستند، اظهار کرد: هماهنگی لازم با فرودگاه به‌منظور اعزام احتمالی نیرو و اقلام زیستی انجام شده است.

حضور دبیرکل هلال‌احمر و رئیس سازمان امدادونجات در مناطق زلزله‌زده

همچنین مصطفی محمدیون ــ دبیرکل جمعیت هلال احمر و مرتضی سلیمی رئیس سازمان امدادونجات با حضور در خراسان رضوی پس از دیدار با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و همچنین احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی و ارزیابی خسارات احتمالی از زلزله امروز صبح خراسان رضوی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

اعزام تیم‌های سحر (سازماندهی حمایت‌های روانی و اجتماعی پس از بلایا)

 سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به‌دنبال وقوع زلزله 6ریشتری در خراسان رضوی برای  اعزام جوانان داوطلب این سازمان در قالب تیم‌های سحر (سازماندهی حمایت‌های روانی و اجتماعی پس از بلایا) و تیم‌های استانی به خراسان رضوی اعلام آمادگی کرد.

مردم از حضور در مناطق آسیب‌دیده زلزله خودداری کنند

همچنین وحید رحمتی ــ مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از مردم خواست از حضور در مناطق آسیب‌دیده و تحت تأثیر زلزله در خراسان رضوی خودداری کنند.

گفت: لازم است مردم از حضور در منطقه آسیب‌دیده و تحت تأثیر زلزله در این استان جداً خودداری کنند.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها و مردم خبرها را تنها از منابع رسمی دریافت و از تماس با افراد غیرمسئول خودداری کنند.