فیش حقوقی ائمه جمعه خراسان شمالی

حجت الاسلام حسین عابدینی، مسئول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی درباره فیش حقوقی ائمه جمعه استان اظهار کرد: ائمه جمعه هدیه ای به عنوان شهریه بین 200 تا 350 هزار تومان از محل دفتر مقام معظم رهبری دریافت می کنند.

وی همچنین افزود: هر ائمه جمعه ای که سخنرانی پای منبر ، مسجد و یا تدریس در دانشگاه و حوزه داشته باشند بابت انجام این وظایف نیز حقوق دریافت می کند.
 
مسئول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی بیان داشت: بالاترین سقف حقوقی که ائمه جمعه استان دریافت می کنند معمولا تا دو میلیون تومان است.
 
حجت الاسلام عابدینی درباره فیش حقوقی خود نیز عنوان کرد: در هر ماه 800 هزار تومان شهریه از دفتر مقام معظم رهبری دریافت و علاوه بر آن نیز به فعالیت های منبری مشغول هستم که بابت آن حقوق دریافت می کنم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی هر هفته نمازهای جمعه استان را رصد می کند که در حال حاضر 35 درصد از نمازگزاران نماز جمعه استان را قشر جوان تشکیل می دهند.
 
وی با بیان اینکه افزایش یا ریزش شمار نمازگزاران به مشغله و گرفتاری های مردم بستگی دارد، اظهار کرد: با این وجود، در سطح استان شمار حضور نمازگزاران در صفوف نماز جمعه رو به رشد است.
 
حجت الاسلام عابدینی با یادآوری این مطلب که نماز جمعه، نماز ولایت و حج مساکین و فقرا است، عنوان کرد: دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی هر هفته برگزاری نمازهای جمعه در سطح استان را رصد می کند که در حال حاضر 35 درصد از نمازگزاران نماز جمعه استان را قشر جوان تشکیل می دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: هفته اخیر 38 درصد از جمعیت نمازگزار روز جمعه شهر بجنورد را قشر جوان تشکیل داده بودند.
 
وی در پاسخ به این سوال که قدرت تریبون نماز جمعه را در عصر قدرت رسانه چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار کرد: هر رسانه ای جایگاه خاص خود را دارد و تریبون نماز جمعه نیز تریبون متدینین است.
 
حجت الاسلام عابدینی همچنین گفت: تریبون نماز جمعه متعلق به ولایت است و به هیچ جناح چپ و راست و معتدلی متعلق نیست و امام جمعه به جز از ولی فقیه خط نمی گیرند.
 
وی درباره اینکه آیا برای ائمه جمعه امکان اظهار نظر برای عزل و نصب مدیران وجود دارد یا خیر؟ عنوان کرد: ائمه جمعه در عزل و نصب مدیران هیچ نقشی ندارند و درصورتیکه مسئله هنجار شکنانه ای رخ دهد ائمه جمعه در برابر آن موضع می گیرند.