چگونه با سرمایه اندک در منزل بهترین درآمد را کسب کنیم؟

به نقل از رادیو گفتگو؛ "ضرب سکه" با موضوع ( مشاغل و کسب و کار  خانگی) با حضور فاطمه کبیری فر، کارشناس مدیریت فرهنگی و  شهاب موسوی ، اقتصاد دان روانه آنتن شد.

 

 سوال : آیا مشاغل خانگی به مجوز خاصی نیاز دارد؟

کبیری فرد : هر فعالیتی که در محیط خانه صورت بگیرد در گروه مشاغل خانگی قرار می گیرد.گروهی از مشاغل خانگی طبق قوانین وزارت کار می توانند مجوز بگیرند و از تسهیلات و مزایای ویژه ای نیز برخوردار شوند.اما الزامی برای دریافت مجوز وجو ندارد.

شهاب موسوی : برخی از مشاغل ، مانند آموزش خلبانی در منزل ،  اگرچه در خانه اتفاق می افتد به مجوز های خاصی نیاز دارد چرا که تبعات و مسئولیت هایی به دنبال دارد اما آموزش ریاضی به تعداد کمی از افراد  در منزل  به مجوز خاصی نیاز ندارد.

مشاغل دیگر مانند تولید مربا و ترشی در خانه درست است که در حجم کم یک کار ساده است اما اگر میزان تولید افزایش یابد به مجوز وزارت بهداشت نیاز است.در حالت کلی خدماتی که از نظر ماهیت و خطراتی که ممکن است  در آینده داشته باشند ، به یک سری مجوز ها نیاز دارند.

سوال : مشاغل خانگی چه معضلاتی دارند؟

کبیری فرد : یکی از مشکلات مشاغل خانگی این است که توسط افراد جدی گرفته نمی شود.درست است فعالیت آن در محیط خانه صورت می گیرد اما باید جدی گرفته شود و به آن امید وباور داشت.امکان کسب بهترین درآمدها از ساده ترین کارها  وجود دارد .

معضل اصلی در مشاغل خانگی بازاریابی محصولات است و افراد نمی دانند تولیدات خود را چگونه به اطلاع مردم برسانند.
   آگاهی نداشتن به گستره بزرگ مشاغل خانگی یکی دیگر از مشکلات است.مردم تصور می کنند کارهایی که در منزل می توان انجام داد محدود است.

سوال: چه ویژگی هایی در مشاغل خانگی سبب بهره وری می گردد؟

شهاب موسوی : در مشاغل خانگی هزینه هایی مانند مالیات ، کرایه رفت و آمد ، زمان های هدر رفته در ترافیک ، اجاره محل کار و...کاهش می یابد.همچنین کار کردن در منزل امکان مدیریت همزمان خانه را هم فراهم می کند و این اطمینان از وضعیت منزل آرامش فعالیت حرفه ای را افزایش می دهد.

آیا با پول و سرمایه کم میتوان مشاغل خانگی ایحاد کرد ؟

موسوی: تقریبا همه ما انسان های ثروتمندی هستیم فقط نمی دانیم ثروت ما در کجاست.اولین ثروت ما مهارتی است که قابل آموزش است.در هر نقطه از مهارتی که باشید ، افراد زیادی وجود دارند که حاضرند برای یاد گیری مهارت شما پول بپردازند.این مهارت می تواند مانند آموزش اولیه کار با رایانه باشد.
  بخش دیگر خدماتی است که می توان ارائه داد.به عنوان مثال در خانواده شهری تهیه غذا درآمدزاست.بسیاری از شاغلین به دلیل مشغله بیرون از منزل نمی خواهند آشپزی کنند.ما می توانیم در منطقه خودمان هر روز با یک برنامه غذایی مشخص چندین خانواده را تحت پوشش خدمات خود قرار دهیم.

کبیری فرد : اگر مسئولین به صورت جدی به موضوع مشاغل خانکی توجه کنند وطرح های تشویقی و حمایتی برای آن ایجاد کنند تمایل زیادی برای گسترش آن از سوی مردم ایجاد می شود.افراد عادی منتظر کسی نباشند ،خودتان دست به کار شوید.مهم این است که تیزبین و خلاق باشید و فرصت های شغلی که در اطراف شما هست به راحتی شناسایی کنید و باور داشته باشید با خلاقیت می توان شغل های خوبی ایجاد کرد.

همچنین بسیاری از مشاغل را می توان با 50ساعت آموزش فراگرفت و موفقیت فوق العاده ای بدست آورد.

برنامه "ضرب سکه" شنبه ها ساعت 10:45 روی آنتن شبکه رادیویی گفت و گو می رود و علاقه مندان می توانند برای دسترسی به فایل صوتی برنامه به سایت شبکه مراجعه کنند.