سیل ۳۲ میلیارد ریال به خراسان جنوبی خسارت وارد کرد

ابوالحسن میرجلیلی در گفتگو با مهر اظهارکرد: بارندگی و ایجاد روان آب در شهرستانهای بیرجند، خوسف، سربیشه و نهبندان خسارت برجای گذاشته است.

 وی با اشاره به خسارت های ایجاد شده در ۱۰ روستای استان بیان کرد: روستاهای سیدال و  مهل آباد در شهرستان نهبندان، چهکند در بخش مود شهرستان سربیشه، بیجار در  شهرستان بیرجند و حسین آباد در بخش ماژان شهرستان خوسف متاثر از جاری شدن روان آب ها شدند.

وی با بیان اینکه خسارت ها به ایل راه های عشایری، راه ها ، مزارع و باغات کشاورزی وارد شده است، بین داشت: آب گرفتگی پنج واحد مسکونی، تخریب هفت رشته قنات، تلف شدن ۲۵ راس دام و تعدادی طیور از دیگر خسارات این بارندگی ها بود.

میرجلیلی با اشاره به اینکه خوشبختانه این سیلاب ها خسارت جانی در استان نداشته است، تصریح کرد: اطلاع رسانی خوبی از سه روز قبل در استان داشتیم که خسارت ها را به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه بارندگی ها در این فصل برای خراسان جنوبی بی سابقه بوده است، ادامه داد: اما خوشبختانه با ترمیم سیل بندها و دیوارهای حفاظتی و ارائه هشدارها به دهیاران حجم خسارات ۱۸ درصد نسبت به گذشته کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای جلوگیری از هدر رفت روان آب ها گفت: با اقدامات خوب منابع طبیعی و مدیریت بحران استان ۵۰ درصد روان آب ها مهار شد.