استاندار خراسان‌جنوبی چقدر حقوق می‌گیرد؟

قل از خاورستان، سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص فیش حقوقی خودش گفت.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: حکم کارگزینی من در سال جاری 6 میلیون و 500 هزار تومان است که با کسر کسورات 5 میلیون و 800 هزار تومان دریافتی دارم.

 

پرویزی خاطرنشان کرد: سال گذشته 4 میلیون و 200 هزار تومان دریافتی داشتم.

 

وی بیان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی و بیش از 90 درصد کارمندان دولت حقوق متعارف دریافت می‌کنند و با اضافه کار، ماموریت، رفاهی و غیره زیر 5 میلیون تومان حقوق شان و دریافتی آنها هم زیر 8 و 9 میلیون تومان است.

 

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: اینکه برخی ها حقوق بالا دریافت می کنند مربوط به شخص آنها نیست بلکه متکی به جایگاه آنها است و تنها سه دستگاه های شرکتی هستند که زیر 10 میلیون تومان می گیرند.

 

پرویزی گفت: از همه دستگاه ها خواستیم اطلاعات حقوقی خود را به ما بدهند که دستگاه قضایی نداده است دستگاه نظامی، انتظامی و اطلاعاتی محرمانه است.

 

وی تصریح کرد: مدیران استان دریافتی شان در حد زیادی نیست آن هایی که حقوق دولتی بالایی دریافت می کنند مربوط به شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه ها هستند که مشمول قانون خدمات کشوری نیستند.

 

استاندار خراسان جنوبی توضیح داد: روزی که قانون خدمات کشوری در سال 86 تصویب شد برخی دستگاه ها نیمه دولتی و شبه دولتی از قبیل وزارت اطلاعات، شرکت ملی نفت، دانشگاه ها و شورای نگهبان و یکی دو اداره دیگر هم مستثنی شدند که دستشان در پرداخت حقوق باز است.

 

پرویزی با تصریح اینکه امکان پرداخت اضافی به کارمندان وجود ندارد، گفت: این پرداخت ها متکی به شخص نیست بلکه به جایگاه است و هر کسی که در این جایگاه می بود به آنها پرداخت می کردند.

 

وی اظهارکرد: هیات علمی ها هم در دانشگاه پزشکی و غیر پزشکی خارج از قانون مشمول خدمات کشوری هستند.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: معلم ها و بهداشت و درمان و نظامی و انتظامی ها هر سال 20 درصد بیشتر از کارمندان افزایش پیدا می کند و در طول 10 سال آینده به دو برابر می رسد که باید این سرو سام بگیرد.

 

پرویزی با تاکید بر اینکه باید حقوق مدیران روی سایت قرار بگیرد تا همه با خبر بشوند، تصریح کرد: گاهی من برای دل داری به کارمندانم می گویم فیش حقوقی من را منتشر کنند تا کارمندان من بدانند من چقدر حقوق می گیرم.

 

وی بیان کرد: در ابتدای استاندار شدنم گفتم "فیش حقوقی من و معاونانان من را در ورودی نصب کنند". مگر قرار است دزدی کنیم که پنهان کنیم.