نقشه غارهای استان خراسان جنوبی تهیه شود

همایون نخعی‌نژاد ظهر امروز در کارگروه غارشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: در تمامی جلسات بارها تکرار کردیم حواسمان باید جمع باشد که نخستین نیاز استان خراسان جنوبی اشتغال است.

وی افزود: خراسان جنوبی دارای ظرفیتها و پتانسیل‌های زیادی در بخشهای مختلف از جمله صنعتی، کشاورزی و صنعتی است و باید هر ظرفیت و پتانسیلی که به خراسان جنوبی اضافه شود به نفع این مردم و استان باشد.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از ظرفیتها و پتانسیل خراسان جنوبی در راستای اقتصادی شدن و ارزش افزوده استفاده کرد گفت: به سرمایه‌گذاران توجه زیادی شود زیرا برخی اختلافات محلی دستگاه‌ها سرمایه‌گذاران را منتظر گذاشته است.

ظرفیت غارها و معادن خراسان جنوبی در راستای اشتغال‌زایی استفاده شود

نخعی‌نژاد افزود: باید از ظرفیت خراسان جنوبی مانند غارها و معادن در راستای اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری استفاده شود و در تصمیم‌گیری‌ها قاطعانه عمل کنیم.

وی با انتقاد از اینکه گاهی در تصمیم‌گیری‌ها انعطاف داریم اظهار داشت: نباید سرمایه‌گذار و مردم را اذیت کنیم و غارهایی که ظرفیت و قابیلت گردشگری دارند را شناسایی کنیم.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: منتظر نگه‌داشتن سرمایه‌گذاران و مردم نشان از ضعف مدیریتی ما است و با توجه به محدود بودن اعتبارات خراسان جنوبی باید هزنیه مورد نیاز غارها نیز برآورد شود.

موضوع "غار جهنم" تمام شده است و باید سرمایه‌گذار به کارخود ادامه دهد

نخعی‌نژاد با انتقاد از اینکه چرا هر روز برخی مدیران حرفشان را عوض می‌کنند افزود: باید طرح و حرفی که می‌زنیم بر مبنای عقلانیت و قانون باشد و باید روی آن ایستادگی کنیم و اگر گفته‌های خود را کنار بگذاریم مطمئناً مردم را اذیت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه موضوع «غار جهنم» تمام شده است و باید سرمایه‌گذار به‌کارخود ادامه دهد تا اشتغال ایجاد شود اظهار داشت: هر فردی که در تصمیم‌گیری دچار اشتباه شده است باید هزینه سرمایه‌گذار را بدهد.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر مجموعه غاز جهنم به عنوان غار شناخته شده است و قابیلت گردشگری دارد باید به عنوان غار باقی بماند اما دستگاه‌ها مربوطه گفته‌اند که این مجموعه غاز نیست بلکه تنها یک حفره است.

نخعی‌نژاد افزود: هنگامی که این منطقه به سرمایه‌گذار واگذار شده است و اکتشافات معدنی انجام شده است چرا مردم و سرمایه‌گذار را اذیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید غارهایی که برای حوزه گردشگری عمومی می‌تواند مورد استفاده باشد شناسایی شود خواستار تهیه نقشه از غارهای خراسان جنوبی شد.