۱۵۰۰ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است

 احمد آذری اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همه ساله با آماده سازی کلاس‌های درس طی ایام تعطیلات نوروز و تابستان، پذیرای مسافران است.

وی گفت: در طرح نوروزی امسال یک هزار و ۵۲۰ کلاس درس در استان با درجه بندی‌های یک، دو و سه آماده پذیرش و اسکان مسافران شده است.

آذری افزود: از مجموع این کلاس‌ها ۴۱۵ کلاس درجه یک، ۳۶۳ کلاس درجه دو و ۷۴۲ کلاس درجه سه است.

وی اظهارکرد: مسافران نوروزی خراسان شمالی در هفت پایگاه شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم پذیرش و اسکان داده می‌شوند.

آذری همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان شمالی به منظور خدمات رسانی بهتر به خانواده‌های حادثه دیدگان در نوروز امسال تمهیداتی اندیشیده است، گفت: درهر شهرستان نیز یک مدرسه در نزدیکی مراکز درمانی و بیمارستانی برای اسکان خانواده‌های حادثه دیده پیش بینی شده است.

به گفته وی در طرح نوروزی امسال مدارس ۲۲ روستای واقع در حاشیه جاده اصلی برای اسکان مسافران در شرایط اضطراری تجهیز شده است.

آذری در خصوص هزینه‌های یک شب اقامت و اسکان فرهنگیان اظهار کرد: هزینه یک شب اقامت در کلاس‌های درجه یک ۲۲۰ هزار ریال، درجه دو ۱۶۰ هزار ریال و درجه سه ۱۲۰ هزار ریال است.

وی تصریح کرد: غیر فرهنگیان برای دریافت خدمات اسکان در مدارس استان باید مبالغی بیشتر از مبلغ تعیین شده برای فرهنگیان پرداخت کنند.

رئیس اداره تعاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ثبت نام اسکان از ۹ اسفندماه امسال از طریق سایت اینترنتی آغاز شده و تا ۲۵ اسفند ادامه دارد.

وی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه eskan.medu.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.