۲۰۰ وعده‌ احمدی‌نژاد در مبارزه بامفاسداقتصادی
افکار

- «چند سال قبل از این، بنده درباره‌ فساد اقتصادى، به رؤساى قوا نامه دادم. خب، با فساد اقتصادى مبارزه کنید. به زبان گفتن که مطلب تمام نمی‌شود؛ عملاً با فساد مبارزه کنید. هى بگوئیم مبارزه با فساد اقتصادى. خب، کو؟ در عمل چه کار شد؟ چه کار کردید؟ اینهاست که انسان را متأثر می‌کند.»(بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۸ بهمن ۱۳۹۱)


در همین ارتباط این گزارش به بازخوانی ۲۰۷ وعده و شعار رئیس جمهور در هفت و نیم سال اخیر که بارها از زبان رئیس جمهور تکرار شده و در بسیاری از موارد آن نیز دیدیم که بعد از مدتی بسیاری از این وعده ها و شعارها بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد و یا تکذیب شد.


به طور مثال رئیس جمهور در تاریخ ۲۵ آبان ۸۴ وعده جلوگیری از واردات خودروهای لوکس را دادند و گفتند: اجازه نخواهیم داد که خودروهای زرهی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی وارد شود و برخی از مدیران همچنان آن را در اختیار داشته باشند.


اما در اختیار قرار دادن پنج خودروی هامر به استانداری های شهرهای بزرگ و ورود نیمی از پورشه های وارداتی به خاورمیانه به ایران نمونه کوچکی از عمل نشدن به این وعده بود.


و مورد دیگر در ۲۸ اردیبهشت ۸۵ بود که احمدی نژاد گفت: تمام مجموعه‌هایی که در جریان خصوصی‌سازی به صورت غیرعادلانه واگذار و حقوق ملت درآن ضایع شده است باطل و به ملت بازگردانده می‌شود. در جریان خصوصی‌سازی اموال ملت و کارخانه‌هایی که میلیاردها تومان قیمت داشت با قیمت اندک دراختیار عده‌ای خاص قرارگرفت و آنها به‌جای فعال کردن کارخانه، کارگران را اخراج و کارخانه را تعطیل کرده‌اند.


آقای احمدی نژاد دستور دهید مدیران شما نگاهی به عملکرد شرکت هایی که در دوره شما خصوصی شدند بیاندازند و عملکرد مالی آنها را به شما ارائه دهند و به عنوان نمونه سایپا خصوصی شد و ۳ نفر از اعضای هیات مدیره آن از دست دولت خارج شدند و با این بی تدبیری هم سهام سایپا نصف شد و هم تولید و در آخر هم مصرف کنندگان بهای آن را دادند.


صحبت در رابطه با این وعده ها بسیار است؛ گزارش ذیل را به دقت بخوانید و قضاوت با شما:


۱
۱۲ مرداد ۱۳۸۴
وعده مبارزه با فساد اداری


این دولت به تبعیت از فرهنگ ناب اسلامی ‌و با توجه به مطالبات عمومی ‌‌با همه توان در جهت بسط عدالت در همه عرصه‌ها خواهد کوشید عدالت در توزیع فرصت‌ها و امکانات، تخصیص منابع برای مناطق مختلف به نسبت محرومیت‌ها و استعدادها و ظرفیت‌ها، رفع فقر و مبارزه با تبعیض و فساد در سازمان اداری سرلوحه اقدامات دولت خواهد بود.

۲
۶ مهر ۱۳۸۴
وعده مبارزه با فساد مالی و رانت‌خواری


احمدی‌نژاد با بیان این مطلب که این دولت اقداماتی را که منافع عمومی تعداد بیشتری را تامین می‌کند، در اولویت قرار خواهد داد، اظهار داشت: دولت با رانت‌خواری، ارتشاء، فساد مالی و فساد اخلاقی مبارزه خواهد کرد.

۳
۳۰ مهر ۱۳۸۴
وعده معرفی مفسدان اقتصادی


احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه متجاوزان به بیت‌المال نباید حرمت داشته باشند، گفت: این درست نیست کسانی را که حوزه نفوذشان بر بیت‌المال مثلا در حد ‪ ۱۰۰هزار تومان است به خیابان‌ها آورده و بگردانیم و آنان را معرفی کنیم اما کسانی که میلیاردها تومان بیت‌المال را چپاول می‌کنند، حرمت داشته باشند. کسی که حریم بیت‌المال را می‌شکند چه حرمتی دارد؟ حرمت متعلق به بیت‌المال است و این حقوق مردم است که باید حرمت داشته باشد.

۴
۳۰ مهر ۱۳۸۴
فساد در نظام بانکی

می‌گویند نگو بانک چون ارزش بورس پایین می‌آید، اما من می‌گویم باید بانک‌ها اصلاح شوند و به صورت مبنایی نیز در این زمینه کار کنیم. وقتی مساله اصلاح پیش آمد فریادها بلند می‌شود ولی هیچ وقت نمی‌گویند که دست ما را از بیت‌المال قطع می‌کنید.

۵
۲۵ آبان ۱۳۸۴
وعده مبارزه با رانت‌خواران


دولت دست رانت‌خواران را از اقتصاد کشور کوتاه می‌کند و مانع سوء‌ استفاده‌های مالی خواهد شد.

۶
۲۵ آبان ۱۳۸۴
۶۰ درصد تسهیلات بانکی در دست ۳ درصد


در دولت مبتنی به عدالت نباید فقط سه درصد افراد ‪ ۶۰درصد تسهیلات بانکی را در اختیار بگیرند.

۷
۲۵ آبان ۱۳۸۴
وعده قطع واردات خودروهای لوکس


احمدی‌نژاد با تاکید به اینکه اشرافیگری در این دولت جایی ندارد، افزود: اجازه نخواهیم داد که خودروهای زرهی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی وارد شود و برخی از مدیران همچنان آن را در اختیار داشته باشند.

۸
۲۵ آبان ۱۳۸۴
فساد مدیریتی


شخصی که در ‪ ۱۵ هیات مدیره عضویت دارد و از هر کدام دو میلیون تومان دریافت می‌کند، طبیعی است که علیه این دولت حرف بزند.

۹
۹ آذر ۱۳۸۴
مبارزه با فساد اداری = رفع موانع سرمایه‌گذاری


اگر صحبت از نفی فساد اداری باشد و واقعا به این شعار، عمل کنیم، این باعثجذب سرمایه‌های داخلی و خارجی می‌شود.

۱۰
۹ آذر ۱۳۸۴
مبارزه با فساد = رفع موانع سرمایه‌گذاری


احمدی‌نژاد مبارزه با مفاسد را مبارزه با موانع سرمایه‌گذاری سالم و باعثامنیت اقتصادی و شفافیت و اعتمادسازی و سالم‌سازی دولت دانست و اظهار داشت: این مبارزه عامل جذب سرمایه است و رواج فساد، اتفاقا باعثسلب اعتماد و سلب امنیت اقتصادی و عامل دفع سرمایه و کار می‌شود.

۱۱
۹ آذر ۱۳۸۴
مبارزه با فساد = رفع موانع سرمایه‌گذاری


فساد اقتصادی، بزرگترین عامل فرار سرمایه‌ها است و مبارزه با این مفاسد، روش اصلی برای ایجاد امنیت اقتصادی است و من تعجب می‌کنم که واضحات، انکار می‌شود.

۱۲
۱۳ آذر ۱۳۸۴
مبارزه با فساد = رفع موانع سرمایه‌گذاری


احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه برخى معتقدند فریاد مبارزه با فساد و سوء استفاده، سرمایه‌ها را فرارى مى‌دهد، گفت: بزرگترین توهین به ملت و سرمایه گذاران این است که مبارزه با فساد باعثفرار سرمایه از کشور شود.

۱۳
۲۵ آذر ۱۳۸۴
وعده مبارزه با فساد اداری

رئیس جمهوری با بیان اینکه دست افراد آلوده به تخلفات اداری را از بیت‌المال قطع می‌کنیم، گفت: من شخصا مساله برخورد با تخلفات اداری را پیگیری خواهم کرد.

۱۴
۱۲ بهمن ۱۳۸۴
وعده مبارزه با فساد اداری


اگر بشنوم مسئولی در گوشه‌ای از این سرزمین هنوز روحیه طاغوتی دارد و خود را از مردم دور می‌دارد از همان تهران تلفنی او را عزل خواهم کرد.

۱۵
۲۱ فروردین ۱۳۸۵
فساد در نظام بانکی + بی‌اثر بودن مبارزه شعاری با فساد

شما مى‌توانید تصور کنید که در جامعه اسلامى یک جوانى مى‌خواهد ۵۰۰ هزار تومان وام بگیرد ازدواج کند، دو سال بدود نتواند بگیرد، اما یک آقا با یک تلفن ۱۵ میلیارد تومان بگیرد؟ حالا شما بروید روى منبر ۵۰۰ ساعت از عدالت و صداقت و پاکى سخنرانى بکنید، آیا این واقعاً اثر مى‌گذارد؟ اثر نمى‌گذارد که هیچ عوام الناس فکر مى‌کنند شما خودتان شریک ماجرایید.

۱۶
۲۱ فروردین ۱۳۸۵
فساد در واردات


در یک معادلاتى یک آقا مجوزى مى‌گیرد ۲۰۰ میلیارد تومان در یک امر واردات یا چه و چه گیرش مى‌آید. اینها مى‌شود؟

۱۷
۲۱ فروردین ۱۳۸۵
ادعای پرداخت چند ۱۰ میلیونی به مدیران

آن مدیرى که شب عید ۲۵ میلیون تومان به او حقوق مى‌داده‌اند، حالا ما آمده‌ایم شبانه‌روز کار مى‌کشیم مى‌گوییم آقا ۲۵ میلیون براى چه مى‌خواهى بگیرى؟ مثل بقیه بگیر. البته عصبانى مى‌شود.

۱۸
۲۱ فروردین ۱۳۸۵
وعده مبارزه با فساد اداری


وظیفه دولت است که با فساد، رشوه، پارتى‌بازى و رانت‌خوارى مقابله بکند. به لطف خدا دولت مصمم است موانع را از پیش پاى ملت بردارد. بخشى از موانع پیش پاى حرکت ملت ما عبارت است از بعضى بده بستان‌ها، رابطه‌بازی‌ها و مفاسدى که در گوشه و کنار به چشم مى‌خورد.

۱۹
۲۱ فروردین ۱۳۸۵
ادعای موفقیت دولت در مبارزه با فساد
جلو بسیارى از مفاسد، ویژه‌خواری‌ها و رابطه‌بازی‌ها گرفته شده است، اما تا ریشه‌کن کردن موانع هنوز راه طولانى‌اى در پیش داریم. من در محضر شما عرض مى‌کنم، به همه مدیران، وزرا، استانداران، مدیران کل و همه و همه عرض کرده‌ام که ما در مبارزه با فساد و ویژه‌خوارى با احدى شوخى نداریم. نباید خداى نکرده برخى رابطه‌بازی‌ها موجب بهره‌مندیهاى بى شمار عده‌اى و در مقابل محرومیت کثیرى از ملت عزیز ایران بشود.

۲۰
۲۲ فروردین ۱۳۸۵
وعده مبارزه با همه مفاسد

کار دیگرى که باید انجام بشود، رفع موانع، جلوگیرى از بعضى مفاسد، بعضى پارتى‌بازی‌ها و اجحافات است. دولت مصمم است به پشتیبانى و اتکاى این ملت با همه مفاسد، رابطه‌بازی‌ها، خودخواهی‌ها و ویژه‌خواری‌ها با قدرت مقابله بکند.

۲۱
۴ اردیبهشت ۱۳۸۵
وعده مبارزه با رانت‌ها

احمدی‌نژاد، با تاکید بر لزوم جلوگیری از ریخت و پاش‌ها گفت: جلوگیری از امتیازهای ویژه و رانت‌ها از دیگر اقدامات این دولت بوده است.

۲۲
۴ اردیبهشت ۱۳۸۵
ادعای حذف رانت‌خواران از دولت

امروز در مجموعه دولت کمتر راهی پیدا می‌شود که افرادی بخواهند از امتیاز ویژه استفاده کنند. این دست‌ها قطع شده است و اگر کسی بخواهد کاری انجام دهد(از امتیازهای ویژه و رانت برخوردار شود) باید با پیچیدگی‌ها و سختی‌های بسیاری این کار را انجام دهد.

۲۳
۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۵
وعده بازپس‌گیری خصوصی‌سازی‌های صوری


تمام مجموعه‌هایی که در جریان خصوصی‌سازی به صورت غیرعادلانه واگذار و حقوق ملت درآن ضایع شده است باطل و به ملت بازگردانده می‌شود. در جریان خصوصی‌سازی اموال ملت و کارخانه‌هایی که میلیاردها تومان قیمت داشت با قیمت اندک دراختیار عده‌ای خاص قرارگرفت و آنها به‌جای فعال کردن کارخانه، کارگران را اخراج و کارخانه را تعطیل کرده‌اند.

۲۴
۱۸ خرداد ۱۳۸۵
ادعای فساد در خصوصی‌سازی در دولت‌های قبل


ما نمى‌توانیم به نام و بهانه خصوصى‌سازى شاهد تاراج اموال ملت باشیم. من شنیدم یکى از این کارخانجاتى که واگذار شده است، بیش از ۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد، اما وقتى واگذار کردند تنها ۱۰۵ میلیون تومان از طرف خریدار گرفته‌اند و این خیانت به اموال عمومى و اموال ملت است. اگر قانون اجازه مى‌داد ما این کارخانه را مجانى به کارگران آن کارخانه واگذار مى‌کردیم، هم این کارخانه امروز دایر بود، هم به نفع کشور بود و هم همه سود مى‌بردیم.

۲۵
۱۸ خرداد ۱۳۸۵
عدم فساد در خصوصی‌سازی در دولت نهم


عدالت این نیست که ما به نام خصوصى‌سازى و با باندبازى و گروه بازى اموال ملت را در اختیار افراد و گروه‌هاى خاصى قرار بدهیم. در این دولت که بر آمده از رأى و خادم شماست، چنین تصمیماتى هیچ جایگاهى ندارد و اگر کسى به خود اجازه بدهد حقوق مردم و کارگران را تضییع بکند، بداند با آتش خشم ملت و برخورد قاطع این دولت مواجه خواهد بود.

۲۶
۱۸ خرداد ۱۳۸۵
وعده مبارزه با فساد اقتصادی

ما از سرمایه‌گذارى، کار و تلاش بخش‌هاى گوناگون حمایت مى‌کنیم. حمایت از بخش خصوصى به معناى به تاراج دادن حقوق ملت نیست. حمایت از بخش خصوصى به معناى رشوه‌گیرى، رشوه‌دهى، خواباندن کارخانجات، کاهش تولید، فشار به کارگر و تضییع حقوق کارگر نیست.

۲۷
۱۸ خرداد ۱۳۸۵
وعده مبارزه با فساد در خصوصی‌سازی

این چه تفکرى است که ما فکر کنیم، اگر یک کارخانه دایر را که کارگران با نشاط مشغول کار هستند به ثمن بخس و مفت در اختیار عده‌اى قرار بدهیم و آنها هم از وام‌هاى بانکى چندین و چندبار استفاده بکنند، اما حقوق کارگران را نپردازند، وقتى مى‌گوییم آقا چرا حقوق را نمى‌پردازید؟ مى‌گوید پول ندارم، دوباره به من وام بدهید. دوباره وام مى‌دهیم؛ پول را در آن قسمت‌هایى که باید خرج کنند، خرج نمى‌کنند. دوباره مى‌گوییم چرا کارخانه خوابیده است؟ مى‌گوید پول ندارم، دوباره وام بدهید. یک کارخانه را بدهیم گوشت را بکند و بخورد و تا آخر هم باید وبال گردن دولت باشد و مرتباً تغذیه بکند. این چه نوع خصوصى‌سازى است؟ من اعلام مى‌کنم، ملت ایران چنین خصوصى‌سازى را از اصل قبول ندارد.

۲۸
۱۸ خرداد ۱۳۸۵
وعده مبارزه با ویژه‌خواری + ادعای مقابله رسانه‌ای با مبارزه دولت با مفاسد

ما مى‌گوییم در جامعه اسلامى برخى خانواده‌ها و گروه‌ها نباید نسبت به سایر مردم از امتیاز و حق بیشترى برخوردار باشند. وقتى در دادن مجوزها دست آنها را قطع مى‌کنیم، صداى آنها از جاى دیگرى بلند مى‌شود. یکباره مى‌بینیم یک مجموعه بلندگو به کار مى‌افتد و برنامه‌هاى سازنده، عدالت‌محور و زیربنایى را همه با هم و هماهنگ با جیغ‌هاى بنفش زیر سؤال مى‌برند.

۲۹
۱۸ تیر ۱۳۸۵
وعده مبارزه با فساد در خصوصی‌سازی


همه‌ بدانند، در این‌ واگذاری‌ها اجازه‌ داده‌ نخواهد شد که‌ عده‌ای‌ خاص‌ با ارتباط‌ با سیستم‌ دولت‌، بر ثروت‌ ملت‌ چنگ‌ بیندازند. نه‌ خیر، این‌ متعلق‌ به‌ ملت‌ است‌. بنابراین‌ طراحی‌ ما به‌ گونه‌ای‌ است‌ که‌ این‌ میان‌ مردم‌ برود.

۳۰
۱۸ تیر ۱۳۸۵
وعده عدم امضای مصوبات رانت‌آفرین


بنده‌ در طول‌ دوران‌ خدمتگزاری‌ام‌ به‌ مردم‌ مصوبه‌ای‌ را امضا نمی‌کنم‌ که‌ عده خاصی‌ استفاده‌ کنند و همه‌ ملت‌ ضرر کنند. حالا بروند پشت‌ سر من‌ بگویند فلانی‌ اقتصاد نمی‌داند، سیاست‌ نمی‌داند و کار بلد نیست‌. بگذار بگویند، اما من‌ امضا نخواهم‌ کرد و کسی‌ هم‌ در این‌ دولت‌ حق‌ امضا ندارد.

۳۱
۱۸ تیر ۱۳۸۵
فساد در صنایع لبنی


احمدى‌نژاد به سوء‌استفاده برخى افراد خاص از در دست داشتن برخى صنایع از جمله لبنیات اشاره و تأکید کرد: این دولت رها کردن امور اقتصادى کشور به معنى آن که عده‌اى خاص را به دلیل برخوردارى از نفوذ و قدرت آزاد بگذارد تا هر چه دلشان مى‌خواهد بر سر قیمت‌ها بیاورند، تدبیر اقتصادى نمى‌داند بلکه تدبیر اقتصادى رشد و افزایش تولید در کنار جلوگیرى از اجحاف به مردم است.

۳۲
۱۸ تیر ۱۳۸۵
ادعای احمق بودن اقتصاددانان منتقد دولت


واقعاً انسان‌ تأسف‌ می‌خورد که‌ عده‌ای‌ اسم‌ خود را اقتصاددان‌ می‌گذارند و می‌گویند سود بانکی‌ را پایین‌ آورده‌اید، باعث‌ شده‌ مردم‌ پول‌هایشان‌ را از بانک‌ بردارند و در بازار ببرند و تورم‌ درست‌ شده‌ است‌. من‌ نمی‌دانم‌ اینها خودشان‌ را احمق‌ فرض‌ می‌کنند یا ملت‌ را احمق‌ فرض‌ می‌کنند.

۳۳
۱۸ تیر ۱۳۸۵
وعده جلوگیری از بروز فساد در خصوصی‌سازی


رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مالکیت‌هایى که در قالب سیاست‌هاى کلى اجراى اصل ۴۴ قانون اساسى قرار است واگذار شوند متعلق به همه مردم است گفت: دولت در این واگذاری‌ها اجازه نخواهد داد عده‌اى خاص با چنگ‌اندازى به ثروت عمومى سود شخصى کسب کنند و برنامه‌ریزى دولت نیز بر این اساس است که متن مردم در این واگذاری‌ها سهیم شوند.

۳۴
۱۸ تیر ۱۳۸۵
وعده مبارزه با غارتگران


احمدى‌نژاد با بیان اینکه دولت هیچگاه مردم را در مقابل عده‌اى غارتگر رها نخواهد کرد، تاکید کرد: جهت‌گیرى دولت نهم به هیچ وجه به نفع یک یا چند گروه خاص نخواهد بود ولو آنکه عده‌اى از آن تمجید و یا بر ضد آن فحاشى کنند و اینجانب مصوبه‌اى را امضا نخواهم کرد که موجب ضرر مردم و سود عده‌اى خاص شود.

۳۵
۱۸ تیر ۱۳۸۵
وعده جلوگیری از ویژه‌خواری در دولت


احمدى‌نژاد تحقق عدالت را از سیاست‌هاى قطعى دولت عنوان کرد و افزود: عدالت به معنى تقسیم فرصت‌ها براى آحاد مردم به صورت مساوى است و به همین دلیل در این دولت برخوردارى از امتیازات ویژه براى برخى افراد و خانواده آنان تعطیل است.

۳۶
۲۳ مرداد ۱۳۸۵
فساد در نظام بانکی


برخى افراد در گذشته با سوء‌استفاده از مقام و جایگاه خود وام‌ها و تسهیلات کلانى از بانک‌ها دریافت کرده‌اند اما اقساط این تسهیلات را پرداخت نکرده و با استفاده از روابط، مهلت پرداخت بدهى‌هاى خود را تمدید مى‌کردند و براى نمونه در یک مورد فردى ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده، بازپرداخت آن را نیز انجام نداده و این در حالى است که مى‌توان با این مبلغ براى ۹ هزار و پانصد نفر اشتغال ایجاد کرد.

۳۷
۲۳ مرداد ۱۳۸۵
مقابله رسانه‌ای مخالفان با مبارزه دولت با مفاسد


به دلیل مبارزه دولت با فساد افرادى که منافع خود را در خطر مى‌بینند، مى‌گویند دولت در اقتصاد کشور ناکارآمد است، اما باید بدانند که خدمتگزاران مردم هیچگاه منافع عمومى را به عده‌اى خاص واگذار نمى‌کنند و مبارزه با فساد با تمام توان ادامه دارد و بسیارى از دست‌ها قطع شده و خواهد شد.

۳۸
۲۳ مرداد ۱۳۸۵
طراحی سامانه مقابله با مفاسد اقتصادی


دکتر احمدى‌نژاد از طراحى سامانه‌اى به منظور گزارش سریع و به لحظه مفاسد و سوءاستفاده‌هاى اقتصادى به مراجع مربوط براى برخورد سریع‌تر با آنها خبر داد.

۳۹
۲۳ مرداد ۱۳۸۵
مبارزه با فساد = رفع موانع سرمایه‌گذاری


کاهش فساد در زمینه مسائل اقتصادى به افزایش سرمایه‌گذارى‌هاى داخلى و خارجى منجر شده است زیرا مردم مى‌خواهند در محیطى سالم آرام و بدون ویژه‌خوارى فعالیت کنند.

۴۰
۷ شهریور ۱۳۸۵
مبارزه ریشه‌ای دولت با مفاسد اقتصادی


تصمیم‌گیری‌هاى دولت هم در جهت مبارزه ریشه‌اى با مفاسد است. اینکه ما داریم امتیازات ویژه را لغو مى‌کنیم، کنترل و نظارت مى‌کنیم و منابع را عادلانه توزیع مى‌کنیم و داریم فرصت سوء‌استفاده را از بین مى‌بریم، این کار اساسى است که دارد مى‌شود.

۴۱
۷ شهریور ۱۳۸۵
عدم جرات مفسدان از فساد در این دولت


افراد جرأت نمى‌کنند که در این دوره دست به تخلفات بزنند. معنایش این نیست که هیچ تخلفى انجام نمى‌شود. ما مى‌خواهیم این فضا را نهادینه کنیم. البته طبیعى است برخى از افرادى که قبلاً دچار سوء استفاده‌ها بودند نمى‌خواهند این وضعیت تثبیت بشود. چرا که اگر تثبیت بشود، بلافاصله باید سراغ قبلى‌ها برویم. براى اینکه فرصت نکنیم سراغ قبلى‌ها برویم، مى‌خواهند ما را اینجا معطل و مشغول کنند و نگذارند برویم، ولى ان شاء الله به حول و قوه الهى با حمایت و درایت ملت از این مرحله عبور خواهیم کرد.

۴۲
۷ شهریور ۱۳۸۵
ادعای مسدود کردن تمام امتیازات ویژه در این دولت


من گفتم دولت تقریباً تمام امتیازات ویژه را مسدود کرده است که پایه فساد است. راه‌هاى تخلف را آن مقدارى که هست، آنها را داریم شناسایى مى‌کنیم و مى‌بندیم و مورد به مورد هم اعلام مى‌کنیم. بعضى وقت‌ها جیغ‌هاى سرخ و بنفشى که مى‌شنوید، علتش از همین جاست. راه‌ها بسته مى‌شود، به بهانه دیگرى جیغ‌هاى سرخ و بنفش برپا مى‌شود.

۴۳
۱۲ مهر ۱۳۸۵
ادعای مقابله با فساد در بانک پارسیان


یکی از شرکت‌های دولتی در یکی از بانک‌های خصوصی نزدیک به ۲۹ درصد سهام دارد. به خاطر نیاز به پول سهامش را به فروش می‌گذارد، آن بانک خصوصی در ابتدای امر توسط همین کارخانه دولتی و سهامی ‌که کارگران این کارخانه خریده‌اند پایه‌گذاری شده است و امروز ثروت بسیار کلانی را در اختیار دارد. بعضی از افراد آمده‌اند و به این کارخانه دولتی گفته‌اند ما حاضریم که سهام شما را بخریم. کارخانه هم گفته بسم الله اشکالی ندارد. در بورس عرضه می‌کنیم قیمتش هر چقدر شد، شما بخرید. این خریداران کسانی هستند که بیش از هزار میلیارد تومان به همین بانک خصوصی بدهکارند. یعنی قبلاً از همین بانک بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام گرفته‌اند و هنوز این وام را برنگردانده‌اند بعد دو نفر آمده‌اند می‌خواهند سهام اصلی همین بانک را خریداری بکنند. معنایش چه خواهد بود. کسانی که خودشان به این بانک بدهکارند، می‌خواهند ۲۸ درصد سهام این بانک را با ۲۹۰ میلیارد تومان بخرند. هزار میلیارد تومان بدهکارند، با ۲۸ درصد صاحب کل این بانک می‌شوند. خب این پول‌ها متعلق به کیست؟ این ۱۰۰۰ میلیارد تومان متعلق به کیست؟ مال مردم. جالب است که باز این ۲۹۰ میلیارد تومان را از یک بانک خصوصی دیگری قرض کرده‌اند، چه مقدارش را؟ ۶۰ میلیارد. می‌خواستند ۶۰ میلیارد تومان قسط اول بدهند پنج ماه دیگر هم ماهی ۶۰ تا ۵۵ میلیارد تومان بدهند و صاحب چند هزار میلیارد تومان بشوند. آن وقت جالب است رفته‌اند و از یک بانک خصوصی دیگری ضمانت‌نامه بیاورند، چون می‌خواهند قسطی بخرند باید ضمانت‌نامه بیاورند. خب شما دارید ۶۰ میلیارد می‌دهید و می‌خواهید ۲۹۰-۳۰۰ میلیارد تومان سهام را بخرید. باید تضمین بدهید که قسطهایش را بپردازید. رفته‌اند و از بانک دیگری ضمانت‌نامه آورده‌اند. در آن بانک چه چیزی را تضمین گذاشته‌اند؟ همین سهامی‌ را که هنوز خریداری نشده آنجا به ضمانت گذاشته‌اند. اگر این فساد نیست، پس فساد چیست؟ به لطف خدا دولت متوجه شد و قاطعانه جلوی این فساد را سد کرد و برخی مدیران این بانک‌ها که از قانون تخلف کرده بودند عزل شدند.

۴۴
۱۲ مهر ۱۳۸۵
وعده ریشه‌کن کردن مفاسد بدون ترس از های و هوی‌ها


بدانند امروز دولت و ملت مصمم‌اند، بنده به عنوان خادم، فرزند و برگزیده شما به لطف خدا و با حمایت شما تا ریشه‌کن کردن همۀ این مفاسد ایستاده‌ایم و از ‌های و هوی کنندگان مطلقاً نگرانی و ترسی نخواهم داشت.

۴۵
۱۲ مهر ۱۳۸۵
مهلت ۱۵ روزه به بدهکاران بانکی

من البته در حضور مردم به آن کسانی که وام‌های کلان گرفته‌اند و با قلدری بر نمی‌گردانند اعلام می‌کنم، پانزده روز فرصت دارند، باید با بانک‌ها حسابشان را مرتب کنند. چگونه می‌خواهند پول مردم را برگردانند. اگر تا پانزده روز بانک‌ها به من گزارش ندهند که اینها آمده‌اند و آن پول‌هایی را که با پارتی‌بازی گرفته‌اند و با قلدری نمی‌دهند تکلیفش را روشن کرده‌اند، اگر چنین گزارشی نرسد بنده به عنوان نمایندۀ ملت اسامی ‌اینها را به ملت اعلام خواهم کرد.

۴۶
۱۳ مهر ۱۳۸۵
وعده مقابله با مفاسد اقتصادی و اداری


رئیس‌جمهور با بیان اینکه در اجرای عدالت با کسانی مواجه هستیم که در سیستم اداری و اجرایی کشور حضور دارند اما به دلیل اینکه منافع خود را درخطر می‌بینند در مقابل اجرای عدالت مانع ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: اجرای عدالت سخت‌ترین مرحله تحقق عدالت در کشور است اما ملت به دولت رای داده که دست‌های فاسد را از اموال عمومی ‌‌قطع کند.

۴۷
۱۳ مهر ۱۳۸۵
ادعای فساد در دولت‌های قبل


دکتر احمدی‌نژاد از سیاست‌های گذشته در توزیع امکانات، تسهیلات و منابع کشور انتقاد کرد و با اشاره به اینکه متاسفانه بخش زیادی از امکانات و منابع مالی کشور در اختیار یک قشر خاص قرار گرفته و نام آن توزیع ثروت عنوان شده است، تاکید کرد: اگر این فساد نیست پس فساد چیست؛ بروید ببینید که سیاست‌های شما چه بلایی سر ملت آورده و ملت از این توزیع ثروت شما بیزار است.

۴۸
۲۳ مهر ۱۳۸۵
ادعای فساد برخی مسئولان سابق


طرف می‌گوید آقا من سی سال همراه امام مبارزه کرده‌ام، تو چه حق داری اصلاً از من بپرسی؟ شما باید بیایی جواب بدهی. شما سی سال قبل در تهران، یک خانه هشتاد متری کلنگی داشتی، از اول انقلاب هم در رأس مسئولیت بودی، چطور در قیطریه مثلاً یک خانه دو هزار متری داری؟ خب، قانون اساسی می‌گوید باید بیایی جواب بدهی؟

۴۹
۲۳ مهر ۱۳۸۵
ادعای فساد در نظام بانکی


یک آقایی ۵۰۰ میلیارد تومان، ۳۰۰ میلیارد تومان، ۵۰ میلیارد تومان گرفته است. تا این سؤال را مطرح می‌کنی، می‌گویند فلانی می‌خواهد اقتصاد را به هم بزند! عجب! اقتصاد این است که از ۷۰ میلیون یک عده قلیلی اُورت، بقیه دستشان کوتاه، این اقتصاد است؟

۵۰
۲۳ مهر ۱۳۸۵
ادعای فساد در شرکت‌های هوایی


بعضی‌ها دیگر از پروازهای هواپیمایی به حج هم نگذشتند. خب، حالا می‌گوییم آقا این دست لطفاً کوتاه، عصبانی[می‌شوند].

۵۱
۲۳ مهر ۱۳۸۵
مبارزه با فساد = رفع موانع سرمایه‌گذاری


مگر امنیت اقتصادی یعنی فساد و پارتی‌بازی؟ کی گفته که با پارتی‌بازی و رشوه و فساد، امنیت اقتصادی می‌آید؟ این دروغ است. بابا امنیت اقتصادی یعنی سیستم سلامت و سالم باشد، هرکس خواست کار بکند، دیگر سر هر چهار راهی یقه‌اش را نگیرند و بگویند بسلف! این می‌شود امنیت اقتصادی.

۵۲
۲۸ مهر ۱۳۸۵
وعده افشای اسامی مفسدان اقتصادی


آن برادرمان گفتند افشاگری مافیا و …، نگران نباشید این انجام می‌شود. بدانید، من نمی‌روم پشت در سازمان‌های رسیدگی‌کننده یک پرونده تخلف صددرصدی را بگذارم، پانزده سال آ‌ن را کش بدهند و آخر هم چیزی‌ گیر ملت نیاید. نخیر، آن مقدار که قانون به خود من اجازه می‌دهد، اعلام می‌کنم. بالاخره ببینید، سانسور هست، همه این چیزها در سیستم هست و طرفدارهای آنها حتماً این خبر را منتشر نمی‌کنند، اما بالاخره کسانی هستند که اینها را منتشر می‌کنند.

۵۳
۲۸ مهر ۱۳۸۵
فساد در بخش فرهنگ


حالا یک مورد دیگر را بگویم، اما نگویید اسمش را بگو، بگردید پیدا کنید. آدرسش را به شما می‌دهم، آدرسش تهران، پلاک ۲ است! مؤسسه‌ای درست شده برای پشتیبانی فعالیت‌های فرهنگی. میلیاردها تومان از بانک‌ها پول گرفته‌اند و نمی‌آیند بدهند. بخشی از آن را به خارج از کشور برده‌اند و سرمایه‌گذاری کرده‌اند. نمی‌دانم چه کرده‌اند، اما می‌آیند می‌گویند نمی‌دانید در آنجا چه کارخانه‌ای زده‌ایم. می‌گوییم سود آن برای ملت چیست؟ برای چه برده‌ای؟ بعد تازه پیش من واسطه تراشیده بودند که بیا چند صد میلیارد تومان دیگر وام به اینها بده که طرح‌هایشان به نتیجه برسد و یکجا بیایند همه را پس بدهند.

۵۴
۲۸ مهر ۱۳۸۵
وعده قطع دست همه فاسدان


من به شما بگویم که این برادر کوچک شما تا قطع دست همه فاسدها از بیت‌المال تا آخر ایستاده است.

۵۵
۲۸ مهر ۱۳۸۵
مبارزه با فساد = رفع موانع سرمایه‌گذاری


با فساد مبارزه می‌کنیم، می‌گوید جلوی توسعه اقتصادی گرفته شد. چرا اتفاقاً توسعه اقتصادی در مبارزه با فساد اتفاق می‌افتد. چون اصلاً رشد در محیط سالم است.

۵۶
۲۸ مهر ۱۳۸۵
ادعای مفاسد مدیران بالایی و پایینی


من یادم هست. یک موقع مدیری که بعداً خیلی سرو صدا کرد و بعدها مسائلی پیرامون او پیدا شد، ما خودمان به مدیر بالاترمان آن موقع اعتراض کردیم. گفتیم آقا! این که نمی‌شود. می‌خواهند یک پروژه اجرا کنند. با صد واحد این واحد درست می‌شود، اینها دارند با ۲۰۰ واحد درست می‌کنند. گفت آقا! عیب ندارد. کار کنند. حالا کمی هم لفت و لیس می‌کنند.

۵۷
۲۸ مهر ۱۳۸۵
ادعای برخورد دولت با فساد در نظام بانکی


آقایان آمده‌اند با یک طراحی می‌خواهند بانکی را که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به آن بدهکارند، از پشت دور بزنند و تصاحب کنند. دولت می‌رود و با این برخورد می‌کند. می‌گویند آقا! دولت دارد با ما برخورد می‌کند.

۵۸
۲۹ مهر ۱۳۸۵
وعده قطع دست همه مفسدان


رئیس‌جمهور درباره دیدگاه اقتصادی دولت در مورد بخش خصوصی و مبارزه با فساد افزود: ما می‌گوییم بخش خصوصی یعنی مردم، نه بخش اختصاصی‌ که عده‌ای مملکت را متعلق به خودشان بدانند و این دولت با این تفکر مبارزه خواهد کرد و تا کوتاه کردن دست همه مفسدان به طور کامل از بیت‌المال در مقابل انحصارطلبان خواهد ایستاد.

۵۹
۲۹ مهر ۱۳۸۵
مبارزه با فساد = توسعه اقتصادی


احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی افراد با اقدام دولت در مبارزه با مفسدان به بهانه توسعه اقتصادی مخالفت می‌کنند، گفت: اتفاقاً توسعه اقتصادی در مبارزه با فساد اتفاق می‌افتد زیرا افراد در محیط سالم به سرمایه‌گذاری اطمینان پیدا می‌کنند و در این صورت رشد اقتصادی حاصل می‌شود.

۶۰
۸ آبان ۱۳۸۵
وعده مبارزه با فساد در اعطای تسهیلات بانکی


اینکه برخی به راحتی هزارمیلیارد تومان وام بگیرند و عده‌ای دیگر برای صد هزار تومان مدت‌های طولانی انتظار بکشند، ناعادلانه است و دولت با این نوع رفتارها مقابله خواهد کرد.

۶۱
۸ آبان ۱۳۸۵
ادعای فساد در خصوصی‌سازی دولت‌های قبل


طی ۱۵ سال گذشته که خصوصی‌سازی آغاز شده است کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان واگذار شده است که بسیاری از کارخانجات واگذارشده به قیمت کمتر از قیمت واقعی در اختیار افرادی خاص قرار گرفته و مشکلاتی را برای کارگران به وجود آورده است و حال که دولت در برابر اینها ایستاده است می‌گویند دولت با خصوصی‌سازی مخالف است.

۶۲
۲۰ آذر ۱۳۸۵
وعده مبارزه با فساد در اعطای تسهیلات بانکی


عده‌ای عادت کرده‌اند که با یک تلفن، هزار میلیارد تومان وام ارزان از کیسه ملت بگیرند که وقتی دولت جلوی آنها می‌ایستد می‌گویند دولت ضد بخش خصوصی است. اما در حقیقت ما ضد بخش اختصاصی هستیم که عده‌ای همه چیز را متعلق به خودشان یا عده‌ای خاص بدانند.

۶۳
۲۰ آذر ۱۳۸۵
وعده قطع زمین‌خواری‌ها


عده‌ای در خوش آب و هواترین مکان‌ها، زمین‌ها را هکتار هکتار گرفته‌اند و برای تفریح خودشان در آن ویلا ساخته‌اند در حالی که یک جوان در همان شهر با روزها و ماه‌ها دوندگی قادر نیست زمین کوچکی برای اشتغال خود به دست آورد، به همین علت احمدی‌نژاد با این اقدامات مخالف است و با فریادهای آنها از صحنه خارج نخواهد شد.

۶۴
۲۰ آذر ۱۳۸۵
وعده اعلام اسامی ‌مفسدان اقتصادی


رئیس‌جمهور درباره اعلام اسامی ‌مفسدان گفت: وقتی اسامی ‌آنها اعلام می‌شود انواع گروه‌های سیاسی که به احتمال زیاد با اینها ارتباط دارند صدها مقاله علیه دولت منتشر می‌کنند، کسانی که عادت کرده‌ بودند هزاران هکتار زمین این ملت مظلوم را در اختیار بگیرند و برای خودشان امپراتوری راه بیندازند همان‌ها هم می‌توانند وارد بازار مرغ، تخم‌مرغ و مسکن شوند و در راه خدمت دولت به مردم مشکل ایجاد کنند.

۶۵
۲۰ آذر ۱۳۸۵
فساد در بورس در دولت سابق


از سال ۸۲ یک باند اقتصادی برای چپاول ثروت ملت ارزش سهام را در بورس دستکاری کردند، تا صدها میلیارد تومان به جیب بزنند همان‌ها وقتی این دولت روی کار آمد می‌گفتند دولت مخالف بورس است و احمدی‌نژاد بورس را حرام می‌داند و به همین دلیل بورس شکست خواهد خورد.

۶۶
۳ بهمن ۱۳۸۵
ادعای ارتباط مافیای گرانی مسکن با شهرداری تهران


چون من خودم در شهرداری بودم، قبل از اینکه من به شهرداری بروم سه چهار بار این اتفاق افتاد اگر یادتان باشد. ما دیدیم یک شبکه بیرون هستند با عده‌ای در شهرداری ارتباط دارند، آنها می‌روند پیش‌خریدها و هماهنگی‌ها را می‌کنند، اینها یک دفعه عوارض را بالا می‌برند، به بهانه عوارض یا یک تغییری در اقتصاد، هر اتفاقی، این یک دفعه بهانه می‌شود اینها با هم هماهنگ بالا می‌برند، می‌بینید که از تهران هم شروع می‌شود. یک دفعه در تهران هم می‌گویند رفت بالا، این یک موج می‌رود تا تمام کشور. این دفعه هم این قسمت دوم در آن وجود دارد که حالا اعلام خواهد شد.

۶۷
۴ بهمن ۱۳۸۵
وعده بستن راه‌های تخلف اقتصادی

احمدی نژاد بخشی از عدالت را مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست و افزود: دولت در حال برنامه‌ریزی برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی و تشدید نظارت و بستن راه‌های تخلف است.

۶۸
۴ بهمن ۱۳۸۵
وعده جلوگیری از فساد اقتصادی


اگر چه موانعی بر سر اجرای عدالت و جلوگیری از فساد اقتصادی وجود دارد اما ما مصمم در مبارزه با این مفاسد هستیم. ما مخالف سرمایه‌گذاری نیستیم بلکه مخالف تبعیض و تصرف منابع ملی توسط عده قلیلی هستیم.

۶۹
۴ بهمن ۱۳۸۵
وعده مقابله با رانت‌خواری


استفاده یک نفر از طریق ارتباطات و بر خلاف قوانین از میلیاردها تومان منابع ملی قابل تحمل نیست و با آن مبارزه خواهیم کرد.

۷۰
۲۹ بهمن ۱۳۸۵
ادعای کاهش مفاسد اقتصادی در این دولت


احمدی‌نژاد با بیان اینکه مبارزه با مفاسد در سال ۸۶ باید قوی‌تر ادامه یابد و این امر نباید هیچگاه در پیچ و خم کارهای روزمره به فراموشی سپرده شود، تاکید کرد: همه مسئولان و بویژه استانداران باید با شناسایی و برخورد قاطع با هر نوع از مصادیق مفاسد از جمله پارتی‌بازی و اعمال نفوذ از ادامه و انجام امور خلاف و تضییع حقوق مردم جلوگیری کنند و استانداران باید در جلسات مخصوص و منظم نسبت به پیگیری مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی تا ریشه‌کنی آن اقدام کنند و خوشبختانه با اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، بسیاری از مشکلات و مفاسد کاهش یافته است.

۷۱
۲۹ بهمن ۱۳۸۵
وعده مقابله با چپاول بیت‌المال


احمدی‌نژاد با تاکید بر اهتمام ویژه دولت به مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: عده‌ای چنین مطرح می‌کنند که مبارزه با مفاسد کشور را به هم می‌ریزد ولی معتقدیم کشور را کسانی به هم می‌ریزند که بیت‌المال را ملک آباء و اجدادی خود می‌دانند. از این رو دولت مسیر دفاع از بیت‌المال، حقوق ملت و برخورد با خودخواهان و دست اندازان به بیت‌المال را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهد داد.

۷۲
۱ اسفند ۱۳۸۵
مبارزه با فساد = بهبود اوضاع اقتصادی


وقتی که ما با فساد اقتصادی مبارزه می‌کنیم، در واقع راه را برای کار و تلاش مثبت باز می‌کنیم. امکان ندارد با وجود رانت‌خواری‌ها، پارتی‌بازی‌ها و ویژه‌خواری‌ها شاهد پیشرفت کشور باشیم. مبارزه با فساد در واقع از بین بردن میکروب‌ها، آفت‌ها و مریضی‌هایی است که مانع از رشد کشور و رشد اقتصادی کشور است

۷۳
۱ اسفند ۱۳۸۵
فساد در خصوصی‌سازی دولت‌های قبل


طی ۱۵ سال تحت عنوان خصوصی‌سازی قریب ۳ هزار میلیارد تومان از ثروت ملت ایران توزیع شد، بخشی از آن هم در همین استان گیلان با توافق در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفت که بعد گزارش آن را گرفتم؛ مثل همین شرکت الکتریک ایران یک ثروت با ارزش که با قیمت بسیار پایین در اختیار عده‌ای خاص گرفت. آنها علی‌رغم تعهدی که دادند که باید گسترش می‌دادند، حفظ می‌کردند و حقوق کارگران را می‌پرداختند، متأسفانه فقط به دنبال بهره‌مندی شخصی، بیکار کردن کارگران و فرصت‌طلبی بودند. امروز علاوه بر اینکه ان شاء الله دولت تلاش خواهد کرد ثروت انباشته را عادلانه توزیع کند، به فضل الهی در همین سفر هم تصمیمات قاطعی برای احقاق حقوق کارگران و حقوق ملت ایران اتخاذ خواهد شد.

۷۴
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵
ادعای دست‌درازی عده‌ای به بیت‌المال


رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تحقق عدالت، آرمان انقلاب اسلامی ‌و مفاسد اقتصادی نقطه مقابل آن است، حضور افرادی را که در دست‌درازی به بیت‌المال برای خود هیچ حد و مرزی قائل نبوده و خود را مالک کشور می‌دانند، ریشه دیگر مفاسد اقتصادی دانست و افزود: این افراد به هیچ وجه مصالح مردم و کشور را در نظر نمی‌گیرند و حتی وجود افرادی غیر از خود را در عرصه اقتصادی قبول ندارند.

۷۵
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵
وعده مبارزه با دانه‌درشت‌ها


دکتر احمدی‌نژاد شجاعت و ایمان به کار را از دیگر شروط مبارزه با مفسدان اقتصادی دانست و گفت: در مبارزه با مفسدان اقتصادی بویژه دانه‌درشت‌ها نباید دل رحم بود بلکه باید شجاعانه و قاطعانه با آنها برخورد کرد زیرا آنها دست به هر عملی می‌زنند تا به انقلاب و نظام اسلامی ‌ضربه وارد کنند.

۷۶
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵
مبارزه با مفاسد اقتصادی = رونق سرمایه‌گذاری


رئیس‌جمهور سخنان برخی که مبارزه با مفسدان اقتصادی را مخالفت با سرمایه‌گذاری می‌دانند دروغی بزرگ دانست و گفت: مبارزه با مفسدان اقتصادی به معنی مخالفت با سرمایه‌گذاری نیست بلکه فراهم کردن زمینه‌ای بهتر و امن برای سرمایه‌گذاری و آبادانی کشور بر پایه عدالت و سلامت در کار است.

۷۷
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵
ادعای کاهش تخلفات اقتصادی در این دولت


با وجود محدود بودن اقدامات صورت گرفته در این راستا در دوره اخیر، اقتصاد کشور در سال گذشته نسبت به سال ۸۳، رشد خوبی داشت و در سال ۸۵ نیز با جلوگیری از برخی تخلفات اقتصادی، تقاضا برای سرمایه‌گذاری صد درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد هرچه قدر در مبارزه با مفاسد اقتصادی قوی‌تر عمل کنیم میزان سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر خواهد شد.

۷۸
۵ فروردین ۱۳۸۶
وعده مبارزه با زالوهای اقتصادی


رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قوای سه‌گانه باید دست متجاوزان به بیت‌المال را قاطعانه کوتاه کنند، تصریح کرد: باید با زالوهایی که اموال و منافع عمومی ‌‌را بلعیده و با پول‌های کلان در نظام اقتصادی کشور اخلال کرده و با سرانگشتان تبلیغی خود، فضای مسموم ایجاد می‌کنند برخورد شده و دستگاه قضایی نیز با قدرت، قاطعیت و سرعت این متخلفان و ریشه‌های آنها را محاکمه کرده و طعم شیرین عدالت را به کام مردم بچشاند.

۷۹
۲۹ فروردین ۱۳۸۶
وعده اعلام اسامی‌ مفسدان


رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که چرا اسامی ‌مفسدان اقتصادی را اعلام نمی‌کنید؟ گفت: ما جلوی آن را گرفته‌ایم و اگر کسی جرأت کند که دست به چنین فسادی بزند حتما آن را اعلام می‌کنیم.

۸۰
۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶
وعده مبارزه با زمین‌خواران و مفسدان + مقابله رانت‌خواران با دولت


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در اجرای عدالت با افراد گوناگونی مواجه هستیم که در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ، حقوق بالاتر از قانون برای خود قایل هستند و وقتی به ادعاهای آنان ترتیب اثر داده نمی‌شود، فریاد می‌زنند و در مقابل اجرای عدالت می‌ایستند، گفت: کسانی که عادت کرده بودند با یک تلفن هزاران هکتار از منابع ملی را در اختیار دوستان و همفکران خود قرار دهند، در مقابل اجرای عدالت ایستادگی می‌کنند اما دولت برخاسته از اراده ملت به رغم همه نامهربانی‌ها و مخالفت‌ها در مقابل این زیاده‌طلبی‌ها ایستادگی کرده و از حقوق ملت دفاع خواهد کرد.

۸۱
۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶
فساد فرصت‌طلبان


بعضی‌ها فکر می‌کنند که ثروت ایران فقط متعلق به آنها است و از نظر آنها کسی که در راستای اجرای عدالت، اموال دولت را بین مردم توزیع کند، محکوم است. اینها انتظار دارند که منابع کشور و پول‌های ملت یکجا در اختیار گروه‌خاص و فرصت‌طلبان قرار گیرد و در انحصار دسته و گروه خاصی باشد.

۸۲
۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶
فساد در نظام بانکی


آقایانی هستند که اگر شما از منابع بانکی یکجا دو هزار میلیارد تومان به یک نفر بدهی که نصفش هم هزینه نمی‌کند و بقیه‌اش را هم تو حساب می‌گذارد و با آن کارهای دیگری انجام می‌دهد، می‌گویند خیلی کار خوبی است. اما اگر ۲۰۰ میلیارد تومان به جوان‌های روستایی بدهی و بگویی آقا یک مزرعه و دامداری برپا کن می‌گویند اینها اشکال دارد.

۸۳
۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶
برکناری هیئت مدیره بیمه ایران


احمدی‌نژاد در پی دریافت گزارشی از محمدرضا رحیمی رئیس وقت دیوان محاسبات درباره بروز تخلف در بیمه ایران، دستور برکناری همه اعضای هیئت مدیره آن را صادر کرد، اما ساعاتی بعد مشخص شد دو تن از اعضای هیئت مدیره فقط ۲۰ روز بود که به این سمت منصوب شده بودند و در تخلفات دست نداشته‌اند. به همین دلیل، این دو تن دوباره به هیئت مدیریه بیمه ایران منصوب شدند و یکی از آن دو نیز اکنون رئیس بیمه ایران است.

۸۴
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
وعده تنبیه عاملان تورم در کشور


دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به مانع‌تراشی برخی افراد در مسیر ساختن و پیشرفت کشور و عدم اعتماد آنان به قدرت کار و اندیشه جوانان ایرانی، خاطرنشان کرد: کسانی که باعثایجاد تورم در کشور شدند مطمئن باشند مردم آن پولی را که آنها از جیب ملت برده‌اند پس گرفته و به بیت‌المال بر می‌گردانند.

۸۵
۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶
عزم جدی دولت در مبارزه با مدیران فاسد


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برخی معتقدند که مبارزه و برخورد با مفسدان اقتصادی فضای جامعه را برای سرمایه‌گذاری ناامن می‌کند، تصریح کرد: ملت ایران ملتی پاک، آرمانی و توانمند است و دولت نیز در برخورد با مفاسد اقتصادی و مدیران فاسد عزمی ‌جدی دارد و هرگز مصالح و منافع ملت را فدای برخی افراد فرصت‌طلب نمی‌کند؛ ضمن آنکه برخورد با مفسدان، علاقه و اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری را افزایش داده است.

۸۶
۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶
مبارزه با فساد = افزایش سرمایه‌گذاری


اول این‌که چه کسی گفته شما با مفاسد برخورد کنید، نا امنی درست می‌شود. این توهین به ملت ایران است که ملت ایران، ملتی سالم، پاک و علاقه‌مند به کشورشان هستند. سؤال دوم این که چه کسی گفته توسعه سرمایه‌گذاری حتماً با فساد همراه است؟ که این حرف غلطی است.

۸۷
۳ خرداد ۱۳۸۶
مبارزه با فساد = افزایش سرمایه‌گذاری


می‌آیند به من می‌گویند مبارزه با فساد جلوی پیشرفت اقتصادی را می‌گیرد. آدم از اینها تعجب می‌کند. ما می‌گوییم فساد جلوی پیشرفت اقتصادی را می‌گیرد. این حرف شما توهین به ملت ایران است.

۸۸
۳ خرداد ۱۳۸۶
ادعای مانع‌تراشی بر سر مبارزه دولت با فساد


پارسال شما دیدید. در یک معامله مقدمه‌اش تخلف، وسطش تخلف، آخرش تخلف و نتیجه‌گیری‌اش تخلف، همه‌اش تخلف از مقررات. با زد و بند می‌خواستند معاملة هزار میلیارد تومانی بکنند. دولت جلویش را گرفت، متوقفش کرد و برخورد کرد. بعد یک دفعه دیدیم از صد جا صدا در آمد که آقا یعنی چه؟ شما این کارها را می‌کنید، جلوی پیشرفت اقتصادی را می‌گیرید.

۸۹
۳ خرداد ۱۳۸۶
ادعای مانع‌تراشی بر سر مبارزه دولت با فساد


در این حوادثاخیر دیدید، کسانی که در سخنرانی‌ها گوش ما را کر می‌کردند که چرا متخلف را معرفی نمی‌کنید؟ چرا آدمی ‌را که اختلاس می‌کند، معرفی نمی‌کنید؟ خب ما بعد از یک سال یک سال و نیم تذکر دادن یک عده را بر کنار کردیم. گفتیم آقا کنار بروید. همان‌هایی که آن شعارها را می‌دادند، می‌گفتند آقا این کارها چیست که می‌کنید؟ چرا عجولانه تصمیم می‌گیرید؟ چرا با آدم‌های با تجربه مشورت نمی‌کنید؟ چرا شتابزده تصمیم گرفتید؟

۹۰
۵ خرداد ۱۳۸۶
ادعای مبارزه با فساد اقتصادی و ربا

احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت در مبارزه با مفسدان، رباخواران و مدیران متخلف مصمم است، تصریح کرد: این عده باید بدانند که ما مامور به انجام وظیفه هستیم و باید بافساد و ربا مبارزه کنیم.

۹۱
۵ خرداد ۱۳۸۶
ادعای تلاش عده‌ای برای راضی کردن دولت در عدم پیگیری مبارزه با مفاسد


وقتی شما با یک مجموعه‌ای، با مدیری، با آدم رانت‌خواری برخورد قاطع کنی، اینها می‌آیند یک قیافة دلسوزانه می‌گیرند و می‌گویند آقا این برخورد شما با مفسدین باعثمی‌شود که دیگر در کشور ما کسی سرمایه‌گذاری نکند، عجب! برخورد با فساد مانع سرمایه‌گذاری است؟ یعنی شما می‌گویید همه سرمایه گذاران ما خدای نکرده اهل فسادند؟ این چه‌ اندیشة باطلی است؟

۹۲
۵ خرداد ۱۳۸۶
تلاش عده‌ای برای راضی کردن دولت در عدم پیگیری مبارزه با مفاسد


وقتی می‌خواهی با ربا مبارزه کنی، با سودهای ۳۲ درصدی و ۲۸ درصدی که ریشة فرهنگ و اقتصاد یک کشور را می‌سوزاند می‌خواهی برخورد کنی یک قیافه دلسوزانه می‌گیرند، می‌گویند آقا به دست اینها دست نزنید و اقتصاد آسیب می‌بیند. انگار اقتصاد فقط یک عده‌ای خاصی هستند که باید لولة ثروت ملت به جیب آنها سرازیر باشد. خدای متعال از ربا به عنوان مبارزه و جنگ با خودش یاد می‌کند و سنگین‌ترین نهی‌ها را دربارة ربا به کار می‌برد، خب معلوم است این ربا به ضرر جامعه، اقتصاد و فرهنگ است. حالا می‌آیند می‌گویند آقا بر خورد نکن، برای اینکه فلان آقا ناراحت می‌شود.

۹۳
۵ خرداد ۱۳۸۶
ادعای مانع‌تراشی بر سر مبارزه دولت با فساد

هر جا به سراغ یک فساد ریشه‌دار و گسترده می‌رویم به یک مشت گردن‌کلفت بر می‌خوردیم که پیغام می‌دهند که اینجا حریم فلان حزب و خانواده است.

۹۴
۵ خرداد ۱۳۸۶
وعده مبارزه با امتیازات انحصاری


احمدی‌نژاد با تاکید بر این که بخش خصوصی جایی است که انحصار در آن نباشد، گفت: انحصار منشاء‌ فساد است در حالی که عده‌ای این انحصارات را بخش خصوصی می‌نامند و از ما می‌خواهند که کاری به آنان نداشته باشیم.

۹۵
۵ خرداد ۱۳۸۶
ادعای وابسته بودن نشریات منتقد دولت به مفسدان اقتصادی


گروهی که با همین اقدامات خود سالی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سود می‌کنند، با صرف دو میلیارد تومان سود روزنامه‌های مختلفی را راه می‌اندازند و در آنها تاکید می‌کنند که کار دولت کارشناسی نیست در حالی که این اقدام چون به ضرر آنهاست، تحلیل‌شان اینگونه است.

۹۶
۶ خرداد ۱۳۸۶
ادعای مانع‌تراشی بر سر مبارزه دولت با فساد


رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم قطع شدن دست برخی افراد از دست‌اندازی به بیت‌المال و تأثیر گذاری در کشور، تصریح کرد: عده‌ای با قطع شدن دست خود در عرصه‌های مختلف از دست‌اندازی و سوءاستفاده از بیت‌المال، قصد دارند با جوسازی و تبلیغات منفی دولت را مخالف بخش خصوصی معرفی کنند اما باید بدانند بخش خصوصی همة ۷۰ میلیون نفر جمعیت ملت ایران است. خدمتگزاران مردم در دولت هرگز از حقوق ملت ایران در برابر فشارهای دشمنان عقب‌نشینی نمی‌کنند.

۹۷
۷ خرداد ۱۳۸۶
مانع‌تراشی بر سر مبارزه دولت با فساد


در همین ماجرای اخیر دیدید یک موردی که یک سال و نیم من تذکر دادم، نوشتم، هشدار دادم. چندین گزارش آمده نوشتم آقا برخورد کنید، بروند. خب نشده، بعد از یک سال و نیم من نوشتم عزل. خب این هم خبر مهمی ‌است دیگر. خبرش به رسانه‌ها می‌رود. آقا شروع شد. همان افرادی که می‌گفتند چرا مدیر خاطی سر کار هست، چرا حقوق مردم ضایع می‌شود. شروع کردند فریاد که آقا این تصمیمات شتابزده چیست که می‌گیرید؟

۹۸
۷ خرداد ۱۳۸۶
ادعای کوتاهی وزیر اقتصاد در مبارزه با فساد


من با وزیر اقتصاد صحبت می‌کردم گفتم چرا فلان مورد را برخورد نکردی؟ فلان آقایی که مدعی اصولگرایی و ساده‌زیستی است و تخلفات مالی دارد، به عنوان وزیر چرا نرفتی برخورد کنی؟ مگر باید برای ما تفاوت بکند که تخلف مالی مربوط به مخالف سیاسی یا مال دوست سیاسی ماست.

۹۹
۱۳ خرداد ۱۳۸۶
وعده مبارزه با فساد


امام به ما آموخت که نمی‌توان به نام پیشرفت و توسعه فساد و دست‌اندازی به بیت‌المال را توجیه کرد و دست یک عده را به نام پیشرفت و توسعه صنعتی شدن به بیت‌المال باز کرد. شکم‌های عده‌ای سیر بشود و تا خرخره بخورند و جیب‌هایشان را پر کنند و عدة زیادی هم در گرسنگی باشند. امام آمد آموزش داد که نمی‌توان به نام پیشرفت فساد اقتصادی و دست‌اندازی به بیت‌المال را توجیه کرد. امام به ما آموزش داد که مبادا به جای اینکه فاسد را محاکمه کنید و انگ ننگ را بر پیشانی او بچسبانید مبارزین با فساد را زیر سؤال ببرید.

۱۰۰
۲۴ خرداد ۱۳۸۶
وعده مبارزه با سوء استفاده‌کنندگان از بیت‌المال


رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران از اینکه دست عده‌ای از سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال کوتاه شود خوشحال خواهند شد افزود: معترضان می‌گویند این سیاست ها باعثکندی در رشد و ناامنی اقتصادی می شود، اما در واقع این ناامنی اقتصادی به خاطر سوءاستفاده برخی‌ها می‌باشد.

۱۰۱
۲۴ خرداد ۱۳۸۶
وعده قطع دست همه غارتگران بیت‌المال


عزم ملت ایران برای مبارزه با فساد و برقراری عدالت یک عزم راسخ است و خادم ملت و مردم تا قطع کردن دست همه دست‌اندازان به بیت‌المال از پای نخواهد نشست.

۱۰۲
۲۴ خرداد ۱۳۸۶
ادعای مرتبط بودن معوقات بانکی با صاحبان قدرت


برخی از آنهایی که وام‌ها و پول‌های کلان از بانک‌ها گرفته‌اند، حاضر به پرداخت پول نیستند و دلیل آن این است که آنها به برخی از صاحبان نفوذ و قدرت وصل هستند.

۱۰۳
۹ تیر ۱۳۸۶
ادعای مانع‌تراشی بر سر مبارزه دولت با فساد


کسانی که شأن بالاتر و مصونیت برای خود قائلند، هزاران توجیه می‌آورند و با برپایی عدالت مخالفت می‌کنند؛ از جمله اینکه در مقابله با مفاسد اقتصادی می‌گویند: «جلوی سرمایه‌گذاری را می‌گیرد یا آبروی افراد را می‌برد».

۱۰۴
۹ تیر ۱۳۸۶
مانع‌تراشی بر سر مبارزه دولت با فساد


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای در مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی ادعا می‌کنند که این‌ها سیاست اقتصادی ندارند، تاکید کرد: مردم و انقلاب خواستند که مبانی اقتصادی این دولت با دولت‌های دیگر فرق کند و بر اساس عدالت باشد؛ به همین دلیل دولت نهم در راستای برپایی عدالت تلاش می‌کند.

۱۰۵
۱۷ مرداد ۱۳۸۶
انتصاب مدیر بانکی متخلف


در این روز، عبدالله طالبی، ‌ مدیرعامل سابق بانک پارسیان از سوی رئیس‌جمهور به عنوان عضو شورای بازنگری در قوانین نظام بانکی کشور منصوب شد. طالبی در مهرماه ۱۳۸۵ در پی افشاگری رئیس‌جمهور از تخلف در معامله کلان بانک پارسیان و با دستور احمدی‌نژاد از کار برکنار شده بود و احمدی‌نژاد در چند سخنرانی بعدی خویش نیز از آن به عنوان یک سند محکم مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی یاد می‌کرد.

۱۰۶
۱۸ مهر ۱۳۸۶
مقابله با تخلف بانک پارسیان به رغم انتصاب مدیرعامل معزول آن


گفتند بعضی حرف‌ها زده‌اید اما عقب‌نشینی کردید؛ مثل بانک پارسیان، ما کجا عقب‌نشینی کردیم؟ یک معامله کلانی می‌خواست انجام بشود جلویش را گرفتیم. این اسمش عقب‌نشینی است؟

۱۰۷
۱۸ مهر ۱۳۸۶
عقب‌نشینی از اعلام اسامی مفسدان اقتصادی


ما قرار بود اسامی ‌مفسدان را اعلام کنیم. ما بعضی‌ها را اعلام کردیم که مورد انتقاد قرار گرفتیم که چرا اعلام می‌کنید ولی وظیفه ما نیست که اعلام بکنیم. منتها ما با افرادی برخورد کردیم، علنی هم برخورد کردیم. ابایی هم نداریم.

۱۰۸
۱۸ مهر ۱۳۸۶
ادعای مانع‌تراشی بر سر مبارزه دولت با فساد


یادتان هست من بعضی‌ها را برکنار کردم، چه موجی علیه من درست کردند. یک سال و نیم تذکر داده بودم، ۵۰ بار تذکر شفاهی، که اینجا باید اصلاح بشود. بعد از یک سال و نیم من برخورد کردم. چه فضایی درست کردند در کشور علیه ما که آقا تو چرا شتاب‌زده برخورد کردی.

۱۰۹
۸ آبان ۱۳۸۶
پاک کردن دستان خبیثاخلالگران اقتصادی

محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر قاطعیت دولت نهم در مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: دستان خبیثاخلالگران اقتصادی را شناسایی کرده‌ایم و گام به گام در حال حرکت به جلو هستیم تا عرصه اقتصادی کشور را از وجود این عناصر پاک کنیم.

۱۱۰
۲۱ آبان
وعده بستن راه مفسدان با مصوبات دولت

رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی عزم دولت برای مبارزه با مفسدان اقتصادی را جدی دانست و تصریح کرد: با مفسدان اقتصادی سنگر به سنگر مبارزه می‌کنم و بسیاری از مصوبات دولت بستن برای راه آنها است و عصبانیت و بداخلاقی‌ها بخاطر این مبارزه است. دولت تعدادی از آنها را معرفی کرده و و امیدواریم زورشان برسد و برخورد کنند.

۱۱۱
۶ دی ۱۳۸۶
عقب‌نشینی از اتهام به بانک پاسارگاد


احمدی‌نژاد که چندی پیش بانک پاسارگاد را به دلیل ورود غیرقانونی به بازار مسکن و دامن زدن به افزایش قیمت‌ها مورد سرزنش قرار داده بود با ارسال یادداشتی کوتاه به مدیرعامل این بانک، ضمن نوعی اعاده حیثیت از بانک مزبور به مدیرعامل آن اطمینان داد که می‌تواند با قوت به کار خود ادامه دهد.

۱۱۲
۲۳ فروردین ۱۳۸۷
ادعای تنها بودن دولت در با فساد


رئیس قوه مجریه با تاکید بر اهتمام جدی دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: دولت در انجام اصلاحات اساسی و مبارزه با مفاسد تنها است اما با توکل به خدا، حمایت‌های رهبری عزیز و ملت ایران پیروزی دور از دسترس نیست.

۱۱۳
۲۳ فروردین ۱۳۸۷
وعده قطع همه دست‌های فاسد


در افتادن با گردن‌کلفت‌هایی که همه چیز را برای خود می‌خواهند و سیستم‌های پولی و اقتصادی وسیعی را در اختیار دارند و با کوچکترین اعمال فشاری به سرعت فعال می‌شوند گر چه دشوار است اما دولت در قطع دست‌های فاسد کاملاً جدی است.

۱۱۴
۲۸ فروردین ۱۳۸۷
وعده قطع کردن دست همه فاسدان از بیت‌المال در سال ۸۷


دولت در مبارزه با مفسدان مالی تا آخر ایستاده وسر سوزنی هم عقب‌نشینی نخواهد کرد و به فضل الهی در سال ۸۷ دست همه فاسدان را از بیت‌المال قطع خواهیم کرد.

۱۱۵
۲۸ فروردین ۱۳۸۷
ارتباط مافیای سیگار با یک شخصیت سیاسی معروف


الان دو شبکه موازی با هم، هماهنگ با هم و هدایت شده از یک مرکز، دست‌اندرکار وارد کردن سیگار به داخل کشور ما هستند. همان کسانی که سیگار وارد می‌کنند دو شبکه درست کرده‌اند. یک شبکه رسمی ‌که از گمرکات وارد می‌کنند و یک شبکه غیررسمی ‌که با طراحی و حتی با درگیری با نیروی انتظامی ‌به صورت قاچاق سیگار وارد کشور می‌نمایند. خود اینها یک شبکه گسترده‌اند. آقایی که هنوز هم در یکی از مراکز است و زیاد هم مصاحبه می‌کند و ادعاهای خیلی بزرگ می‌کند و تحلیل‌های عجیب و غریب می‌نماید، این آقا را صدا زده و گفته تو می‌خواهی سیگار وارد کنی. گفته بله. گفته است پنج میلیارد باید بدهی به فلان آقا. گفته است برای چی باید بدهم؟ گفته مگر نمی‌خواهی سیگار وارد کنی؟ گفته بله، می‌خواهم وارد کنم و عوارض قانونی را هم می‌پردازم و سیگار مورد قبول وزارت بهداشت را وارد می‌کنم. گفته است نخیر، نمی‌شود. تا تو این پول را ندهی، امکان ندارد بتوانی سیگار وارد کنی. این فرد هم نپرداخته است.

۱۱۶
۲۸ فروردین ۱۳۸۷
فساد در نظام مالیاتی

به وزیر اقتصاد گفتم که چرا دو کارخانه که یک چیز تولید می‌کنند و به یک اندازه تولید خود را فروخته‌اند، اما یکی ۳۰۰میلیون تومان داده اما کارخانه دیگر ۳ میلیون تومان هم مالیات نداده است که این نشان می‌دهد نظام مالیاتی فعلی عامل سوء‌استفاده است.

۱۱۷
۲۸ فروردین ۱۳۸۷
فساد در گمرک

عامل دومی‌که موجب تبعیض شده گمرکات است. کسانی که کالا وارد یا خارج می‌کنند. آنقدر برخی از شبکه‌های انحصار، قدرتمند هستند و حتی در مراجع تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری، آن چیزی را که خودشان می‌خواهند به تصویب می‌رسانند. برطرف کردن این، یک مبارزه سنگین است. باید دانه به دانه دست‌ها را قطع کرد و دانه به دانه مقررات را اصلاح کرد.

۱۱۸
۲۸ فروردین ۱۳۸۷
فساد در بخش مسکن با کمک شبکه بانکی


با کمال تاسف در گزارشی که با فشار و مقاومت و برخورد با برخی عناصر بالاخره تهیه شد و دیروز به شورای راهبردی ارائه شد، دیدیم که تحلیل روز اول ما درست بود و همه چیز حاکی از این است که عده‌ای با استفاده از منابع بانکی، وارد بخش مسکن شده‌اند و می‌خواهند خون مردم را بدوشند.

۱۱۹
۲۸ فروردین ۱۳۸۷
وعده قطع کردن دست همه فاسدان از بیت‌المال در سال ۸۷


‌ای مردم! بدانید که خادم شما و اعضای دولت در مبارزه با مفاسد و تبعیض‌ها و جلوگیری از اجحاف، دست از تلاش برنخواهند داشت و در مبارزه به این عناصر شناخته به یاری خدا و با پشتوانه شما مردم در سال ‪ ۸۷ و به یاری الهی دست همه اینها را از بیت‌المال قطع خواهیم کرد. شده تا آخر ایستاده‌ایم و سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

۱۲۰
۲ اردیبهشت ۱۳۸۷
نامه انتقادی رئیس‌جمهور به رئیس مجلس


آیا رواست دولتی را که به گناه عدالتخواهی و استیفای حقوق و عزت ملت از ناحیه همه مستکبران و مفسدان تحت شدیدترین هجمه‌ها قرار دارد به بهانه‌های واهی مورد هجوم قرار داد؟

۱۲۱
۱ خرداد ۱۳۸۷
تنها بودن دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی


حرکت دولت در مواجهه با مفاسد اقتصادی نه تنها کند نشده بلکه دولت در این زمینه مصمم‌تر هم شده است و کار خود را در این ارتباط انجام می‌دهد. بسیاری از مجراها را بسته و به کنترل درآورده و برخورد می‌کنیم، ولی دولت تقریبا در مبارزه با مفاسد اقتصادی تنهاست؛ البته ما از این موضوع ناراحت نیستیم و وظیفه خود را در حد توان انجام می‌دهیم.

۱۲۲
۱ خرداد ۱۳۸۷
وعده بازگشایی پرونده‌های مفاسد اقتصادی در حضور خبرنگاران


در حال تنظیم برنامه‌ها هستیم تا هفته آینده با توجه به هماهنگی‌هایی که ایجاد می‌کنیم، جلسه سران سه قوه را جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار کنیم و بخشی از این دفترچه‌ها و پرونده‌ها را در حضور شما ورق خواهم زد.

۱۲۳
۱ خرداد ۱۳۸۷
شناسایی ‌مفسدان


احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر معرفی اسامی مفسدان تصریح کرد: مردم خود به خوبی مفسدان اقتصادی را می‌شناسند.

۱۲۴
۱ خرداد ۱۳۸۷
وعده مبارزه با مفاسد دانه درشت‌ها + ادعای حمایت از مفسدان در دستگاه‌ قضایی


وقتی یک فرد معمولی تخلفی می‌کند آن فرد را مجازات می‌کنند ولی زمانی که یک دانه‌درشت می‌خواهد مجازات شود صدها دست در جهت حمایت بلند می‌شود و به نحوی ظریف و زیرکانه رفتار می‌کنند که مبارزان با مفاسد اقتصادی را در جامعه متهم جلوه می‌دهند. اینکه رسیدگی به یک تخلف پس از ۱۵ سال به نتیجه نمی‌رسد، نشان‌دهنده آن است که از این افراد حمایت و پشتیبانی وجود دارد.

۱۲۵
۱ خرداد ۱۳۸۷
ادعای کوتاهی دولت‌های گذشته در مبارزه با فساد


در گذشته آن‌هایی که در موضع اجرایی بودند، وقتی موضوع مبارزه با مفاسد مطرح می‌شد، می‌گفتند امنیت اقتصادی از بین می‌رود ولی این دولت خود می‌گوید که باید برخورد شود و معتقد است که به نفع اقتصاد ملی است.

۱۲۶
۱۲ تیر ۱۳۸۷
صفر شدن مفاسد اقتصادی در دولت


عزم دولت برای ریشه‌کنی مفاسد جدی است و با اقدامات صورت گرفته، امکان بروز مفاسد در بدنه دولت به نقطه صفر رسیده است. مقابله با مفاسد اقتصادی، مبارزه‌ای مشکل و همه‌جانبه است و عده‌ای مدام با تئوری‌سازی برای متخلفان پوشش درست می‌کنند ولی بالاخره مقاومت حامیان مفسدان، شکسته خواهد شد.

۱۲۷
۵ مرداد ۱۳۸۷
ادعای حمایت‌های پشت پرده از مفسدان در دستگاه قضا

طرف می‌آید ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعة کارخانه‌اش می‌گیرد. یکجا در خرید و فروش مسکن در تهران می‌برد. حالا بعدش چه می‌شود بماند که بانک به سراغش می‌رود و می‌گوید این را بده و می‌رود سراغ دادستان و حکم دستگیری‌اش را می‌گیرد و هزار دست برای حمایتش پیدا می‌شود. آنها را کنار بگذارید. نمی‌خواهم واردش بشوم.

۱۲۸
۴ شهریور ۱۳۸۷
تنها بودن دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی


احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته علی‌رغم تخریب‌های بی‌سابقه علیه دولت نهم، حتی یک مورد پیشنهاد برای رفع مشکل مردم از سوی تخریب‌کنندگان دریافت نکرده‌ است، تصریح کرد: این اقدامات نمی‌تواند خللی در تصمیمات دولت برای مقابله با فساد و پیشبرد آرمان‌های امام راحل و انقلاب ایجاد کند.

۱۲۹
۲۸ شهریور ۱۳۸۷
ادعای در اختیار داشتن مستندات فساد در قرارداد کرسنت

رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره قرارداد کرسنت گفت: ماجرای کرسنت نیز از ماجراهایی بود که دستمایة حمله به دولت شد. این قرارداد قبل از این دولت با یک چندم قیمت روز آن موقع منعقد شده است که پس از سر کار آمدن این دولت، بلافاصله این قرارداد را برای بررسی بیشتر متوقف کردم، البته قراردادهای دیگری هم بوده که به دستور رئیس‌جمهور متوقف شده است… کرسنت بر اساس یک رابطة ناصحیح با بعضی از سیاسیون که امروز هم فعال هستند با قیمت بسیار پایین منعقد شد که با گزارش وزارت اطلاعات و گواهی افرادی برای من مسجل شد که در پشت صحنة این قرارداد پول‌هایی رد و بدل شده است و مستنداتش هم در اتاق من موجود است.

۱۳۰
۲۸ شهریور ۱۳۸۷
ادعای فساد در وزارت نفت


در فاصله انتخابات تا استقرار دولت چند بار از مسئولان وزارت نفت به دلیل پایین بودن قیمت‌ها خواستم هیچ قراردادی امضا نشود که بعداً متوجه شدم که امضا می‌کنند و پس از پیگیری اعلام می‌کردند ماده‌ای در قرارداد گذرانده‌ایم که تا به امضای دولت نرسد اجرایی نخواهد شد ولی مجدداً قراردادها امضا می‌شد که این مسئله گرفتاری‌هایی برای ما به وجود آورد و روابط ما را با بعضی دولت‌های دوست مخدوش کرد.

۱۳۱
۲۸ شهریور ۱۳۸۷
وعده مبارزه دولت با مفاسد


به عنوان اصلی کلی بدانید که این دولت اجازه نخواهد داد یک ریال از حقوق ملت ضایع شود و بسیاری از حملاتی که به مجموعه دولت می‌شود به خاطر همین اصل است.

۱۳۲
۹ آبان ۱۳۸۷
اکثر منابع بانکی دست ۴ هزار نفر + ادعای وابسته بودن رسانه‌ها و سیاسیون منتقد دولت به مفسدان اقتصادی


چند ده هزار میلیارد تومان از منابع بانکی را عده‌ای(سه چهار هزار نفر) برده‌اند و نمی‌آورند بدهند. برده‌اند، خرید و فروش خانه وجنس و ملک و… تورم را درست می‌کنند. بعد خودشان هم روزنامه دارند و دائم به دولت ناسزا می‌گویند و می‌گویند سیاست‌های دولت غلط است و راه را گم می‌کنند. عده‌ای از سیاسیون هم که با آنها هستند از آنها می‌گیرند. من صراحتاً به شما می‌گویم، بسیاری از این سیاسیون از آنجا ارتزاق می‌شود. خرج سیاسی‌شان را از همین پول‌های حرام می‌گیرند.

۱۳۳
۹ آبان ۱۳۸۷
فساد در پرداخت تسهیلات بانکی


طرف پول را گرفته که کارخانه بزند، با رابطه‌بازی و زیرمیزی و روی میزی، این متعلق به چند سال است، همة پول‌ها را گرفته، همة صورتجلسات ساخت کارخانه هم در بانک هست، بعد می‌رویم می‌بینیم چمنزار است و چیزی وجود ندارد. بعد می‌گوییم پول را بیاور پس بده، می‌گوید نمی‌دهم.

۱۳۴
۹ آبان ۱۳۸۷
فساد در بانک‌ها

به مأمور بانک می‌گوییم شما که پول داده اید، بروید دنبال و پیگیری کنید و پول را بگیرید. می‌گوید نه این مشتری ماست و من نمی‌خواهم مشتری‌ام را از دست بدهم. بعد می‌رویم از دستش شکایت می‌کنیم. می‌گویند این به تعهداتش عمل نکرده، عدم ایفای تعهدات جرم نیست که ما با آن برخورد کنیم. الله اکبر.

۱۳۵
۹ آبان ۱۳۸۷
ادعای فساد در مجمع تشخیص


ما در مجمع تشخیص نشسته بودیم. یک آقایی آمد و کنار من نشست. گفت فلانی یک پولی هست، اینهایی که برای دولت از خارج کشور خرید کرده‌اند، بعد از اینکه خرید کرده‌اند، پولی به اینها داده‌اند. هیچ ربطی ندارد، تأثیری در خرید نداشته و چیزی نبود. اما شما اجازه بدهید این را به دست من داده‌اند، من خرج کنم. من گفتم هیچ ربطی نداشته؟ گفت نه. گفتم هیچ اثری نداشته. گفت نه. گفتم خب به من چه ارتباطی دارد؟ پی کارتان بروید. بعد آمدم و فکر کردم که مگر می‌شود اثر نداشته باشد؟ نمی‌شود. محال است. بالاخره این رفته برای دولت خرید کرده، به چه دلیل به او پول داده‌اند؟ یادداشتی برای آن آقا نوشتم. جناب حاج آقا فلان، مطلبی که شما فرمودید، من فکر کردم، این حتماً به دولت ارتباط دارد. این پول متعلق به بیت‌المال است و شما باید برگردانید. درآخر هم نوشتم من شما را خیلی دوست دارم، اما بیت‌المال را از شما بیشتر دوست دارم. فرستادم رفت. جلسة بعد دوباره آمد کنار من نشست و گفت فلانی چرا نوشته‌ ای؟ آخر این طوری نیست و… گفتم نه. گفت ۵۰۰،۶۰۰ میلیون بیشتر نیست و من هم خرج دارم. به عده‌ای از فقیر و فقرا ماهی ۲۰،۳۰ میلیون کمک می‌کنم. گفتم بنده نوکر شما هستم. لیست این فقیر و فقرا را بده، من از طرف شما ماهی ۲۰،۳۰ میلیون به آنها می‌دهم. اگر نگران آن فقرا هستی، بنده می‌دهم. اما آن کسی که آمده و ۵۰۰،۶۰۰ میلیون به شما داده، حتماً دو سه میلیارد تومان گرفته و کسی که دو سه میلیارد تومان از بیگانه گرفته، حتماً ۵۰ میلیارد تومان به بیت‌المال ضرر زده تا این را کف دستش گذاشته‌اند.

۱۳۶
۹ آبان ۱۳۸۷
در اختیار داشتن ۸۰ هزار میلیارد تومان پول بانک‌ها در دست عده‌ای اندک


ما بالاخره باید در کشور عدالت را برپا کنیم. نمی‌شود کسانی ۷۰ ۸۰ هزار میلیارد تومان از پول مردم تسهیلات بانکی فقط دست یک عده‌ای بدهیم، بقیة مردم هم ول معطل باشند. این را باید درستش کنیم.

۱۳۷
۹ آبان ۱۳۸۷
مبارزه با فساد هزار میلیاردی در کرمان

ر اطراف کرمان یک موردی بود البته جلویش را گرفتیم. دیدیم چند ده هزار زمین از بیت‌المال گرفته‌اند، کارسازی‌هایش را انجام داده‌اند که ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم وام بگیرند. چه کسانی؟ کسانی که تا گلویشان پر است و ما هر جای کشور می‌رویم ردپایشان هست. هرجا ثروت هنگفتی هست، می‌بینیم پایشان آنجا هست، اعوان و انصارهم. ما یک دفعه متوجه شدیم و دیدیم همین کسانی که می‌خواهند ده میلیون تومان به او بدهند او را ۳۰۰ بار می‌برند و می‌آورند. خودشان صورتجلسه دست گردان در خودشان دارند انجام می‌دهند که آن آقا به زحمت نیفتد پنج تا بانک برود. گفتیم دست نگه دارید. کجا؟ با این ۱۰۰۰ میلیارد تومان ۵۰ هزار جوان سرکار می‌رود.

۱۳۸
۹ آبان ۱۳۸۷
ادعای ربوی بودن سود بانکی ۱۳ درصدی


گفتیم اگر می‌خواهید بانک درست عمل کند، باید عقود اسلامی ‌در آن جاری بشود. نه اینکه شما همین طور پول را بدهید برود. بگویید بگیر و برو و ۱۳ درصد هم به ما بده. من از شما می‌پرسم کجای اسلام گفته پول را بده ۱۳ درصد هم بگیر. کدام عقد اسلامی ‌تجویز کرده است؟ این عین رباست.

۱۳۹
۲۲ آبان ۱۳۸۷
بر سر راه مبارزه با مفاسد مانع‌تراشی می کنند


گروه‌ها و افرادی که عادت کرده‌اند با یک تلفن کار خود و بستگان خود را راه بیندازند، از فرصت‌های استثنایی، ویژه و انحصاری استفاده بکنند، عادت کرده‌اند که همیشه آن بالا بالاها بنشینند و مردم را به حساب، آنها در برابر اجرای عدالت مقاومت می‌کنند. وقتی می‌گوییم واگذاری سهام کارخانجات دولتی باید عادلانه باشد و بین اقشار گوناگون مردم توزیع بشود، مقاومت می‌کنند و با توجیهات گوناگون سعی می‌کنند که عدالت اجرا نشود.

۱۴۰
۲۲ آبان ۱۳۸۷
وعده مقابله با رانت‌خواری احزاب و جریان‌ها

ما نمی‌توانیم بپذیریم که یک گروه، یک حزب یا یک باند با یک نفوذ و اعمال نظر بتوانند از منابع سنگین ارزان‌قیمت صدها میلیاردی استفاده کنند

۱۴۱
۲۲ آبان ۱۳۸۷
وعده کنار نهادن همه مفسدان با اجرای طرح تحول اقتصادی

در طرح تحول اقتصادی به فضل الهی و به لطف خدا و با کمک شما باید تمام مقررات ضد عدالت و تمام کسان، گروه‌ها و باندهایی که مانع اجرای عدالت هستند، از برابر راه ملت برداشته شوند و به کناری گذاشته شوند.

۱۴۲
۲۲ آبان ۱۳۸۷
فساد در نظام مالیاتی


مالیات هم باید به طور عادلانه جمع‌آوری بشود. امروز از آنجا که قانون و ساختار مالیاتی ما قانون و ساختار مناسبی نیست، اقشار ضعیف، ‌کارگر، کارمند، معلم، حقوق‌بگیر ساده و مغازه‌دار پایین مالیاتش را مرتب و منظم و به روز پرداخت می‌کند، ‌اما اصل آن کسانی که از اقتصاد بهره‌های سنگین می‌برند و ثروت‌های سنگین روی هم انباشته می‌کنند، هنوز از دایرة پرداخت مالیات واقعی به دور هستند. اگر مالیات کشور به درستی جمع‌آوری بشود، بسیاری از این فاصله‌های طبقاتی، درآمدی و برخورداری از بین خواهد رفت.

۱۴۳
۲۲ آبان ۱۳۸۷
نظام مالیاتی


در جایی من اعلام کردم پرونده‌ای را به من گزارش دادند که دو نفر فعال اقتصادی هر دو یک کار انجام می‌دهند و در طول سال هم تقریباً ‌درآمد آنها مساوی است، اما یکی از آنها ۳۰۰ میلیون تومان مالیات داده است و یکی دیگر دو میلیون تومان و تازه آن کسی که دو میلیون مالیات داده، شاکی و طلبکار هم هست و می‌خواهد کاری بکند که سال بعد آن دو میلیون تومان را هم پرداخت نکند. ما در طرح تحول باید نظام مالیاتی خودمان را اصلاح بکنیم.

۱۴۴
۹ دی ۱۳۸۷
ادعای مقابله قاطع دولت با مفاسد

احمدی‌نژاد مبارزه با مفاسد را سخت‌ترین مرحله اداره کشور ارزیابی و خاطرنشان کرد: دولت نهم با تلاشی وافر از رانت‌ها و ویژه‌خواری‌ها در بخش‌های مختلف جلوگیری کرده است.

۱۴۵
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸
عقب‌نشینی از اعلام اسامی مفسدان

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره اعلام اسامی ‌مفسدان اقتصادی و برخورد با آنان گفت: بنده اعلام کرده بودم که اگر افرادی از اقدامات خلاف قانون خود دست برندارند اسامی ‌آنها را اعلام خواهم کرد اما برخورد با آنان به عهده قوه قضاییه است. آنچه برعهده دولت است اصلاح ساختارها است و برخورد با متخلف بر عهده دستگاه دیگری است.

۱۴۶
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸
بسته شدن راه مفاسد در دولت


دولت در رابطه با اصلاحات اساسی در ساختارها و جلوگیری از رانت‌خواری‌ها و برخورد با بعضی دست‌اندازی‌ها به امکانات و فرصت‌های عمومی ‌‌کارهای بسیار گسترده و زیربنایی انجام داده است. بسیاری از آیین نامه‌ها و مقررات را عوض کرده‌ایم، آنجایی که راه گریز برای سوء استفاده‌ها می‌گذاشت و در درون ساختار دولت برخورد دولت با تمایل به تخلف بسیار بسیار قاطع بود و ما فکر می‌کنیم که دولت تا حد زیادی در درون ساختارهای اجرایی قضیه را مهار کرده است.

۱۴۷
۳ خرداد ۱۳۸۸
وعده ارائه لایحه رسیدگی به اموال همه مدیران دولتی


ما در مجلس هفتم لایحه‌ای را تقدیم کردیم. ما آنجا درخواست کردیم که هیئتی به اموال تمام مدیران در رده‌های گوناگون چه مدیران بخش اداری، قضایی، مجلس، نهادها، شرکت‌های دولتی تا فرمانداری‌ها رسیدگی بکنند و اگر افزایشی از طریق ناصحیح بوده هم اعلام بکند و هم به دادگاه معرفی بکند. متأسفانه در همین جنجال‌های تبلیغاتی علیه دولت این لایحه کنار گذاشته شده است. به فضل الهی ما مجدداً این لایحه را به مجلس خواهیم داد. یکبار برای همیشه هر کس در طول این ۳۰ سال در مناصب حکومتی قرار گرفته است، بی‌سرو صدا اموال او را بررسی بکنند و ببینند از کجا آورده است و اگر از راه ناصحیح بود هم به دادگاه و هم به ملت معرفی بکند. ان شاءالله ما این لایحه را مجدداً به مجلس خواهیم داد.

۱۴۸
۵ خرداد ۱۳۸۸
فساد در نظام بانکی


آقایی چند سال پیش در تهران و قزوین سراغ بانک رفته که آقا ۸۰ میلیارد تومان وام به من بدهید من می‌خواهم یک کارخانه در تهران بسازم می‌خواهم اضافه بکنم. همان آقا در قزوین می‌رود می‌گوید آقا ۳۰ میلیون دلار به من بدهید من می‌خواهم بروم آهن وارد کنم. چه جوری بالاخره از این سازوکارها از همان ارتباطی که گفتم استفاده می‌کند ۳۰ میلیون دلار و ۸۰ میلیارد تومان هم می‌گیرد، به جای اینکه کارخانه درست بکند و آهن وارد بکند اینها را یکجا نگه می‌دارد. دو سال و نیم پیش وارد بازار تهران می‌شود و شروع می‌کند با قیمت‌های بالا خرید کردن. البته ما آمدیم جلوی آن را بستیم.

۱۴۹
۵ خرداد ۱۳۸۸
ادعای نبود هیچ‌گونه فساد بانکی در دولت نهم


در این دولت به لطف خدا کسی نتوانست از این وام‌ها بگیرد. الان یکی از دعواهای اصلی ما این است که می‌خواهیم این پول‌ها را پس بگیریم مقاومت می‌کنند. می‌گویند سیاست‌های دولت غلط است.

۱۵۰
۵ خرداد ۱۳۸۸
ادعای نقش شهرداری در تهران در مفاسد در بازار مسکن

من در این ۲۰۰،۳۰۰ تا پروندة سنگینی که برای سوء‌استفاده‌چی‌ها در بخش مسکن و زمین‌خواری درست شده مواردی را می‌بینم مثلاً کسی آمده یک کاغذ یادداشت از شهرداری گرفته در یک زمین ۷۰۰ متری مثلاً ۲۰ واحد بسازد. آگهی در روزنامه داده است ۱۰۰۰ تا ۵۰۰ تا پیش فروش کرده است. این پرونده‌هایی که تشکیل شده است، من با دادستان صحبت کردم گفتم اینها هستند. سوال کردم گفتم اصلاً در این همه پرونده آیا پیدا شده است که یک صنف مشاور املاک در این تخلف و دچار تخلفی بشود و دچار گناه بشود گفت نه، اینها یک مشت آدم‌هایی هستند که هیچ کس را به رسمیت نمی‌شناسند.

۱۵۱
۵ خرداد ۱۳۸۸
مافیای مسکن


دو سال و نیم پیش چند نفر از مشاورین املاک تهران پیغام دادند که ما دست‌هایی را می‌بینیم که می‌خواهند در بازار مسکن مسئله درست کنند. از قبل به ما خبر دادند. ما به دستگاه‌های مسئول محول کردیم، متأسفانه غفلت کردند. بعد همان‌هایی که با پنجاه میلیارد و صد میلیارد و دویست میلیارد پول‌هایی که حالا از کجا آورده‌اند می‌آیند بازار مسکن را به هم می‌ریزند با دست‌ها و عواملی که دارند صنف مشاورین املاک را به عنوان عامل معضل مسکن معرفی می‌کنند.

۱۵۲
۶ خرداد ۱۳۸۸
معوقات بانکی دست ۱۵۰۰ نفر است + سنگ‌اندازی در بازگرداندن معوقات


چندسال قبل عدة معدودی حدوداً هزار و پانصد نفر منابع بانکی را به صورت کلان در اختیار گرفته‌اند. بیش از ۹۰ درصد معوقه‌های بانکی متعلق به اینهاست؛ یعنی بیش از ۹۰ درصد آن پولی که از بانک‌ها گرفته‌اند و پس دادن آن عقب افتاده است متعلق به اینهاست. اینها پول‌های درشت را گرفته‌اند در بازار مسکن و بازارهای گوناگون وارد می‌شوند و در برابر درخواست بانک‌ها برای استرداد مقاومت می‌کنند. دولت از سه سال قبل کارگروه‌هایی را تشکیل داده است و نفر به نفر را دعوت می‌کند و از آنها می‌خواهد که اموال بیت‌المال را برگردانند، اما هر کدام را که دعوت می‌کنیم امواج سنگین تبلیغاتی علیه دولت راه می‌افتد و می‌گویند سیاست اقتصادی دولت غلط است. ما می‌گوییم چطور غلط است که یک آقایی چهار سال قبل ۱۱۰ میلیارد تومان از دو بانک به بهانه ساخت کارخانه و وارد کردن آهن وام گرفته است، اما به جای ساختن کارخانه و وارد کردن آهن ۱۱۰ میلیارد تومان را وارد بازار مسکن و بورس بازی و سوداگری کرده و موجب افزایش قیمت مسکن شده است.

۱۵۳
۶ خرداد ۱۳۸۸
ادعای مانع‌تراشی بر سر راه مبارزه دولت با زمین‌خواری + ادعای در اختیار داشتن فهرست زمین‌خواران


دوازده سال قبل آقایی مسئول بخشی بوده است. در اطراف تهران در بهترین جای دماوند و لواسانات ده هکتار از بهترین زمین‌های منابع طبیعی را با زد و بند و برخلاف قانون تصرف کرده است، امروز که ما سراغ او می‌رویم که آقا این زمین متعلق به مردم است. اگر قرار باشد مسئولی بتواند ده هکتار از بهترین زمین‌های دماوند را تصرف کند پس مردم چه کاره‌اند، جوانان گلستان و رباط کریم محق‌تر هستند که این زمین در اختیار آنها قرار بگیرد. ما فهرست‌های اینها را داریم و به آنها اخطار کرده‌ایم. به محض اینکه می‌گوییم آقا این زمین‌ها را برگردانید اجازه بدهید جوان‌ها مشغول کار شوند و کشور آباد شود، سروصدا از صد نقطه بلند می‌شود که سیاست‌های اقتصادی دولت غلط است.

۱۵۴
۱۰ خرداد ۱۳۸۸

۹۰ درصد وام‌ها در دست عده‌ای اندک + وعده اعلام اسامی مفسدان اقتصادی در تلویزیون
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در گذشته منابع عظیم بانکی در اختیار عده‌ای خاص قرار داشت، گفت: افراد سودجو با برخورداری از امتیازات ویژه ۹۰ درصد وام‌های بانکی را در اختیار داشتند. رئیس‌جمهور تصریح کرد: به فضل الهی در گفت و گوی تلویزیونی اسامی برخی از مفسدین اقتصادی را در صورتی که مصلحت باشد به اطلاع مردم خواهم رساند و اعلام خواهم کرد که آنها در طول این سال‌ها چه کرده‌اند.

۱۵۵
۱۰ خرداد ۱۳۸۸
۹۰ درصد وام‌ها در اختیار ۱۰ درصد مردم

سه سال قبل بنده از بانک‌های کشور آمار گرفتم. بیش از ۹۰ درصد وام‌های کشور در اختیار کمتر از ده درصد بود. حدود سه هزار نفر بیش از ۹۰ درصد وام‌های کشور را در اختیار داشتند و بعد گفتیم نگاه کنید ببینید ده درصد برای ۹۰ درصد مردم و ۹۰ درصد برای ده درصد. سؤال کردم، گفتم ببینید آنهایی که جزء ده درصد هستند چقدر از وام‌هایی که گرفتند عقب افتاده است و بر نمی‌گردانند و آن کسانی که جزء ۹۰ درصد مردم‌اند، یعنی فقط ده درصد وام‌ها را گرفته‌اند. با وام‌های ریز دو میلیون، پنج میلیون، ده میلیون و پانزده میلیون یک مسکن کارگاهی، دامداری و کشاورزی‌ای راه‌انداخته‌اند. ببینید اینها چقدر عقب افتادگی دارند. رقم معوقه‌های بانکی را به ما گفتند و بعد جالب است گفتند بیش از ۹۰ درصد عقب افتادگی بانک‌ها برای همان ده درصدی است که بیشترین پول‌ها را برده‌اند و اینهایی که وام‌های کوچک گرفته‌اند معمولاً خوش حساب‌اند.

۱۵۶
۱۱ خرداد ۱۳۸۸
پول‌های کشور در جیب عده قلیل


اگر سیاست درست اقتصادی این است که همة پول‌های کشور در جیب یک عدة قلیلی برود و اکثریت مردم محروم باشند ما از این سیاست بیزار هستیم.

۱۵۷
۱۱ خرداد ۱۳۸۸
اتهام فساد به معاون وزیر نفت


من مطلع شدم در بخش نفت، یکی از این محصولات نفت را که در کشتی‌ها مصرف می‌شود این را از سال‌های گذشته یک جا به یک دلالی که در امارات هست می‌فروشند. من فردی را فرستادم تحقیق کرد. گفتم شما چطور این را یک جا می‌فروشید؟ این بحثچهار سال قبل است. چرا کاری نمی‌کنید که در مرزها و بندرهای خودمان جایگاهی درست بشود کشتی‌ها بیایند آنجا بارگیری بکنند، سود آن هم درجیب ملت ایران بماند. این کالایی را که یکجا به آن فرد می‌دادند، او هم ۴۰۰ میلیون دلار سود می‌کرد و به نفر بعدی می‌داد. ما گفتیم بیایید این را به داخل ایران بدهید. اعلام کنید از مردم ایران بیایند اینجا جایگاه و انبار بزنند… من قاطع به وزیر نفت نوشتم که آقا این را دیگر حق ندارید آن جوری بفروشید. باید آگهی بدهید در داخل ایران در بنادر بیایند هر کس که قیمت بیشتری داد پایگاه بزند اینها را بفروشد. بعداً به من گفتند انجام دادیم. گفتم پرونده را بیاورید من ببینم. پرونده را وقتی آوردند ورق زدم دیدم وقتی اینها آگهی دادند شرکت‌هایی که دارای این سابقه، توانمندی، تخصص هستند بیایند، چند تا شرکت آمده است. من دیدم به جای اینکه به نفر اول بدهند به نفر دوم داده‌اند، یعنی آن کسی که قیمت کمتری داده، می‌خواهد از دولت ارزان‌تر بخرد. گفتم پرونده‌اش را بیاورید ببینم این برای چه کسی است؟ … یک دفعه دیدیم که آقایی که وابسته به یکی از سران کشور است و ۱۵ سال اکثر قراردادهای نفت را به جیب باند و گروه ریخته است، ظرف یک هفته رفته و شرکت درست کرده است، نه زمین، نه امکانات و نه تخصص دارد قیمتش هم پایین‌تر است، اما آمده‌اند آن را برنده اعلام کرده‌اند. دست کم سیصد میلیون دلار پول مفت در جیب آن می‌رفت. من به وزیر نفت گفتم این را متوقف کن چه کسی این کار را کرده است؟ معلوم شد یکی از معاونین آقای وزیر نفت. بلافاصله گفتم آن معاون که ۲۰ سال، ۲۵ سال همین طور در مناصب مختلف در حال چرخش است. گفتم این باید از سمت خود عزل بشود و او عزل شد و او امروز در روزنامه‌ها علیه دولت مصاحبه می‌کند و می‌گوید سیاست‌های اقتصادی دولت غلط است.

۱۵۸
۲۴ خرداد ۱۳۸۸
مبارزه دولت با ۲۰۰ مفسد بزرگ


ما معتقدیم که ۲۰۰ نفر حق ندارند خود را مالک این ملت بدانند و دست‌اندازی کنند. مردم مبارزه با مفاسد را از دولت می‌خواهند و پای آن هم ایستاده‌اند.

۱۵۹
۲۴ خرداد ۱۳۸۸
وعده ارائه لایحه رسیدگی به اموال مسئولین


من اعلام کردم ان شاالله به زودی و برای بار دوم لایحه رسیدگی به اموال کلیه مسئولین در طول سی سال را به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

۱۶۰
۱۴ مرداد ۱۳۸۸
وعده برچیدن رانت‌خواری


کارهای مهمی ‌باید انجام شود ریشه تورم و توزیع ناعادلانه ثروت باید خشکانده شود. تولید ثروت به عنوان یک امر ارزشمند و خدمت ملی باید مورد حمایت همه جانبه باشد. رانت‌خواری و ویژه‌خواری که موجب تبعیض، نابودکننده انگیزه‌های سالم و سازنده و منشا فساد است، باید برچیده شود.

۱۶۱
۱۷ فروردین ۱۳۸۹
وعده قطع کردن دست مفسدان اقتصادی

دولت مصمم است دست دانه‌درشتان و مفسدان اقتصادی که البته تعداد آنها زیاد هم نیست از اقتصاد کشور قطع شود.

۱۶۲
۲۳ خرداد ۱۳۸۹
مصوبه ویژه دولت برای استخدام خاوری

در این روز، هیئت وزیران دولت احمدی‌نژاد برای رفع موانع قانونی انتصاب محمودرضا خاوری به سمت مدیرعاملی بانک ملی، مصوبه ویژه‌ای گذراند. این مصوبه با شماره ۴۲۴۹۰/۶۵۲۶۸ ابلاغ شد.

۱۶۳
۱۳ آبان ۱۳۸۹
وعده قطع همه سوءاستفاده‌های اقتصادی با اجرای هدفمندی یارانه‌ها


احمدی‌نژاد با ذکر مصادیقی از سوء استفاده های اقتصادی مرسوم در دنیا و برخی موارد آن در کشور از جمله مسکن، افزود: هرچند وقت عده‌ای با موج‌آفرینی از تحولات اقتصادی و سوء استفاده از شرایط، سودهای کلانی به جیب می‌زنند که دولت مصمم است با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یکبار برای همیشه ریشه اینگونه اقدامات را بخشکاند.

۱۶۴
۱۱ بهمن ۱۳۸۹
وعده مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی


احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با اقتدار، قوت و اراده پیگیری شود، اظهار داشت: نباید به کوچکترین فساد اقتصادی رضایت داد و باید با هر کس و در هر جایی که باشد قاطعانه برخورد شود.

۱۶۵
۱۱ بهمن ۱۳۸۹
وعده مبارزه با مفاسد اقتصادی حتی سوء استفاده‌های جزئی
مسئولین باید توجه داشته باشند که مفاسد اقتصادی از بالا به پایین جامعه سرایت می‌کند از این رو حتی نباید نسبت به سوء‌استفاده جزئی از بیت‌المال رضایت دهد و بایستی مراقبت بیشتری در این خصوص اعمال کنید تا مبارزه با فساد اقتصادی به یک فرهنگ تبدیل شود.

۱۶۶
۱۱ بهمن ۱۳۸۹
قطع کردن دست‌های زیادی در زمینه مفاسد اقتصادی


اگر چه دست‌های زیادی در زمینه فساد اقتصادی قطع شده اما اگر همه دست‌های فاسد قطع شود و تمامی‌ مبالغ به بیت‌المال برگردانده شود هیچ فقیری در جامعه باقی نخواهد ماند.

۱۶۷
۲۷ بهمن ۱۳۸۹
وعده شهادت در راه مبارزه با مفاسد


رئیس‌جمهور بر پیگیری اجرای عدالت و ایستادگی در مقابل زورگویان و خودخواهان و حفظ روحیه ایثارگری تاکید کرد و گفت: صراحتا اعلام می‌کنم تا جان در بدن دارم در مسیر مبارزه با طاغوت‌ها، مفسدان و قلدرها و در هر گوشه‌ای که ظلمی ‌باشد به پیروی از شهدا و امام شهیدان در کنار مردم ایستاده و از خدا می‌خواهم مرا در این مسیر به شهدا ملحق کند.

۱۶۸
۱۵ فروردین ۱۳۹۰
ارائه اسامی ۲۵۰ مفسد


رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اعلام اسامی ‌مفسدان اقتصادی اظهار داشت: سال گذشته در نامه‌ای به رئیس محترم قوه قضاییه اسامی ‌حدود ۲۵۰ نفر که در بخش‌های مختلف اقداماتی خارج از قوانین مرتکب شده بودند اعلام و درخواست رسیدگی قضایی کردیم. البته بسیاری از آنها دارای پرونده‌هایی بودند که دولت قبلا از ایشان شکایت کرده بود و دوره رسیدگی خیلی طولانی شده بود و درخواست تسریع در رسیدگی داشتیم که امیدواریم که قوه قضاییه به این درخواست رسیدگی کند.

۱۶۹
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
تبرئه هیئت مدیره بیمه ایران


مدیران معزول بیمه ایران که در سال ۱۳۸۶ در پی گزارش خلاف واقع محمدرضا رحیمی - رئیس وقت دیوان محاسبات - به رئیس‌جمهور عزل شده بودند، از اتهاماتی که مطرح کرده بود، تبرئه شدند.

۱۷۰
۱۷ خرداد ۱۳۹۰
ادعای ارائه اسامی ۳۱۲ مفسد

ما ۳۱۲ اسم با موضوع را داده‌ایم، اما این‌که چه کسی تخلف کرده یا نه، بر عهدة قاضی است. ما مرجع قضاوت نیستیم. مثلاً ما کسانی را که زمینی از دولت تصرف کرده‌اند یا منابع‌های بانکی را نداده‌اند، به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ایم.

۱۷۱
۸ تیر ۱۳۹۰
کابینه خط قرمز است

احمدی‌نژاد در واکنش به اتهامات منتسب به اطرافیانش و برخی اعضای دولت گفت: کابینه خط قرمزی است که اگر بخواهند به آن دست‌اندازی کنند، دیگر من باید وظیفه‌ی قانونی خود را انجام دهم و این حتما به کشور آسیب می‌زند.

۱۷۲
۲۹ مرداد ۱۳۹۰
افشای فساد ۳ هزار میلیاردی

بزرگترین فساد اقتصادی تاریخ کشور افشا شد. در این فساد بزرگ، تعدادی از مدیران دولت احمدی‌نژاد، دست داشتند.

۱۷۳
۱۶ شهریور ۱۳۹۰
مفسدان اقتصادی، ۱۲۴ هزار پیامبر را دق دادند

کسانی که با یک تلفن، ارتباط، مجوز و کانال، اصلاً تلفن کمتر از میلیارد ندارند، کسانی که دستشان در جیب ملت است و هر چه دارند از جیب ملت دارند، وقتی بناست این دست‌ها قطع شود، چه می‌کنند. ۱۲۴ هزار پیامبر را در حد دق دادن آزار دادند. ۱۱ امام را شهید کردند و هزاران مجاهد و صالح را سر بریدند.

۱۷۴
۲۳ شهریور ۱۳۹۰
فساد در توزیع فرآورده‌های نفتی


عده‌ای رانت‌خواری‌های عظیم کردند. یک نمونه آن را اشاره می‌کنم. بعضی‌ها در این کشور سودشان در این بود که یارانه‌ها هدفمند نشود. حوالة گازوئیل، بنزین و نفت را به نام یک مجتمع و مجموعه می‌گرفتند، اما سر از کشتی‌های خلیج فارس و مرزها و قاچاق مرزی در می‌آورد.

۱۷۵
۲۳ شهریور ۱۳۹۰
ادعای بروز فساد بانکی ۳ هزار میلیاردی به علت مانع‌تراشی بر سر راه مبارزه دولت با مفاسد


یکی از مواردی که اخیراً پیش آمد، دیدید که عده‌ای با استفاده از ضعف نظارتی در سیستم آن بانکی که خصوصی‌شده و واگذارشده، رقم بسیار بالایی را تحت عناوین گوناگون به نام وام و اعتبار برداشت کرده‌اند و کارخانه، مجموعه و بنگاه‌های اقتصادی خریده‌اند. اشکالی ندارد، کسی برود وام بگیرد کارخانه‌ بخرد، خیلی هم چیز خوبی است. اما کسی برخلاف حق، ظرفیت، توانایی و صلاحیتش مثلاً صد واحد پول باشد، با این زیرمجموعه کارهایی بکند و دویست واحد بگیرد، این خلاف عدالت است. از خود بانک پول بگیرد و خود بانک را بخرد؛ اینها از همان اشکالاتی است که ما چند سال فریاد می‌زدیم، اما همراهی نمی‌کردند و بعضی‌ها هم که به ما اعتراض می‌کردند که چرا دنبال اصلاح سیستم بانکی هستید؟

۱۷۶
۲۳ شهریور ۱۳۹۰
کشف فساد در وزارت نفت توسط مرحوم کردان

بگذارید یک ماجرایی را برایتان بگویم. قبل از دولت نهم یک قرارداد گازی بسته شد. یک قرارداد یک طرفه علیه ملت ایران که گاز را به بهای مفت بدهند برود. بعضی از آقازاده‌ها و غیرآقازاده‌ها این قرارداد را تنظیم و تأمین کردند و رشوۀ آن را گرفتند و فرار کردند. خدا مرحوم کردان را رحمت کنند. نمایندۀ بنده در وزارت نفت شد. یک روز به من گفت من کشف کرده‌ام که قراردادی به این ترتیب تنظیم شده است. قرارداد را آورد، گزارش تهیه کرد و گفت این به مفت فروخته شده است. ده‌ها میلیارد دلار از کیسه بیت‌المال داده شده است برای اینکه یک گروه چند نفره ۱۲۵ میلیون دلار رشوه بگیرد. ‌ای خاک بر سرتان که ملت را برای صد میلیون دلار فروختید. ده‌ها میلیارد دلار از بیت‌المال داده بودید.

۱۷۷
۶ مهر ۱۳۹۰
فرار خاوری

محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی که جعبه سیاه فساد بزرگ ۳ هزار میلیارد تومانی بود و از سوی دولت احمدی‌نژاد به این سمت حساس منصوب شده بود، از کشور فرار کرد.

۱۷۸
۱۳ مهر ۱۳۹۰
به هم ریختن بازار از سوی مخالفان دولت

خطاب به ملت عزیز، باید هوشیار باشید. می‌خواهند بازار را به هم بزنند و عدم تعادل ایجاد کنند تا بتوانند جیب ملت را خالی کنند و مردم را از تلاش سازندۀ اقتصادی مأیوس کنند. هر روز یک تلاطم، موج و شایعه از بیرون و داخل ایجاد می‌کنند… امروز می‌بینیم که بعضی‌ها سازمان‌یافته و با برنامه‌ می‌خواهند کاری کنند که جیب ملت را به بهانه‌ای گوناگون خالی کنند.

۱۷۹
۱۴ آبان ۱۳۹۰
دفاع از برخی متهمان فساد بانکی

یک گروهی از بیرون تخلف و سوء‌استفاده‌ای کردند که باید محاکمه و مجازات شوند. این مطالبۀ دولت است، اما نه اینکه همۀ زحمات اینها زیر سؤال برود. این همه سرمایه‌گذاری، پیشرفت و فعالیت در کشور؛ بله نظام بانکی ما قطعاً اشکال دارد. باید درست شود. همه باید بخواهند و کمک کنند که نظام درست و عادلانه در سیستم بانکی حاکم شود. در همه جا باید عدالت باشد. فقط مربوط به قوۀ مجریه نیست. قوۀ قضائیه هم باید عادلانه قضاوت کند. جرمی در یک بانک خصوصی شده و مجرمان هم دستگیر شده‌اند، آنهایی که از بیرون بودند، بعضی‌ها هم از داخل بودند. خارج از شعبۀ بانک با سر برگ بانک گشایش کردند، مهر، کد و رمز زدند و فروختند. باید مجازات شوند. حالا قائم‌مقام بانک مرکزی باید دستگیر شود که بگوید چه کسی گفته که به اینها کمک کنی؟ خود اینها که در زندان هستند، از خودشان بپرسید که پارتیشان در این سیستم تخلف که بوده است؟ باید عادلانه باشد. اینکه یک جا را پنهان کنیم و جای دیگر را متهم، نمی‌شود. هیچ کس حق ندارد. در سیستم باید عدالت و شفافیت باشد. اسم آقا را می‌برند که دستگیر شده، ولی اتهامش را نمی‌گویند. تو که اسمش را گفتی و آبرویش را بردی، بگو اتهامش چیست؟ مسئول بانکی که جرم در آن اتفاق افتاده راست راست دارد می‌گردد، به این گویند تو در نظارت کوتاهی کردی، برو زندان! این‌طوری درست نمی‌شود. باید عدالت باشد تا درست شود. باندبازی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها در دستگاه‌های اداری و حکومتی نباید وارد شود. اینها ضد ظلم و عدالت می‌شود.

۱۸۰
۱۷ آبان ۱۳۹۰
نتقاد از برخورد دستگاه قضایی با فساد بانکی

اول این که عدۀ صاحب نفوذی که پشتیبانان آنها عمدتاً – یا به عبارت بهتر همه - خارج از قوۀ مجریه هستند، با چهار کارمند زد و بند کرده‌اند که مدیرعامل هم یا نفهمیده‌ یا تحت فشار همان گروه به شعبه فشار آورده که کار اینها را راه بیندازید و سوء استفاده‌ای اتفاق افتاده است. این را بهانه کرده‌اند که تمام خدمات کشور را زیر سؤال ببرند و روند کارها را متوقف کنند. این یک ناجوانمردی نسبت به کشور است.

۱۸۱
۱۷ آبان ۱۳۹۰
دفاع از متهم فساد بانکی

آن آقایانی که رشوه داده‌اند، تخلف کرده‌اند و پشتیبان نفوذی داشته‌‌اند دستگیر شده‌اند، اینها را علنی محاکمه کنید و از آنها بپرسید چه کسانی حامی شما بوده‌اند. قائم‌مقام بانک مرکزی را می‌گیرند و می‌گویند چه کسانی حامی اینها بوده‌اند. در حالی که مدیرعامل آن بانک بعد از این که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تذکر دادند که در کار سیستم اشکال هست و چرخۀ مالی این گروه مخدوش است، خودش در تاریخ ۸/۴ / ۹۰ امضا کرده و تسهیلات مالی داده است، الان آزاد است و قائم‌مقام بانک مرکزی را گرفته‌اند به او می‌گویند که در نظارت کوتاهی کرده‌ای، بگو که فلانی از من پشتیبانی کرده است تا آزادت کنیم!

۱۸۲
۱۷ آبان ۱۳۹۰
فساد بانکی

می‌گویند قائم‌مقام بانک مرکزی با مدیران دفتر رئیس جمهور و مدیرعامل بانک‌ها جلسه داشته است؛ آیا این جلسه جرم است؟ می‌گویند صورت جلسۀ آن را نداده است. الان هم ما جلسه داریم، آیا برای آن صورت جلسه تنظیم می‌کنیم؟ نوار و فیلم آن که هست، ببینید چه خبر است؛ آن هم یک جلسۀ عمومی بوده است.

۱۸۳
۱۷ آبان ۱۳۹۰
عدم برخورد دستگاه قضایی با مفسد بانکی

چهارسال پیش آقایی از دو بانک پول گرفته بود که جنس وارد کند، آن پول را به بازار مسکن برده بود. مدیرعامل بانک شکایت کرده و دادستان آن آقا را بازداشت کرد، اما غروب نشده بود او را بیرون آوردند.

۱۸۴
۲۶ آذر ۱۳۹۰
ادعای فساد در گمرک

آنهایی که دنبال دور زدن قانون و فشار آوردن هستند، بالاخره گمرک است که ده‌ها هزار مراجعه کننده، ده‌ها میلیون تن کالا و سایر مسائل وجود دارد. ممکن است کارمندی نتواند کنترل کند. مثلاً در یکی از گمرکات جنوب دستگاهی نامه می‌نوشته که می‌خواهیم تجهیزات محرمانه وارد کنیم، اجازة ورود بدهید. هفته‌ای چهل پنجاه کانتینر وارد می‌شد، رئیس گمرک هم فکر کرده بود که این به نفع کشور و امنیت ملی است و موافقت می‌کرد. بعد از مدتی حساس شده بود و یکی از بارها را بازکرده بودند، دیده بودند لوازم آرایشی است. البته گفتند این برای رد‌گم‌کنی بوده است. ولی دوباره تکرار شد. آن مدیر متعهد اعلام کرده بود که من نیستم، چون تخلف می‌کنید.

۱۸۵
۲۶ آذر ۱۳۹۰
فساد در گمرک و مالیات


موقعی که می‌خواهد از بانک وام بگیرد، می‌گوید می‌خواهم صد هزار تن کالا وارد کنم و پانصد میلیارد تومان می‌شود و این مبلغ را می‌گیرد. وقتی می‌خواهد جنس به گمرک وارد بکند می‌بینی ۵۰۰ میلیارد شد ۱۰۰ میلیارد. چهارصد میلیاردش کجا رفت؟ اینجا کم‌اظهاری یا کم وارد کردن است و آنجا زیاداظهاری. هم پول گرفته و هم از گمرک و مالیات فرار کرده است. اینها را با هم حلقه کنید و کنترل کنید.

۱۸۶
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
انتقاد از برخورد دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی

من معتقدم اگر کسی فساد کرد و اگر کسی به حقوق عمومی ‌‌دست‌اندازی کرد، باید در دادگاه صالح برود، ثابت و مجازات بشود و آبرویش برود. اما الان هرچه گزارش می‌آید که آقا بردند، خوردند، آنطوری و اینطوری کردند جامعه عکس‌العمل نشان نمی‌دهد و باور نمی‌کند. عده‌ای هم که باور می‌کنند می‌گویند آقا ماست‌مالی خواهند کرد. در حالی که سیستم ما این طوری نیست. نه این تخلفات را دارد و نه ماست‌مالی کردن در آن هست. چرا این باورها در ذهن‌ها شکل گرفته و می‌گیرد؟ به خاطر بعضی رفتارهاست.

۱۸۷
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
انتقاد از برخورد دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی

رئیس‌جمهور رسانه‌ای کردن مسائل و تخلفات، قبل از رسیدگی قضایی و قطعی شدن آن را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: نباید با برخی اقدامات نسنجیده، اعتماد به سیستم و مسئولان تضعیف شود در حالی که برخورد نظام با تخلفات درون خودش، باید به عاملی برای تقویت اعتماد عمومی ‌‌تبدیل شود.

۱۸۸
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
ادعای فشار به وزرا و مدیران بانک‌ها برای فساد

می‌خواهند پول زیادی را در حسابی بگذارند بعد مرتباً سفارش بفرستند که به چه کسانی بدهید. آقای وزیر اگر پول را ندادی صدایت می‌زنیم و پدرت را در می‌آوریم. من می‌فهمم چگونه است. پرونده فردی را زیر بغلشان می‌گذارند پیش مدیرعامل بانک می‌روند که باید ۵۰۰ میلیارد تومان وام بدهی. می‌گویند استحقاقش را ندارد، بدهکار است، نمی‌شود. نمی‌شود؟ پدرت را در می‌آوریم. مدیرعامل بانک را تهدید می‌کنند و به این جلسه و آن جلسه و به این کمیسیون و آن کمیته می‌کشانند و می‌خواهند یک پول بی‌صاحبی را از جیب ملت در بیاوریم و در حسابی بگذاریم، فردا هر روز تهدید کنند و سفارش بفرستند که ده میلیارد به این بدهید و دو میلیارد به این و هشت میلیارد به این بدهید. پاسخ ما این است که این پول برای ملت است. ما از جیب ملت می‌گیریم که عادلانه توزیع بکنیم.

۱۸۹
۱۴ شهریور ۱۳۹۱
به هم ریختن بازار توسط داخلی‌ها

قسمتی از مشکلات اقتصادی ایجاد شده ناشی از فشار دشمن بود؛ البته باندهایی نیز در داخل آمدند و فقط برای اهداف سیاسی و اقتصادی بازار را دچار مشکل کردند و بعد دولت را مورد هجمه قرار می دهند؛ البته مشخص است که این افراد چه کسانی هستند. البته در این یک‌سال و نیم اخیر دولت دستش بسته بود، اما بالاخره دستش باز می‌شود و این افراد را شناسایی کرده و جلوی آنها را می‌گیرد و به ملت معرفی می‌کند.

۱۹۰
۱۴ شهریور ۱۳۹۱
انتقاد از مقابله قوه قضائیه با فساد بانک

جو اقتصادی پارسال جو مطلوب و صحیحی نبود؛ آن هم به بهانه تخلفی که در یک‌جا انجام شده است. خوب وقتی تخلفی می‌شود به آن رسیدگی می‌شود که البته هنوز ما متوجه نشده‌ایم که نتیجه رسیدگی چه شد، البته واقعیت برای ما روشن است ولی بالاخره باید قضایا روشن شود. اینکه دولت را مدام متهم کرده و علیه او جوسازی کنند درست نیست و جوسازی که به بهانه آن علیه فعالان اقتصادی شد، صد برابر آن حادثه بود.

۱۹۱
۱۴ شهریور ۱۳۹۱
اعلام اسامی مفسدان اقتصادی

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که شما در سال ۸۴ گفتید که یکسری اسامی از مخلفین دارید که در زمان مقتضی آنها را اعلام می‌کنید و آیا هنوز زمان آن فرا نرسیده است؟ خاطرنشان کرد: من یکسری اسامی برای رسیدگی داده‌ام.

۱۹۲
۱۴ شهریور ۱۳۹۱
ادعای مقابله دولت با رانت‌خواری

دولت می‌گوید مردم در اولویت هستند، عدالت و پاکی باید اصل باشد، رانت، تقلب و دروغگویی نباید باشد و نباید عده‌ای از جیب مردم برای خود کاسبی کنند. اینها اعتقاد دولت است و در این راه تلاش کرده و مورد هجمه هم قرار گرفته‌اند.

۱۹۳
۱۴ شهریور ۱۳۹۱
مقابله مدیران بانک‌ها با اقدامات دولت

سال گذشته وقتی توانستیم نرخ تورم را به ۱۲.۴ درصد برسانیم از بانک‌ها خواستیم که در مقابل سود بانکی را پایین بیاورند که نپذیرفتند. متاسفانه اجماعی در فعالین حوزه پولی وجود دارد که می‌خواهند نرخ سود بانکی بالا باشد، چرا نفع آنها در تداوم این شرایط است و برخی را نیز فریب داده‌اند تا از آنها حمایت کنند.

۱۹۴
۱۴ شهریور ۱۳۹۱
فساد بانک‌ها


به نظر من این شیوه بانکداری حتما برای اقتصاد کشور مضر است و البته این ربطی به عملکرد مسئولان بانکی ندارد و سیستم مشکل دارد؛ هر کار کنیم، سود ثابت ربا است و این مسئله توجیه‌بردار هم نیست. امروز تعداد زیادی بانک خصوصی درست شده که از این طریق در مدت یکسال سرمایه‌های خود را سه برابر می‌کنند و این روش غلط بوده و باید متوقف شود.

۱۹۵
۱۱ مهر ۱۳۹۱
همکاری دشمنان داخلی و خارجی دولت برای به هم ریختن بازار

متاسفانه از داخل نیز با برخی اقدامات از جمله اقدامات عملی در بازار ارز و جنگ روانی، تبلیغاتی که به همراه دشمن علیه دولت سازماندهی شده است، مواجه هستیم.

۱۹۶
۱۱ مهر ۱۳۹۱
ادعای به هم ریختن بازار ارز توسط خبرگزاری فارس

رئیس جمهور به آغاز التهابات بازار ارز از چند ماه پیش اشاره و تصریح کرد: چند ماه قبل در یک روز جمعه پیامکی از سوی این خبرگزاری ارسال شد که افزایش قیمت سکه و ارز را اعلام کرده بود، در حالی که آن روز بازار تعطیل بود. این خبرگزاری در این روزها هم این حرف‌ها را مطرح می‌کند.

۱۹۷
۲۴ آذر ۱۳۹۱
۶۰ درصد پول کشور در دست ۳۰۰ نفر است

حجم نقدینگی امروز در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است و این پول حداقل ۴ بار در سال گردش دارد ولی مشکل اصلی معوقات بانکی است بدین معنا که عده‌ای پول‌هایی را گرفته‌اند ولی پس نمی‌دهند. ۳۰۰ نفر در کشور ۶۰ درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند.

۱۹۸
۳ دی ۱۳۹۱
معوقات بانکی در دست ۶۰ نفر

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص قرار داشتن ۶۰ درصد از معوقات بانکی در دست ۳۰۰ نفر، با تأکید بر اینکه دولت اعتقادی به معوقه کردن تسهیلات بانکی ندارد، گفت: دولت با تولیدکنندگانی که برای تولید، سرمایه‌گذاری کردند ولی به دلیل برخی مشکلات نمی‌توانند تسهیلات را برگردانند، همراهی می‌کند اما افرادی هستند که وام کلان گرفتند و کالایی را خریداری کرده و آن را در بازار به فروش رساندند اما تسهیلات خود را پس نمی‌دهند و باید این تسهیلات را برگردانند که متأسفانه بخش عمده‌‌ای از معوقات در همین زمینه است.

۱۹۹
۳ دی ۱۳۹۱
ادعای مانع‌تراشی در راه بازگرداندن معوقات بانکی

رئیس‌‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت امسال سرعت بازگرداندن معوقات بانکی را بالا برد، افزود: تمام این افراد را در جدولی فهرست کردیم و رسیدگی به آنها را آغاز کردیم اما یکباره سروصدا و فشار وارد شد و آنها نیز پس زدند. متاسفانه برخی با توجه به اطلاعات غلطی که به آنها می‌رسد، حرف‌هایی می‌زنند که فکر می‌کنند به نفع تولید است درحالی که این به ضرر تولید است.

۲۰۰
۳ دی ۱۳۹۱
اثر منفی مبارزه با مفاسد اقتصادی بر فضای اقتصادی

فضای اقتصاد را نباید امنیتی کرد، فضای اقتصاد، اقتصادی است آنچه در سال گذشته در شرایط تحریم اتفاق افتاد، چیز خوبی نبود، که اینها بر روی قیمت‌ها تأثیر داشت. البته طرح این مسائل به معنای کمرنگ کردن خباثت دشمن نیست چرا که دشمنان در مسئله ارز و نفت فشار وارد می‌کنند و باید به این مسائل توجه کرد.

۲۰۱
۱۱ دی ۱۳۹۱
ادعای فسادآور بودن قوانین بانکی


احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه در بسیاری از قوانین از جمله قانون منابع طبیعی و زمین باید تجدیدنظر شود، اظهار داشت: قوانین بانکی کشور امروز موجب احتکار پول در دست عده‌ای خاص شده که باید تغییر کند چرا که اجازه نمی‌دهد توده‌های مردم در اقتصاد فعال و زیرساخت‌های حضور آنان ایجاد شود.

۲۰۲
۱۱ دی ۱۳۹۱
ادعای اثر منفی مبارزه با مفاسد اقتصادی بر فضای اقتصادی

برخی تصور می‌کنند که این برخوردها تنها با چند نفر است و در میان سایر فعالان اقتصادی تأثیری ندارد در حالی که همه فعالان اقتصادی با یکدیگر ارتباط دارند و ممکن است با اعمال برخی اقدامات به جایی برسیم که شاهد جریان خروج سرمایه از کشور باشیم.

۲۰۳
۱۱ دی ۱۳۹۱
ادعای اثر منفی مبارزه با مفاسد اقتصادی بر فضای اقتصادی + تلاش برای کوچک شمردن فساد ۳ هزار میلیاردی


بالاخره در اقتصادی با این حجم بزرگ ممکن است، در گوشه‌ای تخلفی صورت گیرد که این باید از طریق قانونی مورد رسیدگی قرار گیرد، اما اگر به گونه‌ای عمل شود که موجب ایجاد وحشت در بین فعالان اقتصادی گردد، دیگر برای جبران مشکلات توسل به اقداماتی مانند اعطای مجوز و یارانه جوابگو نخواهد بود.

۲۰۴
۱۱ دی ۱۳۹۱
همکاری رسانه‌های منتقد دولت و مفسدان اقتصادی

احمدی‌نژاد با بیان اینکه فضای عمومی‌ معنایش این نیست که تمام اقتصاد برای چند نفر باشد، تصریح کرد: اکنون ۳۰۰ - ۴۰۰ نفر هستند که پول و رسانه در دست آنهاست و تا صحبتی می‌شود و تغییری می‌خواهد ایجاد شود، می‌آیند و پشت تریبون‌ها می‌گویند اقتصاد به هم ریخته می‌شود و در واقع بحثاز فضای عمومی ‌این نیست که تمام فضا در دست ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر باشد.

۲۰۵
۲۷ دی ۱۳۹۱
اقتصاد کشور در دست ۴ هزار نفر

نمی‌شود اصل اقتصاد کشور را به دست سه الی چهار هزار نفر داد و بقیه مردم از صحنه کنار گذاشته شده و یا تبدیل به عنصر فرعی در اقتصاد شوند.

۲۰۶
۱۵ بهمن ۱۳۹۱
پخش فیلم دیدار فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی

من می‌گویم نیازی به حل مسائل از این طریق نیست. صوت و تصویر موجود است و نوار مشخص است و چندین ساعت است که اگر رئیس مجلس صلاح دیدید، همه را در اختیارتان می‌گذاریم…

۲۰۷
۲۸ بهمن ۱۳۹۱
سخنان رهبر انقلاب در دیدار مردم تبریز، پایانی بر مبارزه شعاری با مفاسد اقتصادی