نیامدن احمدی‌نژاد به انتخابات به نفع مملکت است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه نیامدن احمدی نژاد به انتخابات ٩٦ به نفع چه کسی شده است، اظهار داشت: حضور نداشتن احمدی نژاد در انتخابات به نفع کل مملکت و هر کسی است که در کشور ما زندگی می‌کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه توصیه مقام معظم رهبری به احمدی‌نژاد از روی مصلحت اندیشی بود، گفت: نیامدن احمدی نژاد قطعا در صحنه انتخابات و میدان بازی تأثیر دارد، از آنجایی که احمدی نژاد در جریان اصولگرایی مخالفان و موافقان جدی داشت، با وجود وی اختلافات در جریان اصولگرایی بیشتر می‌شد.

 

باهنر با بیان اینکه شعارها و برنامه‌های احمدی نژاد قطعا می‌توانست در آرای روحانی اثر بگذارد، تصریح کرد: فعالان سیاسی الان باید برنامه‌های خود را منهای احمدی نژاد تنظیم کنند.

رئیس جبهه پیروان در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر وضعیت سبد رأی احمدی نژاد با وجود نهی وی از ورود به انتخابات چه می‌شود، اظهار داشت: باید در این باره منتظر ماند و دید که آیا احمدی نژاد سکوت می‌کند یا اینکه گرایش مردم را به سمت فرد خاصی حرکت می‌دهد تا در نتیجه انتخابات موثر شود.

 

احمدی نژاد نمی‌تواند همه آرای خویش را به فردی منتقل کند

وی ادامه داد: تحلیل ما این است که احمدی نژاد نمی‌تواند همه آرای خویش را به فردی منتقل کند بلکه بخشی از آن را می‌تواند انتقال دهد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: قطعا نیامدن احمدی نژاد به انتخابات در هر دو جناح سیاسی کشور یعنی اصولگریان و اصلاح طلبان تأثیر گذاشته است.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان به گزینه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده رسیده‌اند، تأکید کرد: رایزنی‌های ما آغاز شده است اما دامنه بررسی‌ها وسیع است و هنوز زود است که به یک نقطه ثابت برسیم اما در حال حاضر سلبی و ایجابی روی کسی متمرکز نیستیم.

تکلیف اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 روشن است

رئیس جبهه پیروان با اشاره به اینکه تکلیف اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 روشن است و آنان قطعا از روحانی عبور نمی‌کنند، افزود: اصولگرایان در حال بررسی اوضاع هستند، شاید بنده بارها به مزاح گفته باشم که ما 30 کاندیدا داریم اما حقیقت این است که تکرار ورود کاندیدای سابق به انتخابات مطلوب نیست و این دور کسانی که احساس تکلیف شرعی می‌کنند، بهتر است وارد انتخابات نشوند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون دیدار اخیرش با آیت‌الله موحدی کرمانی، تصریح کرد: چنین نشست‌هایی که با هدف همگرایی و وحدت اصولگرایان است، زیاد برگزار می‌شود و هر زمانی که لازم باشد یا با شخص آیت‌الله موحدی کرمانی یا با کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز و یا اعضای شورای مرکزی آن دیدار و گفت‌وگو خواهیم کرد.

 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در واکنش به سوالی مبنی بر کاندیداتوری خودش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تأکید کرد: مجددا تکرار می‌کنم که بنده قطعا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نیستم و از کاندیدای مقبول اصولگرایان حمایت خواهم کرد و قطعا اصولگرایان در مقابل کاندیدای اصلاح طلب یک کاندیدا خواهند داشت.

 

جامعه اصولگرا برای انتخابات سال آینده قطعا کاندیدای خودش را خواهد داشت

رئیس جبهه پیروان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا روحانی می‌تواند در لیست اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده قرار گیرد، تصریح کرد: جامعه اصولگرا برای انتخابات سال آینده قطعا کاندیدای خودش را خواهد داشت که روحانی نخواهد بود اما ما با وی مقابله‌ای نداریم.

وی با تأکید بر اینکه یک فرد برای آنکه کاندیدای نهایی اصولگرایان باشد باید علاوه بر کارآمدی مقبولیت هم داشته باشد، بیان داشت: از آنجایی که رونق و اشتغال از اصلی‌ترین مطالبات مردم است، کسی که در بخش اقتصادی توانمندی‌های لازم را داشته باشد مطلوب‌ترین کاندیدای اصولگرایان است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما گفتید در مقابل روحانی کاندیدای نداریم آیا به معنای اعلام شکست زود هنگام اصولگرایان نیست، تأکید کرد: انتخابات جنگ نیست بلکه رقابتی طراوت بخش به جامعه است.

باهنر ادامه داد: اصولگرایان قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یک کاندیدا خواهند داشت و از وی حمایت می‌کنند و قطعا به تفاهم رسیدن همه جناح‌ها روی یک کاندیدا به مصلحت کشور نیست اما ما با هیچ یک از کاندیدا در تقابل و جنگ نیستیم.

بنده با رقبای سیاسی خود قهر نیستم

رئیس جبهه پیروان پیرامون تماس گروهی از اصلاح طلبان با وی برای به تفاهم رسیدن درباره حمایت از روحانی برای انتخابات سال آینده، اظهار داشت: بنده با رقبای سیاسی خود قهر نیستم و همواره با آنان در محافل گوناگون بحث و مذاکره می‌کنم اما جلسه‌ای تحت عنوان رایزنی سیاسی اتفاق نیافتاده است.

 

وی در رابطه با سوالی پیرامون تأکید اصولگرایان بر محوریت جامعه روحانیت مبارز و اینکه آیا با این وجود نقش جامعه مدرسین در انتخابات 96 کمرنگ نمی‌شود، گفت: اصولگرایان از تصمیمات جامعتین حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه جامعه مدرسین در برخی از حرکات سیاسی ورود پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: اما هر زمانی که آنان تصمیم به ورود در مسائلی چون انتخابات کنند، تفاهم آنان با جامعه روحانیت مبارز مسئله‌ای کاملا سهل‌الوصول است.

 

نباید انتخابات شوراهای شهر و روستا جنبه سیاسی و جناحی پیدا کند

باهنر درخصوص احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: جنس انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر متفاوت است و باید افرادی عالم به مسائل شهر به ویژه در کلان شهری چون تهران وارد این عرصه شوند.

رئیس جبهه پیروان با تأکید بر اینکه نباید انتخابات شوراهای شهر و روستا جنبه سیاسی و جناحی پیدا کند، گفت: رقابت در انتخابات شوراهای شهر و روستا باید تنها براساس کارآمدی افراد باشد.

وی با اشاره به تخلفاتی چون حقوق‌های نجومی و املاک واگذار شده شهرداری، اظهار داشت: باید با تمام کسانی که از این رهگذر سو استفاده شخصی کرده‌اند برخورد شود حتی اگر آن فرد اصولگرا باشد چرا که معتقدیم فساد را نباید جناحی کرد و برای آنکه این مرض در کل کشور رسوخ پیدا نکند باید با آن برخوردی قاطع شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: تقاضای ما از مقامات نظارتی کشور این است که هر چه زودتر این متخلفان را شناسایی و محاکمه کنند تا از این طریق مسئولان پاکدست کشور تبرئه شوند.

باهنر در ادامه پیرامون نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تأثیر آن در موضوعاتی چون برجام تأکید کرد: نقل مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا، ایران و مسائلی چون برجام شده است.

مسئله برگشتن به قبل از برجام همواره روی میز ما است

رئیس جبهه پیروان با تأکید بر اینکه هر دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سروته یک کرباس هستند و فرقی با یکدیگر ندارند، گفت: شعارهای حزب دموکرات بیشتر جنبه رفاهی دارد اما جمهوری خواهان به دنبال اقتدار هستند البته ناگفته نماند که لابی صهیونیست‌ها عموما روی دموکرات‌ها بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه جمله قطعی ما به آنان این است که مسئله برگشتن به قبل از برجام همواره روی میز ما است تا زمانی که 1+5 به آخرین تعهدات خودش عمل کند، خاطر نشان کرد: آنها باید از بازی برد- برد تمکین کنند و نباید خیالشان راحت باشد که ما را به یک نقطه غیرقابل برگشت برسانند.