سینمای ایران در استرالیا

 طبق گزارش رسیده، آرمین میلادی و «آن دمیگرو»، مدیران جشنواره، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد تعامل فرهنگی هر چه بیشتر بین ایران و استرالیا ، تقویت بخشیدن به روابط این دو کشور و همچنین معرفی آثار برتر سینمای ایران می‌دانند.

این جشنواره با برگزاری ورک‌شاپ‌ها و نمایش فیلم‌های ایرانی سعی در معرفی سینمای رو به رشد و فرهنگ ایران دارد.

ابد و یک روز – دختر – فروشنده –لانتوری– برادرم خسرو – من – اژدها وارد می‌شود – خشکسالی و دروغ – مالاریا – 76 دقیقه با عباس کیارستمی –بدوردآنالوگ– خشت و آیینه – خشم و هیاهو در این جشنواره به نمایش در خواهند آمد.

افتتاحیه جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا 20 اکتبر(29 مهر ) در شهر بریزبن با نمایش فیلم «ابد و یک روز» آغاز می‌شود و در ادامه این جشنواره در شهرهای سیدنی ، ادلاید ، کانبرا و پرت هم این جشنواره برگزار می‌شود.

این جشنواره شامل دو بخش رقابتی است که شامل جایزه نت پک (شبکه  ارتقا سینمای آسیا ) و بخش جایزه انار طلایی است که به بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی ، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن اهدا می‌شود.

همچنین به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز جایزه تعلق می‌گیرد.

جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا  از تاریخ 20-23 اکتبر( 29 مهر -2 آبان ) در بریزبن / 27 اکتبر - 1 نوامبر( 6-13 ابان ) در ملبورن / 3 - 6 نوامبر (13 - 16 ابان ) در ادلاید /4 - 6 نوامبر( 14 - 16 ابان ) در پرت /10 -  13 نوامبر ( 20 - 23 ) آبان در سیدنی و 11 - 13 نوامبر ( 21 - 23 آبان ) در کانبرا برگزار می شود.

اسامی داوران این رویداد فرهنگی در چند روز آینده اعلام خواهد شد.

این جشنواره به مدت یک ماه در استرالیا برگزار خواهد شد.