پیام حسین انتظامی به جشنواره مطبوعات خراسان رضوی

متن پیام حسین انتظامی به این شرح است:

 

جشنواره مطبوعات خراسان رضوی، کارنامه و کارنمای پربرگ و بار اهل رسانه در این سرزمین نورانی و اقلیم معنوی است. خراسان رضوی، با پشتوانه غنی دینی، فرهنگی و تمدنی سالهاست منادی روشنگری، اخلاق، امید و آگاهی در سراسر ایران اسلامی است و رسانه های نامور و   نو آور آن همواره  در تراز بسامان ترین، بشیوه ترین و روشمند ترین رسانه های استانی و گاه همتراز و هسنگ رسانه های ملی و فرا ملی بوده اند.                                             

از این رو جشنواره مطبوعات خراسان رضوی، نه فقط  مجالی برای سنجش مطبوعات یک استان،  بلکه محکی به تراز رسانه ایرانی در برشی  وزین و درخشان از آن است که استعداد های پرشماری را در سایه فرهنگ و معنویت نیرومند خود پرورده و جریان های رسانه ای پویا و خلاق بسیاری را از مطبوعات این دیار  به رسانه های دیگر نقاط کشور تسری بخشیده است.

جای بسی امیدواری است که جشنواره امسال یکسره بدون دخالت دولت و دیگر نهادهای عمومی برگزار شده و خانه مطبوعات استان  با استقلال وافی،  عهده دار همه مراحل آن از سیاستگذاری تا اجرا بوده است. بی گمان چنین جشنواره ای  خواهد توانست فرصتی  متمایز  و ارزشمند برای نقد رقابتمدار، استعدادیابی، کادر سازی، ذائقه سنجی، ذائقه سازی و ارتقای سواد و خودآگاهی  رسانه ای پدید آورد.

برای نیل به همین اهداف  است که سیاست عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کناره گرفتن به نفع صنف پرتوان مطبوعات و از جمله در جشنواره هاست تا روزنامه نگاران فرهیخته، با تدبیر و همت خود، آثارشان را  به دستگاه سنجشی جشنواره بسپارند و  نتایج  وثیق آن را چراغ راه خود سازند.

امید بخش تر آن که  ایجاد سامانه الکترونیکی دریافت و داوری آثار نیز پرتوی از شفافیت، بی طرفی و  اعتماد مضاعف بر جشنواره ها افکنده و احتمال  هر گونه تبعیض و مداخله ناروا را از اساس منتفی کرده است.

در پایان لازم می دانم مراتب سپاس و حق گزاری خود را از خانه مطبوعات استان خراسان رضوی، داوران فرهیخته و ارجمند این جشنواره، ابراز دارم و از همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی کنم که رویکرد دولت در صنف محوری را سرلوحه حمایت از این رویداد فرخنده قرار داده اند.

از خداوند متعال، مزید توفیقات همه رسانه گرانی را که برگزاری این رقابت ارزنده در گرو شرکت، اهتمام، همکاری و حضور آنان  بوده است، خواستارم.

شایان ذکر است نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در 8 بخش اصلی شامل مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، عکس و صفحه آرایی و بخش ویژه مشهد 2017، پایتخت فرهنگی جهان اسلام با رقابت بیش از 200 نفر و 1100 اثر برگزار شد.