«پایتخت5» چه زمانی پخش می‌شود؟

 «پایتخت»، اثری که از نوروز 1390 جای خود را در دل مخاطبان تلویزیونی باز کرد؛ اثری که اگر چه در آغاز کار  شبیه به برخی از سریال‌ها کم مخاطب می‌نمایاند، اما در ادامه روز به روز بهتر شده و به یکی از محبوبترین سریال‌های تاریخ تلویزیون بدل شد. سریالی که می‌خنداند، اما برای خندان استدلال داشت و مانند برخی سریالهای سوسیس کالباسی حال حاضر نبود؛ سریال‌هایی که شاید مخاطبان بسیار داشته باشند؛ اما محتوایی که به وسیله‌ آنها القا می‌شود، محتوای مناسبی ندارند.

«پایتخت» خانوادگی بود؛ چیزی که شاید بتوان آن را کمتر در سریال‌های کمدی جست‌وجو کرد. این وجه تمایز با سایر آثار فان(fun) این سریال را با شتاب بسیار مطرح کرد، تا جایی که این محبوبیت منجر به ساخت چهار فصل از این مجموعه تلویزیونی شد. محبوبیتی که دست آخر فصل چهار این سریال را به سفره‌های افطار کشاند و آن را از 13 قسمت به حدود 26 قسمت تبدیل کرد. سفره‌های افطاری که «پایتخت» را به بهترین و پرمخاطبترین مجموعه تلویزیونی در ماه مبارک رمضان رساندند و این اسبابی شد برای تصمیمی جدی، تصمیمی که از جانب سازندگان «پایتخت» گرفته شد و آن ساخت فصل پنجم مجموعه پایتخت برای ماه رمضان 96 بود. فصل پنجمی که ارگانی مانند «سازمان رسانه‌ای اوج» را پای کار آورد. ارگانی که پیش از این نیز نام درخشانی در ساخت آثاری سینمایی و تلویزیونی داشته و این تعامل شمیم روزهای خوبی را برای سریال محبوبی مانند «پایتخت» به ارمغان می‌آورد. چرا که قلم قدرتمند نویسندگان سریال«پایتخت» در کنار سازمان پویایی مانند اوج خروجی مناسبی می‌طلبید.

این خوشایند ادامه پیدا و قرار بود  پس از تعطیلات نوروز 96 ، سوت آغاز فیلمبرداری فصل پنجم سریال پایتخت زده شود؛ وعده‌ای که محقق نشد که هیچ، تمامی فعالیتهای آن نیز معلق شد. تعلیقی که ندای اختلافی کوچکی ما بین سازندگان این مجموعه تلویزیونی با سازمان رسانه‌ای اوج را می‌داد. اختلافی که اگر بسیار کوچک بود؛ اما باعث شد این سریال به کنداکتور برنامه‌های ماه مبارک رمضان 96 نرسد. کنداکتوری که اگر چه برنامه‌های متنوع بسیاری دارد؛ اما جدایی «پایتخت» برایش ضربه سختی بود. صبح امروز خبری مبنی بر آغاز تصویربرداری فصل پنجم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» از روز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه به اطلاع همگان رسید.

دست آخر آغاز دوباره تصویربرداری  این سریال محبوب سوالی را در ذهن متبادر می‌کند؛ فصل پنجم سریال «پایخت» قرار است چه زمانی به نمایش درآید؟