در آمد ماهیانه 3 میلیون تومانی از پرورش بلدرچین در قهاوند

به نقل از جهاد پرس ، حامد صالحی جوان 24 ساله قهاوندی با مدرک کاردانی در رشته روابط عمومی مدت سه است که به پرورش بلدرچین مشغول می باشد و اکنون توانسته با استفاده از سرمایه اندک ماهانه 30 میلیون ریال درآمد و زمینه اشتغال 2 نفر را نیز فراهم نماید.

وی در خصوص محصولات خود اظهار کرد: ازآنجایی‌که بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف بسیار مقاوم‌است، پرورش بلدرچین بدون استفاده از هیچ‌گونه دارو و آنتی‌بیوتیکی انجام می‌شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی کاملاً ارگانیک و سالم هستند که هیچ‌گونه ذخیره داروئی مضر برای مصرف‌کننده در بافت خود ندارند.

این کارآفرین قهاوندی اظهار کرد: کار پرورش بلدرچین را از سال قبل با تعداد کمی بلدرچین شروع کردم و رفته رفته با توجه به تجربیاتی که بدست آوردم تعداد آنها را بیشتر کردم.

وی بیان داشت:این کار را در منزل اجرایی کردم و در حال حاظر حدود 4 هزار قطعه بلدرچین را پرورش می دهم.

صالحی گفت : بلدرچین هم مولد بوده و هم گوشتی ،که بلدرچین های گوشتی را در یک بازه زمانی 45 تا 50 روزه به بازار عرضه کرده و بلدرچین های تخمگذار پس از شروع به تخمگذاری بصورت مفید تا یکسال تخمگذاری آنان ادامه دارد که تخم ها پس از جمع آوری و بسته بندی برای فروش روانه بازار مصرف می نماییم.

پرورش دهنده بلدرچین در خصوص خواص گوشت بلدرچین اظهار داشت: گوشت این پرنده دارای طبعی گرم است ، سرشار از املاح و مواد مغذی بوده و میزان پروتئین آن پنج تا ده درصد از سایر گوشتها بیشتر است. وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین های مختلف از جمله  ویتامینهای گروه ب در گوشت این پرنده، باعث شده است که گوشت آن برای درمان بعضی از بیماری ها، مانند آسم، تشنج، فشارخون، ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و بی خوابی مفید باشد و در درمان سنگ کلیه کاربرد دارد.
وی در خصوص کاهش هزینه‌های خود در این طرح گفت: اکثر وسایل و تجهیزات کار را خودم تهیه‌کرده‌ام. حتی غذای بلدرچین که فقط دانه مرغی می‌خورد را با به دست آوردن ترکیبات آن و تهیه مواد اولیه خودم درست می‌کنم تا هزینه کار کم و درآمد حاصل از آن زیاد شود.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: اگر تمامی جوانان روستاها به‌جای مهاجرت به شهرهای دیگر و یا بیکاری بامطالعه در این زمینه یعنی پرورش بلدرچین و یا تدارک هر شغل دیگر در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، مطمئناً علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق خواهند شد.