او جایی نمی‌تواند برود تا زمانی که دادگاه تشکیل شود و درباره‌‌اش تصمیم نهایی را بگیرند. سوشا مکانی این روزها وضعیت خوبی ندارد و به شدت نگران آینده است. او با چندین و چند مشکل ریز و درشت روبه‌روست و یکی از کوچک‌ترین مشکلاتش این است که متهم به انتشار عکس‌ها شده است. بهنام علی‌محمدی وکیل سابق سوشا که به تازگی کار وکالت او را به‌ فرد دیگری داده است، با تأیید این خبر می‌گوید: «مقام قضایی اعتقاد دارد او عکس‌ها را خودش منتشر کرده و این اتهام به سوشا وارد است.»

مکانی کار سختی برای دفاع از خود دارد. این پرونده هیچ بعید نیست به محرومیت بسیار سنگینش از فوتبال منتهی شود. پرونده مکانی در دو مرجع قضایی در حال پیگیری است‌؛ شعبه 4 دادسرای تهران و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال.

در پرونده سوشا مکانی مدارکی وجود دارد که به احتمال فراوان محرومیت سنگین او را از فوتبال در پی خواهد داشت. در واقع مکانی از بازگشت دوباره به فوتبال بسیار ناامید است و به همین دلیل قصد دارد امروز پس از خروج از زندان، به دیدار محمد دادکان و طالقانی دو رئیس سابق فدراسیون فوتبال و فدراسیون کشتی برود و از آنها کمک بخواهد تا زمینه را برای بخشش او مهیا سازند.

هر چند شاکیان خصوصی مکانی رضایت داده‌اند اما دادگاه از جنبه عمومی پرونده، مشغول پیگیری آن است. آنچه قابل پیش‌بینی است، به زودی دادگاه برای تصمیم‌گیری درباره این پرونده جنجالی تشکیل جلسه خواهد داد و مکانی تا آن زمان باید دفاعیات خود را کامل کند. با توجه به مدارک موجود در پرونده، او کار ساده‌ای ندارد. سوشا امیدوار است در پایان این پرونده، تنها محکوم به محرومیت از فوتبال شود و برایش جریمه سنگین دیگری نظیر زندان و... در نظر گرفته نشود.

سوشا مکانی با خودش عهد کرده بعد از آزادی از زندان، سری هم به ابن بابویه و آرامگاه جهان پهلوان تختی بزند.

چرا بزرگان فوتبال دیگر

کار سوشا را پیگیری نمی‌کنند؟

علی پروین، علی دایی و کریم باقری سه بزرگ فوتبال ایران بودند که از روز اول پیگیر کار سوشا مکانی شدند. آنها به هر جایی که می‌توانستند، رفتند تا پیگیر کار سوشا باشند اما ناگهان ترجیح دادند پای خود را از این پرونده جنجالی بیرون بکشند. دیروز هم حسین کعبی وقتی به دادسرا رفت، در لحظه خروج گفت: «من اطلاعات اشتباه داشتم و دیگر مصاحبه نمی‌کنم.» این جملات به خوبی نشان می‌داد که چهره‌های فوتبالی پس از گذشت چند روز، از هر طریقی در جریان اتفاقاتی قرار گرفته‌اند که ترجیح داده‌اند پای خود را به طور کامل از پرونده بیرون بکشند.

حتی پروین، دایی و کریم باقری در گفت‌وگو با مسئولان، رو به آنها گفتند: «مطمئن هستیم که دستگاه قضا منصف است و بهترین تصمیم را می‌گیرد. به همین خاطر ما دخالتی نمی‌کنیم تا شما در آرامش تصمیم‌گیرنده باشید.» دیروز هم حسین کعبی در دیدار با مسئولان دادسرای فرهنگ و رسانه، دقیقاً همین جملات را تکرار کرد و ترجیح داد دیگر درباره این پرونده اظهار‌نظر نکند.