مرتضی محصص  درباره استعفای کارلوس کی‌روش با بیان مطلب فوق اظهار کرد: من هم از این موضوع بی اطلاع بودم و از طریق رسانه‌ها متوجه آن شدم. کارلوس کی‌روش برای فوتبال ما موهبت است و باید بیش از این برای آگاهی، تجربه و دانش وی ارزش قائل باشیم.

وی افزود: امیدوارم قبل از اینکه کی‌روش به صورت دائم به کارش در تیم ملی خاتمه بدهد بتوانیم از معلومات وی استفاده کنیم. فقط می‌توانم بگویم امیدوارم سرمربی تیم ملی به کارش ادامه بدهد. مطمئنم ما می‌توانیم از تجربه‌های او بخصوص در بحث جوانگرایی استفاده کنیم.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال ادامه داد: از سوی دیگر تا جام جهانی روسیه فرصت زیادی نمانده است. زمان برای تیم ملی کم است و امیدوارم زودتر مشکلات حل شود.

محصص درباره درخواست‌های سرمربی تیم ملی تصریح کرد: درخواست‌های کی‌روش غیر معقول و غیر منطقی نیست. هرکسی می‌داند تیم ملی ارزش این را دارد که مطلوبترین امکانات و شرایط را داشته باشد تا دل یک کشور را شاد کند.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه یک مربی بزرگ یک تیم را رها می‌کند، خلاء بزرگی ایجاد می‌شود. اگر کی‌روش برود، پیداکردن جایگزین وی کار بسیار دشواری خواهد بود بخصوص برای آن گروه از بازیکنان که با او کار کرده‌اند چون انتظارات بالاست.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره مخالفان کی‌روش و اینکه بعضی از آنها مربیان داخلی هستند، گفت: تا زمانی که به هم توهین نمی‌کنیم، حق نظر دادن داریم. فرگوسن در آخرین کتابش هم از کی‌روش تعریف و تمجید کرده و او را یکی از بهترین مربیان دنیا نامیده است. ما نباید حتما طرفدار کی‌روش باشیم ولی انتقادها تا جایی باشد که توهینی صورت نگیرد.