رابسون جان آریو دی پائولا مدافع 22 ساله برزیلی که از مدت ها قبل مورد توجه علیرضا منصوریان قرار گرفته بود سرانجام صبح امروز وارد تهران شد تا مراحل نهایی مذاکرات و عقد قراردادش را پشت سر بگذارد.

 

رابسون متولد 14 فوریه 1994 در ایالت برزیلرو است و از سال 2012  با رسیدن به سن قانونی اولین قرارداد حرفه ای اش را با باشگاه باهیا به ثبت رساند. این بازیکن با قد 1.88 سانتی متری جزو بازیکنان مستعد و آینده دار باشگاه انتخاب و سال بعد با قراردادی قرضی راهی لیگ ژاپن شد تا پیراهن کاواساکی فرونتاله را برتن کند.

 

در بازگشت از تجربه نه چندان خوب ژاپن رابسون همواره پیراهن باهیا را در تمام رقابت های باشگاهی در سری B برزیل بر تن داشته و همواره نامش در لیست 18 نفره تیم قرار گرفته است. در آخرین سال رابسون با پیراهن باهیا در لیگ های منطقه ای بایانو و کوپا دو نورتسته حضور داشته و در این دو تورنمنت نزدیک به 900 دقیقه بازی کرده است که ماحصل آن دو بار گلزنی ،دریافت سه کارت زرد و یک کارت قرمز بود.

 

 

رابسون به عنوان سهمیه زیر 23 سال به استقلال خواهد پیوست آن هم با قراردادی مشروط برای سال دوم. طبق توافقات به عمل آمده در صورتی که این بازیکن از تیم های خارجی پیشنهادی دریافت کند بدون مشکل می تواند از استقلال جدا شده و راهی اروپا شود در غیر این صورت قراردادش با باشگاه تمدید خواهد شد.

 

علیرضا منصوریان که از چندی پیش فیلم های این بازیکن را تماشا کرده بود اعتقاد دارد اضافه شدن رابسون می تواند ضریب اطمینان ساختار تدافعی استقلال را دو برابر کند به خصوص که این بازیکن قابلیت بازی در دفاع چپ را نیز دارد. به هر ترتیب رابسون با انجام تست های پزشکی و گرفتن تاییدیه تا شنبه قراردادش را ثبت خواهد کرد تا رسما به جمع شاگردان منصوریان در لیگ شانزدهم اضافه شود.