دولت بدهی خود را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده است

مهدی سجادی دبیر علمی انجمن داروسازان ایران  در خصوص بدهی سازمان‌های بیمه‌گر گفت: سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت تا کنون بدهی‌های خود را به داروخانه‌ پراخت نکرده‌اند و فقط سازمان تامین اجتماعی بدهی یک ماهه خود را به داروخانه‌های شهر تهران پرداخت کرده است.

 

وی افزود: آن‌ها باید طبق قانون،بدهی های خود تا پایان آبان ماه را با داروخانه ها تسویه کنند ولی همچنان چند ماه معوقه دارند.

 

سجادی در خصوص بدهی‌های بیمه‌ها به داروخانه ها به داروخانه‌ها گفت: در این زمینه تاکنون انجمن داروسازان مکاتباتی با رییس جمهور، کمیسیون بهداشت مجلس و سازمان های مربوطه داشته است ولی مشکل هنوز به قوت خود باقی است.

 

سجادی ادامه داد: با توجه به وجود مشکلاتی که بدهی بیش از 7 ماهه بیمه‌ها برای داروخانه‌ها بوجود آورده است، از سازمان‌های بیمه گر، دولت، وزارت بهداشت و وزارت رفاه توقع داریم برای رفاه مردم، پیش از نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری و افزایش هزینه های جاری داروخانه ها، معوقات بیمه‌ها به داروخانه‌ها بروزرسانی شود.

این موضوع در حالی است که یکی از سایت‌های خبری منتسب به وزارت بهداشت صبح امروز در خبری اعلام کرده بود، تامین اجتماعی مطالبات یک ماه داروخانه‌ها را پرداخت کرده است.