پیشکسوت استقلال:پرسپولیس محکوم به برد است

سهراب بختیاری زاده  درباره شرایط کنونی استقلال و پرسپولیس پیش از داربی 84 پایتخت اظهار کرد: بازی سنگینی برای هر دو تیم است. درست است که پرسپولیس شرایط خیلی خوبی در جدول رده بندی دارد و نسبت به تیمهای دیگر منسجم تر است ولی از طرف دیگر استقلال هم نیم فصل دوم را بهتر شروع کرده و تغییر محصوصی نسبت به نیم فصل نخست داشته است. آنها به چند جوان خوب شانس دادند تا خودشان را نشان دهند و این از دلایل موفقیت استقلال است که دونده تر و پر تلاش تر ظاهر شده است.

پیشکسوت استقلال افزود: من فکر می‌کنم همانقدر که پرسپولیس شانس پیروزی در این دیدار را دارد،‌ استقلال هم این شانس را دارا است ولی این را باید در نظر بگیریم که پرسپولیس محکوم به برد در این دیدار است و این یک بار ذهنی منفی در این تیم ایجاد می‌کند که استقلال می‌تواند به این طریق به پرسپولیس ضربه بزند. استقلال یک تیم باانگیزه است و با وجود ضعف‌های فنی که دارد، می‌تواند برای پرسپولیس خطرناک باشد.

او در ادامه با بیان اینکه شکل بازی دو تیم مهمتر از رد و بدل شدن گل در این دیدار است، گفت: مهمتر از همه چیز شکل بازی هر دو تیم است. ممکن است که بازی بدون گل به پایان برسد ولی وقتی تیمها با اعتماد به نفس و شاداب بازی کنند، می‌توانند این شادابی را به بیننده بازی هم منتقل کند. امیدوارم بازیکنان هر دو تیم استرس را از خودشان دور کنند و بدانند که این آخرین داربی نیست. شاید این حس به بازیکنان کمک کند تا در این بازی بیشتر برای گلزنی تلاش کنند. آنها باید بدانند که این بازی با وجود تمام حساسیت ها تنها سه امتیاز دارد.

بختیاری زاده در پاسخ به این سوال که جوان بودن ترکیب استقلال می‌تواند این تیم را در مقابل هافبک های با تجربه‌تر پرسپولیس با مشکل روبرو کند،‌ بیان کرد: استقلال به همان اندازه که جوان است، بازیکنان با تجربه باکیفیتی هم در اختیار دارد. حضور بازیکنان جوان زمانی می‌تواند به تیم کمک کند که با تجربه تر ها با حضور در زمین بتوانند ارتباط خوبی بین بازیکنان و خطوط ایجاد کنند.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: استقلال در حمله به اندازه پرسپولیس کیفیت ندارد ولی به دلیل جوان تر بودن، با انگیزه تر هستند و این می‌تواند پرسپولیس را به دردسر بیندازد. اعتقاد من این است که اگر استقلال بخواهد در این دیدار پیروز شود، باید در ساختار دفاعی خودش خوب و مستحکم کار کند.

او در ادامه با بیان اینکه عدم حضور کمال کامیابی نیا از پیشروی سروش رفیعی و محسن مسلمان جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: پرسپولیس تیم خوبی است و همه خطوط آن با هم هماهنگ هستند. اگر کمال کامیابی نیا در خط هافبک آن‌ها حضور داشت خیلی خطرناک‌تر ظاهر می‌شدند و هماهنگ‌تر عمل می‌کردند. نبود کمال باعث می‌شود سروش رفیعی کمتر پیشروی کند چون رفیعی و مسلمان به خاطر وجود کامیابی‌نیا نفوذ می‌کردند  و مطمئن بودند که یک بازیکن آماده‌ آن‌ها را پوشش می‌دهد اما در حال حاضر پیشروی آن‌ها ریسک بازی پرسپولیس را بیشتر می‌کند.

بختیاری‌زاده درباره اینکه چه بازیکنانی شانس گلزنی در داربی 84 را دارند، عنوان کرد: طارمی از پرسپولیس بیشترین شانس را دارد ولی فکر کنم در استقلال به خاطر اینکه خط دفاعی پرسپولیس باید دورتر از دروازه خود به دفاع کردن بپردازد، هر سه مهاجم این تیم شانس گلزنی دارند.

پیشکسوت استقلال در پایان گفت: امیدوارم بازی خوبی از آب درآید. دو تیم بزرگ کشور و آسیا با هم بازی دارند و استقلال پرافتخارترین تیم آسیاست.