شفر : خوشحالم که هواداران استقلال قبولم دارند

شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران  پس از بازى مقابل نفت تهران گفت :خیلى خوشحال شدم که در نظر سنجی 90 مردم گفتند که من می توانم وضعیت استقلال را تغییر دهم و آنهایی که این نظر را نداشتند، طرفدار تیم قرمز بودند. البته شوخى کردم.

او ادامه داد : شنیده ام که شایعاتى مطرح شده که من برخی بازیکنان را نمی خواهم و برخی اسامی مطرح شده است. اگر شما در جلسات و تمرینات ما رو از نزدیک نظاره گر باشید متوجه خواهید شد که ما یک تیم هستیم. نه فقط کادر و مربیان بلکه با همه بازیکنان یک تیم هستیم. یادتان هست که اعلام کردم که در این چند هفته باید تلاش کنیم تا اعتماد به نفس بازیکنان بالا برود و آنها در شرایط روحى و روانى خوبى قرار بگیرند.

او افزود: در بازى امروز نظاره گر بودید که ما خیلی خوب توپ را در میدان حرکت دادیم و با پاس های یک ضرب و ٢ضرب این کار را کردیم. وقتی داور پنالتی اعلام کرد، همه نیمکت خوشحال شدند و بیرون پریدند از عملکرد تیمم خوشحال بودم. نیمه اول ما خیلی خوب بازی کردیم اما پاس های آخر ما خوب نبود و گاهی شدید و آرام می شد.

شفر بیان کرد: بین دو نیمه به بازیکنان اعلام کردم که دقت خود را بالا ببرند و به نوعى آنها باید گرسنه گلزنی باشند. انصاری، اسماعیلی و چپاروف در بازى امروز عملکرد خوبی داشتند و چند موقعیت خلق کردند.

سرمربى استقلال ادامه داد : به طور حتم اگر سانتر بلند داشته باشیم، شانس زیادى برای گلزنی نداریم و ما باید کوتاه سانتر کنیم.

او افزود :اولین گل ما با خوش شانسى به ثمر رسید اما به هر ترتیب بازیکنان شرایط بهتری داشتند و آنها بازیکنان بعد از این گل برای گل های بیشتر حمله کردند و این موضوع خواسته من بود. انصاری ٢ فرصت گلزنی داشت و می توانست باز هم گلزنی کند. قصد ندارم بگویم کدام بازیکنان در این بازى خوب بودند اما داریوش شجاعیان ،جپاروف، باقری و انصاری خیلی خوب بازی کردند. بعد از بازی پرسپولیس اعلام شد که باقری شرایط خوبی ندارد اما این مهم است که یک مربى دوباره به یک بازیکن فرصت دهد تا اعتماد به نفس بیشتر بدست آورد.

او بیان کرد : زمانى که بعد از یک بازی که باقری شرایط خوبی نداشت، به او دوباره فرصت بدهیم یا او را از زمین بیرون بکشیم باعث مى شود اعتماد نفسش را از دست بدهد .او باید این شانس را داشته باشد تا بازى کند و اعتماد به نفس او بالا برود.

شفر افزود : ابراهیمی کاپیتان تیم ما خیلی خوب بازی کرد و به نظرم پنالتی نیز گل مى شد. همواره توپ بعد از اینکه به زمین می خورد و به بیرون می آید یعنی گل شده است اما داور این گل را اعلام نکرد و این موضوع مشکلى ندارد. خیلى مهم است کهقلب خود فوتبال بازی کنیم و بیشتر و بهتر و با لبخند بازى کنیم.

سرمربى استقلال گفت: اینکه آنها چند موقعیت خوبی داشتند، نکته خوبی نبود و می دانستیم 2 مهاجم خطرناک دارند. بعد از اینکه بازی دو بر صفر شد ما توپ های زیادی را از دست دادیم و من این موضوع را نمی خواهم. ما باید بعد از ٢ گل، گل های بیشتری بزنیم و موقعیت های زیادی خلق کنیم.

شفر تصریح کرد: فشار زیادی روی ما بود و همه به دنبال این بودند که ما در این دیدار برنده باشیم. من به همین دلیل در استقلال حضور دارم تا تیم از پایین به بالا برود و این برد برای ما بسیار مهم بود. بازی نفت را برابر پرسپولیس را سه بار تماشا کردم و آنها عملکرز خوبى داشتند.

او بیان کرد: امروز ٨٠ تا ٩٠درصد بازی را کنترل کردیم که خوشبختانه خیلی خوب بود. درباره این مساله بارها از من سوال کردید و من اعلام مى کنم که روزبه یکی از بهترین مدافعان ایران است. اگر روزبه را یک خط جلو تر بیاوریم، عملکرد دفاعی ما پایین می آید. در بازی قبلی تنها یک اشتباه کوچک داشتیم. البته باید بگویم مسی و رونالدو هم مرتکب اشتباه مى شوند و ما فقط یک اشتباه کوچک داشتیم. نمی خواهم این را بشنوم که او هافبک بهتری است و به نظرم او مدافع بهتری است.

شفر بیان کرد : خوشحالم که ٧بازیکن از ما به تیم ملی دعوت شدند. مربی تیم ملی اینجا حضور دارد که بهترین ها را دعوت کند زیرا می خواهد در جام جهانی موفق باشد. بازیکنان ما در این هفته پیشرفت داشتند. من بازی های زیادی را در کشورهای مختلف سرمربی تیم ملی بودم و می دانم مربیان باشگاهی بسیار مهم هستند زیرا آنها بازیکن سازی می کنند. امیدوارم بتوانم به سرمربی تیم ملی برای ساخت بازیکنان موفق کمک کنم.

او افزود: همچنین شماره ١٠ تیم ما مدتى مصدوم بود و اکنون به تمرین مى پردازد. بازیکنانی که امروز بازی کردند در سطح خوبی بودند و همگی در سطح خوبی برای من فوتبال بازی کردند. سه بازیکن خط حمله من به خوبی پاس تک ضرب دادند و من می خواهم به همه بازیکنان کمک کنم. برای دفاع، حمله، هافبک و گروه های مختلف بازیکنان تمرینات ویژه در نظر داریم. مهدی قائدی هم در بازى امروز در زمین حاضر شد و ٢ شانس گلزنی داشت. حسن بیت سعید نیز شرایط مشابهی همانند دیگر بازیکنان داشت. این بازیکنان می دانند که از تیم ما بیرون نیستند. همه می دانند که برای آینده شانس دارند.