لزوم تشکیل تعاونی های روستائی در جهت کاهش نرخ بیکاری

به نقل از پیک هشترود، طالب پرهیزکار معاون فرماندار هشترود به همراه مهندس مرادی و رحمانی مدیران امورآب و آبفار بمنظور بررسی مشکلات روستاهای شهرستان و مشکلات کمبود آب در برخی از روستاها عصر روز شنبه(۲ مرداد) در روستای کله گرد از توابع بخش مرکزی حضور یافتند.

 

کله گرد

 

معاون فرماندار هشترود در این بازدید و در جمع اهالی روستای کله گرد گفت: حضور همه مسئولین و روسای ادارت در روستاها و مناطق محروم باعث می شود با آنچه بر عهده دارند روبرو شده و به درک بیشتر از آن برسند و در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند.

 

پرهیزکار اظهار داشت: هر چه خدمت‌رسانی به مناطق روستایی افزایش یابد به همان میزان از میزان مهاجرت روستائیان به شهرها کاسته می‌شود که نتیجه این مهم شکوفایی روستاها و توسعه اقتصاد منطقه می‌شود.

 

وی افزود: برای حل مشکلات مناطق روستایی و کمک به توسعه همه جانبه آن باید از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله روستائیان، شوراهای اسلامی و دهیاران استفاده کرد و با کمک و همفکری آنان، راهکارهایی عملی برای تقویت زیرساخت‌های روستاها ارائه کرد.

 

photo_2016-07-24_09-52-36

 

معاون فرماندار هشترود تصریح کرد: تعداد بیشماری از اهالی این روستا به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند اما همه باید برای آبادانی منطقه کوشش کنیم و دولت نیز آماده همکاری با مردم است تا زمینه بازگشت و سرمایه گذاری آنها را در منطقه خودشان فراهم کند. اهالی روستاها می توانند با تشکیل تعاونی های روستائی در جهت رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری روستاها و در نتیجه شهرستان کمک کنند.

 

وی تاکید کرد: مشکل آب از مشکلات اساسی روستاهاست و نمی توان بدون آب زندگی را سپری کرد و از مسئولان امور آب درخواست دارم برای رفع مشکلات آب روستاها و بررسی راههای آن تلاش مضاعفی داشته باشند.

 

مهندس مرادی رئیس امور آب شهرستان هشترود نیز در مورد راهکارهای رفع مشکل کم آبی این روستا گفت: با مشارکت و خودیاری اهالی روستا قرار است چاه عمیقی در نزدیکی روستا حفر شده و با پمپاژ آب آن به منبع اصلی این روستا مشکل کمبود آب نخواهد داشت همچنین اقداماتی نیز برای رف معایب احتمالی در خط لوله آب قبلی این روستا صورت خواهد گذفت.

 

photo_2016-07-24_09-52-47

 

مهندس رحمانی رئیس آب فاضلاب روستائی شهرستان هشترود نیز گفت: اقدامات اولیه و کارشناسی برای ایجاد چاه جهت رفع مشکل آب این روستا انجام شده و قرار است در روزهای آتی مجوز کمیسیون استانی نیز برای آغاز عملیات حفاری صورت گیرد.