به گزارش افکارنیوز به نقل از ایمنا، برای سالم ماندن و سالم زیستن در زندگی مدرن امروزی نیاز داریم که غذای سالم بخوریم اما واقعا چه غذاهایی سالم هستند و آیا می توان به تبلیغات اعتماد کرد؟
بر اساس این گزارش بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند و بهترین روغن، روغن حیوانی است، روغن کنجد و زیتون هم بهترین روغن گیاهی محسوب می‌شوند.
نانهای سبوس دار مانند نان سنگک بهترین نان و بهترین نوشابه سکنجبین است که از ترکیب مقداری عسل سرکه و … تشکیل شده است.
بیش از صد نوع چای هم اکنون در کشور ما موجود است که متناسب با مزاجها مصرف انواع آنها توصیه می‌شود مانند(چای کوهی، گل گاو زبان، سنبل الطیب، گزنه، زنجبیل، گل نسترن، پونه، بابونه، دارچین، آویشن، استخودوس…) همراه کمی نبات به جای قند و شکر استفاده از خرما، ارده، شیره انواع میوه‌ها کشمش، توت خشک و عسل بسیار به جاست.
بهترین ظرف که هم کمبودهای خون بدن را جبران کرده و هم موجب میکروب‌زدایی از غذا می شود ظرف سنگی و مسی است.
بهترین تنقلات آجیل‌های طبیعی هستند که به جهت طبع گرمشان بسیار مفید هستند(مصرف آجیل ها جزو فرهنگ عمومی بوده است) غذاهای خورشی سنتی، غذاهای سرخ نشده، سبزی خوردن به ویژه نعنا به جای سالادهای امروزی، لبنیات پرچرب و دست نخورده(شیر و لبنیات باید جوشانده شود) حبوبات به خصوص نخود(اگر خیس شده و آب آن بدور ریخته شود موجب نفخ نمی شود) سس دست ساز طبیعی(مخلوط تخم مرغ وسرکه) به طور تازه قابل استفاده است.
تمامی غذاهای طبیعی به طور تازه استفاده شود از خوردن میوه در غیر فصل آن خودداری شود. در ضمن عمده میوه در محل جغرافیای رویش طبیعی آن مفیدتر است، پوست میوه‌ها به عنوان ماسک جهت نرمی و زیبایی پوست بسیار مفید بوده به علاوه میوه‌‌ها و سبزی هر چه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند مفیدترند.
استفاده از چوب مسواک(به نام چوب اراک) بعد از خلال دندان بهترین مسواک و ضدعفونی کننده طبیعی و مالش دهنده لثهها خواهند بود.