مراغه چرا شهردار ندارد؟

مراغه یکی از شهرهای مهم استان آذربایجان‌ شرقی اکنون شهردار ندارد. به گزارش برخی رسانه ها اختلافات اعضای شورای شهر مراغه باعث شده این شهر مهم در ماههای اخیر بدون شهردار بماند.

گفته می شود عدم حضور برخی اعضای شورای شهر مراغه در جلسات باعث عدم انتخاب شهردار شده است.

بهمن محمودی از اعضای شورای شهر مراغه در جلسه ای در حالی که دست روی قرآن کریم گذاشته بود، تهمت‌هایی هم راجع به برخی از اعضای شورا مطرح کرد.

در این میان " ناصر رحمتی" و "الناز پاکرو" دو عضو دیگر شورا در جلسه انتخاب شهردار حضور نداشتند و همین امر منجر به بهانه ای برای به تاخیر انداختن انتخاب شهردار شد.

پاکرو عضو شورای شهر مراغه نیز در این باره بیان داشت: بنده هم مثل بقیه مردم در صحن علنی شورا شاهد ادعاهای آقای محمودی مبنی بر پیشنهاد میلیاردی برای انتخاب شهردار بودم اما از تمام جلسات و توافقاتی که برای استیضاح شهردار قبلی و انتصاب محمودی صورت گرفته بی خبرم.

ابراهیم خوش رفتار، رئیس شورا بعد از کنسل شدن جلسه چهارشنبه 26 مهرماه طی گفتگوی تلفنی یادآور شد که روز شنبه 29 مهرماه به صورت فوق العاده این جلسه برگزار خواهد شد.

اما باز هم اعضای شورا استنکاف نموده و در جلسه حاضر نشدند به همین دلیل جلسه کنسل شد.

داوود اسدیان، فرماندار مراغه نیز اعلام کرده که اختلاف بین اعضای شورای شهر موجب شده پنج ماه شهردار مراغه انتخاب نشده است.

وی افزود: اگر اعضای شورای شهر به وظیفه قانونی خود در انتخاب شهردار عمل نکنند طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

اسدیان اضافه کرد: مدت زمان قانونی برای انتخاب شهردار محدود است و لازم اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار به تکلیف خود عمل کنند.