شاخص آلودگی هوای کرج و البرز امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

هوای ناسالم در بیشتر نقاط استان البرز امروز مستقر می شود. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای کرج و استان البرز امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ می پردازیم.

 پدیده وارونگی دمایی و افزایش آلاینده ها و ذرات معلق روز چهارشنبه سبب ناسالم شدن کیفیت هوا برای تمام گروه های سلامت جامعه و استقرار وضعیت اضطرار در بیشتر شهرستان های استان البرز شد.

میزان شاخص آلودگی هوای کرج و البرز امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهرستان های فردیس، ساوجبلاغ و ایستگاه های ماموت ساوجبلاغ، مترو کرج و همچنین ایستگاه منطقه پنج کرج شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) به ترتیب ۱۷۵، ۱۵۱، ۱۶۶، ۱۵۳ و ۱۵۴ گزارش شده که بیانگر وضعیت اضطرار هوا در این نقاط است.

همچنین شاخص آلودگی شهرستان نظرآباد ۱۱۸ اعلام شده که نشان دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه های حساس سلامت جامعه است ضمن اینکه کیفیت هوا در شهرستان اشتهارد با شاخص ۹۷ قابل قبول و سالم است.

کاهش کیفیت هوای البرز امروز سبب غیر حضوری شدن تمام دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این استان شد ضمن آنکه آموزش مدارس مقطع ابتدایی این استان طی ۲ روز گذشته غیر حضوری بود.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا “شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: صفر تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.

استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

تحقیق درباره آلودگی هوا