تعطیلی مدارس تبریز فردا شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ صحت دارد؟

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس آذربایجان شرقی شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی روز شنبه اعلام نشده است. 

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی دوباره از اواخر امروز (جمعه) وارد این استان می‌شود.

محمد امیدفر افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی به صورت متناوب تا روز دوشنبه در استان ادامه می یابد و موجب بارش باران و برف، وزش باد گاهی به نسبت شدید و بروز مه شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تمام نواحی استان را دربر می گیرد، اظهار کرد: لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد به ویژه در جاده های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، احتمال سقوط بهمن و کولاک برف، رخداد تندبادهای لحظه ای دور از انتظار نیست.

تعطیلی مدارس تبریز فردا شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ صحت دارد؟

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک پاشی و برف روبی به ویژه در جاده های کوهستانی و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی شد.

امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک در اثر بروز تندبادهای لحظه ای، محکم کردن سازه های سبک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

وی یادآور شد: تا اواخر امروز جوی به نسبت پایدار در استان حاکم بوده و در برخی نواحی به صورت محدود شاهد بروز کولاک خواهیم شد.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.