به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سردار افشار رئیس دانشگاه علوم انتظامی در نشست روسای دانشگاهها و پژوهشگاهها و پارکهای علم و فناوری سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد با ارائه گزارشی از شکل گیری دانشگاه علوم انتظامی افزود: دانشگاه علوم انتظامی تنها مرکز آموزش عالی ناجا بوده و در تحقق چشم انداز ناجا نقش مهمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم انتظامی با بیان اینکه این دانشگاه تابع وزارت علوم است، اظهار داشت: این دانشگاه در مقطع کاردانی ۱۲ رشته، در مقطع کارشناسی ۱۷ رشته، در مقطع کارشناسی ارشد ۱۷ رشته و در مقطع دکتری ۳ رشته دارد و همه فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه در زمینه آموزش عمومی و تخصصی ۵ هزار فارغ التحصیل سایر دانشگاه ها که به استخدام نیروی انتظامی در می آیند فعال بوده است. رویکرد این دانشگاه به سمت تحصیلات تکمیلی است و قصد دارد از ظرفیت دانشگاه های سراسر کشور با بکارگیری دانش آموختگان آن استفاده کند.

وی ادامه داد: این دانشگاه ۲۷۴ عضو هیات علمی و ۳۰ گروه آموزشی فعال دارد، ۴۰۰ مقاله علمی طی یک سال اخیر توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه در مجلات مختلف منتشر شده، ۱۷ نشریه علمی - ترویجی داشته و ۲۸ تفاهمنامه همکاری بین المللی دارد.

افشار تصریح کرد: این دانشگاه با پارک های علم و فناوری همکاری داشته و تصمیم دارد این راه را با کمک دانشگاه های سراسری طی کند.