تاج‌محمدی: منع انتخاب متوالی شهردار، منطقی نیست

به گزارش افکارنیوز،حجت‌الله تاج‌محمدی با بیان اینکه سوابق اجرایی قالیباف قابل قبول و دفاع است، به انتشار اخباری درباره منع قانونی انتخاب متوالی یک فرد به‌عنوان شهردار، ‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون مربوطه در سال ۱۳۷۶ اصلاح شده است نمی‌توان یک بند از آن را که متعلق به سال ۶۲ است استخراج کنیم و بگوییم به‌دلیل اینکه قانون درباره آن سکوت کرده باید آن را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: به‌عقیده بنده این استدلال به هیچ‌ عنوان منطقی و عقلانی نیست که یک فرد نتواند در دوره‌های متوالی شهردار باشد، ادامه داد: برای نمایندگی مجلس هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد ولی در ریاست جمهوری این وضعیت به دلایل سیاسی خاص حکمفرماست.

نایب‌رئیس دوره سوم شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اگر یک فرد در سنوات مختلف به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شود با توجه به قدرت اجرایی این بیم وجود دارد که مملکت در درازمدت به‌سمت دیکتاتوری سوق پیدا کند و این همان اتفاقی است که در کشورهای آفریقایی رخ داده است.

* چرا خودمان را از وجود قالیباف در شهر محروم کنیم؟


وی خاطرنشان کرد: وقتی تداوم مدیریت یک شهردار میتواند به پیشرفت هرچه بیشتر شهر کمک کند؛ زمانی که نیروی توانمندی مانند قالیباف وجود دارد که کارهای خوبی انجام داده است چرا خودمان را از وجود آن محروم کنیم؟ البته اگر فرد دیگری هم بهجای قالیباف بود که همین عملکرد را در طول این سالها داشت بنده نظرم این بود که آن فرد میتواند به پیشرفت شهر کمک کند.