اعلام ۳ محور بودجه ۹۳ آموزش و پرورش

به گزارشافکارنیوز،علی‌اصغر فانی سرپرست آموزش و پرورش در نهمین نشست اعضای شورای معاونان این وزارتخانه که در سالن جلسات دفتر وزارتی برگزار شد، اظهار داشت: با محور قرار دادن سند ملی آموزش و پرورش در مراکز و معاونت‌های آموزش و پرورش، هر یک از بخش‌ها باید با تعیین میزان عملیاتی کردن فعالیت‌های خود بر مبنای سند تحولی و تعیین نقش آن در حوزه مسئولیتی مربوطه، آن را در بودجه سال ۹۳ لحاظ کنند.

وی، ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت و بودجه عملیاتی یا سرانه‌ای را سه محور مهمی خواند که در برنامه بودجه‌ای سال ۹۳ باید مورد توجه قرار گیرد.

فانی با تأکید بر کیفیت بخشی به آموزش و پرورش به عنوان استراتژی مهم این وزارتخانه، بر تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تأکید کرد و ادامه داد: در هر منطقه آموزشی باید یک پژوهش‌سرا وجود داشته باشد.

وی با اشاره به احکام مطلوب برنامه سال ۹۲ ادامه داد: این احکام و برخی احکام خوب سال‌های گذشته باید در همه بخش‌ها و زیر مجموعه‌های آموزش و پرورش مورد مطالعه قرار گیرد و در صورت لزوم احیا شده یا محلی برای دفاع از آن ایجاد شود.

سرپرست آموزش و پرورش، موضوع آب، برق و گاز را از جمله موضوعاتی دانست که باید پیگیری و در احکام سال جدید منظور شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر بهکارگیری و صرف حداکثری انرژی برای تقویت دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: با جدی گرفتن و پرداختن به امر تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت معلمان، آموزش و پرورش طی ۱۰ یا ۲۰ سال آینده درست خواهد شد.