مراجعه ۴۰ هزار زائر به پایگاههای اورژانس

به گزارشافکارنیوز،امین صابری نیا افزود: پایگاهها و کمپهای بهداشتی وزارت بهداشت و پایگاههای اورژانس کشور در مرزهای شلمچه، مهران، چزابه و خسروی به صورت ۲۴ ساعته مستقر هستند و علاوه بر رسیدگی به بیماران اورژانسی، آموزشهای لازم را برای مدیریت بیماریها به زائران ارائه می کنند.

وی گفت: طی ۱۰ روز گذشته حدود ۴۰ هزار زائر به مراکز و پایگاهای اورژانس مراجعه کرده‌اند و اورژانسهای بیمارستانی و بیمارستانهای کرمانشاه و ایلام برای بستری و ارائه خدمات درمانی به زائران بیمار به حالت آماده باش هستند.

رئیس اورژانس کشور افزود: در مجموع تعداد ۴۰ آمبولانس و ۱۰ اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات در مرزها و مناطق مرزی مستقر هستند و اتوبوس آمبولانسها به عنوان پایگاهای سلامت به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد فوتی ها در بین زائران گفت: البته تعدادی فوتی نیز داشتیم که بیشتر ناشی از حوادثترافیکی بود اما اعلام آمار فوتی ها به عهده سازمان پزشکی قانونی است و ما نمی توانم این آمار را اعلام کنم.

صابری نیا ادامه داد: علاوه بر آن تعدادی بیمار مبتلا به بیماریهای تنفسی حاد داریم که در بیمارستان بستری شده اند و تعدادی از آنان در بیمارستان تازه تأسیس مهران بستری شده اند.

رئیس اورژانس کشور گفت: با توجه به سردی هوا و تجمع بالای جمعیت مهمترین نگرانی وزارت بهداشت افزایش و شیوع بیماریهای تنفسی در بین زوار و ورود آنان با علائم این بیماریها به کشور است.

وی ادامه داد: خدمات رسانی به جمعیت بالای زائران که طی ۳ روز همگی می خواهند به کشور بازگردند به هر حال مشکلاتی دارد اما وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و کنترل بیماریها در آماده باش کامل است.

وی گفت: مهمترین نیاز فعلی که به سازمان مدیریت بحران نیز اعلام کرده ایم، تأمین آب و مواد غذایی سالم و بهداشتی و نیز تأمین توالتهای بهداشتی صحرایی است تا از بروز بیماری و مشکلات بهداشتی در بین زوار جلوگیری شود.

صابری نیا افزود: از زائران و خانواده آنها نیز می خواهیم هر نوع علایم سرماخوردگی، آب ریزش بینی و تب پیش رونده را جدی بگیرند و سریعاً برای درمان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.