دادستانی باید به پرونده علاء الدین دوباره ورود کند/ دلیل تاخیر در تخریب دیواره ها چیست؟

گروه اجتماعی ،اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به پابرجایی دیواره های پاساژ علاء الدین، عنوان کرد: پس از ابلاغ حکم این پاساژ توسط دادستانی اعمال قانون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اعمال قانون به این معنی است که از انتفاع غیر قانونی گرفته شود که در حال حاضر بهره برداری از طبقه هفتم این پاساژ متوقف شده است.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که دیواره های باقیمانده هیچ فشاری را به ساختمان وارد نمی کنند، خاطرنشان کرد: این دیواره ها سمبل هستند و آنچنان وزنی که به مجموع ساختمان فشار وارد کنند ندارند.

شاکری با اشاره به این که برچیدن دیوارهای باقیمانده و برداشتن ستون و سقف کار باقیمانده تخریب این طبقه است، گفت: در حال حاضر مشکل اساسی انجام نشدن این اقدامات است لذا از دید بنده دادستانی باید دوباره به این پرونده ورود کرده و دلیل این تاخیر را جویا شود و بر اساس آن حکم جدید را صادر کند.

وی ادامه داد: شورای شهر در مورد سرنوشت نهایی طبقه هفتم این پاساژ منتظر حکم دادستانی است.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: دادستانی می تواند با ارایه مهلت به مالک تخریب سازه های باقیمانده را به مالک واگذار کند یا این که ورود کرده و به تخریب دیواره های باقیمانده توسط خودش یا شهرداری بپردازد.


لیلی موسوی