شماره گذاری بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه جدید در سال95

سردار تقی مهری در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته اظهار داشت: در سال ٩٥، ٦٥٤ نفر کمتر از سال ٩٤٤ جان خود را در حوادث ترافیکی از دست داددند و این در حالی است که بیش از ٢ میلیون وسیله نقلیه نوشماره به چرخه ترافیکی در سال گذشته اضافه شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این کاهش، نشان‌دهنده تلاش تمام دستگاه‌ها و رعایت مقررات توسط رانندگان است افزود: ٢٤ درصد تلفات مربوط به موتوسواران و ٢٢ درصد مربوط به عابرین پیاده است.

وی اضافه کرد: ٥١ درصد کشته شدگان بین ٢١ تا 50 سال بودند و ٢٢ درصد این کشته شدگان زنان بودند.

مهری ادامه داد: در نوروز ٩٦ هم به نسبت نوروز ٩٥ کاهش 10 درصدی تلفات ترافیکی را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا پیشگیری از وقوع تصادفات، ارتقای فرهنگ ترافیکی و استفاده از تجهیزات کنترلی نوین را از اولویت های پلیس راهور دانست.

وی گفت: طرح‌های ترافیکی ویژه انتخابات به استان‌ها ابلاغ شده و امیدواریم با این طرح‌ها همه بتوانند با امنیت و آرامش کامل در انتخابات شرکت کنند و تاکید پلیس بر این است که مردم با مشارکت خود پشتوانه انقلاب باشند و ما بتوانیم وظیفه خود تا در این بخش به نحو مطلوب انجام دهیم.

مهری در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص سرانجام پیگیری تصادف زنجیره‌ای مشهد گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شد فرمانده پلیس راه خراسان به تمام وظایف خود عمل کرده بود و این تصادف در حالی انجام شد که در چند استان دیگر تصادفات زنجیره ای مشابه به وقوع پیوسته بود که به علت لغزندگی جاده و مه آلود بودن بیش از 40 خودرو با هم برخورد کردند و متاسفانه یک نفر هم جان خود را از دست داد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در قانون وظیفه رانندگان در شرایط جوی و کاهش دید کاملا تصریح شده گفت: متاسفانه عدم توجه تعدادی از رانندگان در تصادف آزاد راه شهید شوشتری، این اتفاق رخ داد و این در حالی است که همکاران ما چند کیلیومتر جلوتر از محل حادثه و در محل عوارضی، به صورت چهره به چهره به رانندگان هشدارهای لازم را داده بودند و از طریق رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی لازم انجام شده بود و حتی تابلوهای الکترونیکی جاده‌ای هم سرعت مجاز در آن شرایط را اعلام کرده بودند.

مهری خاطرنشان کرد: لذا از نظر ما تمام اقدامات انجام شده در این حادثه قانونی بوده و انتظار داریم پرونده در مسیر قانونی خود طی شود و بیش از ٧ خودروی گشتی در آن مقطع از مسیر حصور داشتند.