فتنه جدیدی در راه است

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه امروز (جمعه) به مناسبت هفته قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا  تلاش می کند سلطه خود را در جهان حفظ و به جهانیان ظلم کند 

وی با بیان اینکه  همه می دانیم وحدت با توسل به حبل الله و پیروی از رهبر و عمل به قانون میسر می شود، افزود: نمی توان گفت که گفت که همدل هستیم اما هر کسی راه خودش را برود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد:در شرایط موجود پیروی از رهبری و پیروی از قانون و حبل الله می تواند وحدت ایجاد کند.

وی گفت: قوه قضائیه در سال تولید و اشتغال وظیفه خود می داند که با سایر قوا و دولت همکاری کند تا دولت با رکود مقابله کند و در سرمایه گذاری امنیت ایجاد شود.

همکاری لازم را با دولت در مبارزه با فساد داریم

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با تاکید بر اینکه  به دولت کمک کنیم در مقابل فساد بایستد، و در مبارزه با قاچاق توفیق داشته باشد، گفت:  در چهار چوب قانون تمام حمایت خود را از دولت می کنیم تا در زمینه فرهنگی سیاسی و اقتصادی موفق شود.

وی با اشاره به تامین امنیت کشور از سوی قوه قضائیه گفت: همه می دانیم که کشور های منطقه امنیت ندارند و انسانهای  زیادی در کشورهای همسایه کشته و  به اسیری گرفته می شوند،اما در این شرایط ایران در امنیت کامل است و یکی از نهاد هایی که سهم زیادی در تامین امنیت دارد، قوه قضائیه است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد:قوه قضائیه از همان سالهای اول انقلاب که هنوز سیستم امنیتی گسترده  و منظمی نداشتیم به وسیله دادگاه های انقلاب و با همکاری مردم در تامین امنیت نقش بسزایی داشته است ، افرادی که قصد کودتا داشتند  را به سزای اعمال خود رساندند.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: با وجود آنکه  سیستم اطلاعاتی منظمی نداشتیم  اما با شروع جنگ تحمیلی و جنگ داخلی از سوی منافقان که اعلام جنگ مسلحانه علیه نظام کرده بودند، آنها را به سزای اعمالشان رساندیم.

 قوه قضائیه در مقابل فتنه گران ایستاده است

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: قوه قضائیه از دهه اول انقلاب تا امروز در مقابل هر جریانی که علیه نظام بود با همکاری سایر دستگاه ها و با تمام کاستی ها  در مقابل همه فشارها ،تهدید ها ،تحریم ها، تروریست ها،جاسوس ها ،نفوذی ها و فتنه گران قبل از سال 88و بعد از آن ایستاده و با قاطعیت برخورد کرده است.

وی در رابطه با فعالیت های قوه قضائیه برای حفظ منافع مردم و مقابله با غارت گران گفت:دادگاه انقلاب  از همان سالهای اول  تمام  افرادی که اموال مردم و بیت المال را غارت کرده بود تا جایی که ممکن بود در داخل و خارج از کشور شناسایی و اموال را به بیت المال و کسانی که اموال آنها غصب شده بود باز گرداند.دادگاه های انقلاب توانست اموال را به بیت المال باز گرداند و بخش عمده ای از آن را که در اختیار دولت قرار دهد تا دولت صرف مصالح عمومی کشور کند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: بخش زیادی از اموال در اختیار نهاد ها قرار گرفت تا نهاد ها بتوانند اموال را صرف محرومین و نیازمندان کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژ ه ای گفت:اموال مصادره شده  به نفع بنیاد شهید ،بنیاد مستضعفان،کمیته امداد ،بنیاد 15خرداد و بسیاری از موسسات و دستگاه های مردمی دیگر ثمره و نتیجه تلاش دادگاه های انقلاب بود.

وی ادامه داد: دادگاه های انقلاب اموال عمومی را از دست چپاولگران خارج و در اختیار دولت و نهاد های مردمی و تحت نظر دولت قرار داد تا به دست محرومان و نیازمندان برسد،  قوه قضاییه تمام تلاش خود را می کند تا تمام کسانی که علیه منافع ملی و مردم دست تعدی دراز می کنند دست آنها را قطع کند و اگر چیزی به نا حق بردند اموال را به نفع مردم و دولت بازگرداند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: مسئله تعدی به انفال و منابع طبیعی در سالهای اخیر یکی از مسائل و مشکلات کشور بود که با کمال تاسف، برخی از دستگاه های مسئول  به هر دلیلی نتواستند به وظایف خود در این زمینه عمل کنند، از این رو  قوه قضائیه به ناچار وارد کار شد و در موارد زیادی گزارش به متولیان امر داد و هزاران هزار هکتار از منابع طبیعی که توسط افراد سودجو گرفته شده بود را به دولت بازگرداند .

وی بیان کرد:بسیاری از افراد با دور زدن قانون و اقدامات دیگر  توانسته بودند زمین های مزروعی و قابل کشت و زرع را تصاحب  و باغات را با زیاده خواهی از دست کشاورزان خارج  و  تبدیل به ساختمان و ویلا کنند که با اقداماتی از این امر جلوگیری شد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: پرونده های  سه هزار میلیاردی،پرونده چند هزار میلیاردی نفتی،پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بسیاری از اختلاس های بانکی،پرونده های ارزی و پرونده های تعاونی اعتبار که با کمال تاسف وزارت تعاون سابق به تعداد زیادی از این تعاونی ها مجوز داده بود و بدون نظارت آن را رها کرد که در حال حاضر بسیاری از این تعاونی های اعتبار، مشکلاتی را برای مردم،دولت،بانک مرکزی و قوه قضائیه ایجاد کرده اند .

محسنی اژه ای با بیان اینکه وزارت تعاون سابق به چند صد تعاونی  اعتباری مجوز داده و بدون نظارت آن را رها کرده است، گفت:،امروزشاهد هستیم بسیاری از این تعاونی های اعتبار مشکلات زیادی را ایجاد کرده اند و یک بار هم وزارت تعاون مورد سوال قرار نگرفته است و بار زیادی به دوش بانک مرکزی و قوه قضائیه افتاده است، در صورتی که اگر وزارت تعاون به افراد مجاز مجوز داده بود و روی تعاونی ها نظارت داشت، شاهد مشکلات عدیده مردم ، قوه قضائیه و بانک مرکزی نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه  تلاش می کنیم تا جایی که ممکن است حق مردم استیفا شود،گفت: شرکت تعاونی ثامن الحجج،میزان و کاسپین در دستور کار قرار دارد و در این زمینه از مجلس ،دولت و مردم درخواست کمک داریم چرا که قوه قضائیه به تنهایی نمی تواند به سرعت به وطیفه خود عمل کند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: از ابتدای  انقلاب هجمه علیه قوه قضائیه، مردم متدین ،ارتش و بسیج زیاد شده است که دلیل آن روشن است، زیرا شیطان بزرگ، امریکا و افرادی که منافع خود را درخطر می بینند می دانند که سپاه،بسیج ،قوه قضائیه و برخی از شخصیت های متدین سد راه آنها هستند و باید این سد راه بردارند که یکی از این راهها ، حذف فیزیکی و ترور است و متاسفانه  از اوایل انقلاب صدها شهید ازجمله شهید رجایی،شهید قدوسی و شهید بهشتی که عناصر موثر در این نظام بودند، ترور شده اند.

وی تاکید کرد: اگر نتوانستند افراد را شهید کنند، با ترور شخصیت و نشر اکاذیب ، آنها را مورد اتهام قرار دهند تا ذهن و اعتماد مردم را نسبت به آنها مشوش کنند و تیغ دادگاه انقلاب و سپاه و نیروی مسلح و نیروی انتظامی را کند کنند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: به عنوان فردی که از اول انقلاب تا امروز در دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی بودم، تجربه ثابت کرده که بعد از هر تخریبی علیه سپاه و برخی عناصر انقلابی، یک اقدام خطرناک اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: یک بنی‌صدر خودخواه و مغرور پیدا می‌شود و مردم را تخریب می‌کند و می‌گوید اینها چماق به دست هستند و عناصر و نهادها را تخطئه می‌کند. بجای تمرکز بر جنگ وارد حاشیه‌ها می‌شود. در همین دانشگاه تهران چه‌ اقداماتی که انجام ندادند. همه جریان‌های ضد انقلاب زیر چتر بنی صدر که تا دیروز با هم اختلاف داشتند، جمع می‌شوند و بنی صدر هم مغرور به رأی  مردم، مردم و نهادها را تخریب و تحقیر می‌کند و احساس می‌کند که مثل اینکه خطری در پیش است.

وی افزود: برخی از این تخریب‌ها از زبان یک شخصی مثل رئیس جمهور وقت و تریبون‌های رسمی بیان می‌شود و بعد می‌بینیم که اتفاقات سال 60 بوجود می‌آید و ترورها راه می‌افتد و هزاران انسان را به خاک و خون می‌کشند، اما  آن جنایت‌ها، وحدت مردم را بیشتر کرد. چند صباحی مجدداً با یک ترفند جدید تخریب‌ها را شروع کردند و اتفاقات دهه 70 رخ داد، مردم هوشیار  متوجه شدند سپس دشمن با ترفند ورود کرد که اتفاقات سال 88 به وقوع پیوست.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: امروز  تخریب علیه سپاه، بسیج، افراد موثر و دستگاه قضایی شدت گرفته که  فکر می‌کنم فتنه جدید و اقدام جدید در پیش است. امروز  آمریکا به یک نحو کری می‌خواند،  نهادهای انقلابی، سپاه، دستگاه قضایی و عناصر انقلاب از لسان برخی مسئولان تحقیر می‌شوند، که به گمانم یک توطئه جدید در پیش است.

معاون اول دستگاه قضا در ادامه سخنان خود با طرح این پرسش که چرا نهادها و افراد انقلابی و متدین و افراد دلسوخته این نظام از اول انقلاب تا به امروز، بیشتر مورد هجمه، تحقیر و توهین دشمنان و برخی افراد غافل در داخل کشور قرار می‌گیرند؟ ادامه داد: چرا قوه قضائیه بیشتر مورد تخریب و هجمه ها قرار می گیرد؟ علت روشن است، دشمن و شیطان بزرگ آمریکا و افرادی که منافع خود را در خطر می‌بینند، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و برخی از شخصیت‌های مؤثر که سد راه متجاوزان و جانیان و اشرار و چپاول گران هستند، را حذف فیزیکی می‌کنند. شما ببیند از اول انقلاب چه کسانی ترور شدند؟

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژ ه ای  گفت: اگر ترور فیزیکی امکان پذیر نبود، ترور شخصیت و اگر این هم نشد، آنها را با نشر اکاذیب و دروغ پردازی مورد تهمت و اتهام قرار می دهند تا به زعم باطل خود، اعتماد مردم را نسبت به آنها کم کنند و  تیغ دادگاه‌های انقلاب و سپاه و نیروهای مسلح و نیروی انتظامی کند شود.