آموزش و پرورش دانش آموزان را با باغ کتاب آشنا کند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح باغ کتاب تهران که دوشنبه برگزار شد، با بیان اینکه قالیباف شهردار تهران اعلام کردند که به روزهای پایانی کار خود نزدیک می‌شوند، اظهار داشت: امیدوارم که ایشان هرجا که هستند سرزنده و فعال کار کنند و از وجود وی در نظام جمهوری اسلامی به خوبی استفاده شود، چرا که در دوران دفاع مقدس زحمات زیادی کشیدند و همچنین پس از دفاع مقدس نیز با تلاش‌های به هنگام، سنجیده و با روحیه مدیریتی خلاق کارهای زیادی انجام دادند، به گونه‌ای که اقدامات شهری در شهر تهران به خوبی پیش رفت.

وی افزود: در برخی از پروژه‌های شهرداری تهران مانند افتتاح اتوبان‌ها بنده نیز حضور داشتم و متوجه شدم که قالیباف در همه کارهای فرهنگی و هنری از ذهن خلاق و شادابی برخوردار است، به همین دلیل برای وی و مجموعه شهرداری تهران آرزوی توفیق دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه مدیریت شهرداری تهران در این دوران از رویه خوبی برخوردار بود و نتیجه تلاش‌های آن در شهر دیده می‌شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه شهر تهران پیچیدگی‌های زیادی دارد، افزود: مسایل گوناگون شهر تهران همچنان باید با روحیه شاداب و پرکار دنبال شود تا گره‌های کور شهر مرتفع شود.

شهردار قول احداث باغ فلسفه را فراموش کرد

وی اضافه کرد: مجموعه باغ کتاب که در تپه‌های عباس‌آباد ساخته شده مجموعه‌ای از جنس فرهنگ است اما امیدوارم در این مجموعه باغ فلسفه نیز احداث شود، چرا که شهردار تهران قول آن را به ما داده بود اما یادشان رفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسفه مادر حکمت‌های گوناگون است، تاکید کرد: کار تعامل، تفکر و غیره از جنس فرهنگ است، به همین دلیل باید باغ فلسفه نیز در این مجموعه ساخته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران، گفت: مجموعه باغ کتاب از نظر معماری با سلیقه کار شده و یک نقطه مهم قابل توجه و فهم است.

لاریجانی تاکید کرد: در طراحی باغ کتاب تهران به نکته ای توجه شده تا بفهمیم مسئله مهم و اصلی کشور در بحث آموزش چیست؟ اگرچه نام این مجموعه باغ کتاب است اما در واقع این باغ روش های نوین معرفت است تا فرزندان آینده ما آینده ای متناسب با شرایط امروز داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز آموزش مجموعه ای از انباشت اطلاعات نیست بلکه جوش و خروش خلاقیت در کودکان و نوجوانان کشورمان است که نظام آموزشی ما باید خود را در این زمینه مسلح کند و نشان دهد که فهم پرسش و پاسخ های لازم توسط افراد، مسئله اصلی است.

توجه طراحان باغ کتاب به موضوع تفکر

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت آموزش و پرورش ما باید به سمت نگاه نوین، فهم و درک معرفت برود، افزود: آنچه که در گشت و گذار یک ساعته متوجه آن شدم این بود که طراحان باغ کتاب به این مسئله مهم پی برده اند که آینده ایران به موضوع علم بستگی دارد و ماده اصلی فکری برای کودکان ونوجوانان باید چطور تامین شود و باید نوعی بیداری و درک از سوی افراد فراهم شود.

لاریجانی اضافه کرد: در بخش های مختلف مجموعه باغ کتاب این موضوع نمود دارد به همین دلیل با روش های جذاب برای کودکان و نوجوانان در این زمینه تمهیداتی فراهم کردند.

وی به سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی برای مجموعه فرهنگی باغ کتاب اشاره کرد و گفت: بدون تردید وجود چنین مجموعه‌ای در زمان معاصر و با روش‌های نوین آموزش امری ضروری است و امکان خوبی برای حوزه کتاب فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این مجموعه باعث می‌شود که کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از ابزارهای نو در این زمینه بهره ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باغ کتاب فضای مفرح و دلنشینی برای علاقمندان به کتاب فراهم کرده چراکه زمان کتابخوانی در کشور ما کم شده و فرهنگ شفاهی بیشتر رواج یافته است.

لاریجانی اضافه کرد: تکنولوژی‌هایی نیز مزید بر علت شده به همین دلیل امیدواریم از این مجموعه برای افزایش سطح کتابخوانی استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به پیش بینی ‌بخش‌های مختلف هنری، گالری، سینما، تئاتر در مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران، یادآور شد: ‌این فضا مجال خوبی برای هنرمندان در جهت استفاده از این امکان فراهم می‌کند و باعث می‌شود که نسبت نسل ما با هنر هر روز غنی‌تر شود.

آموزش و پرورش دانش آموزان را با باغ کتاب آشنا کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر آموزش و پرورش، مسئولان این وزارت خانه و معلمان درخواست می کنم تا دانش آموزان، کودکان و نوجوانان را با مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران آشنا کنند.

وی افزود: استقبال آموزش و پرورش به رونق این مجموعه کمک و بخشی از کمبودهای آموزش در کشور را مرتفع می کند.